Opålitliga Köpare :-(

En sak som irriterar mig det är när köpare fastnar för små detaljer i färg/kaross och vill pruta. Är inte motorn och växelådan viktigare. T.ex när en köpare kommer så kan han provköra i 3min men stå och glo på bilen/Mc i en timme.

Är inte mekanismen viktigare än små repor?????

O en del köpare hittar billigare mc´s hos någon annan och orkar inte bemöda sig höra av sig till den killen som ska ha 10000 kr mer o vägrar pruta fast den gått mer än dubbelt o har hälften så mycket extra utrustning.

När jag skulle sälja min cbr så var det 3 st som var och provkörde den som var intresserade av den!
Alla 3 råkade komma på först efteråt att dom inte hade några pengar/inte fick låna av föräldrar.

Ioma dom sade att dom var intresserade så höll man motorcykeln till dom dum som man var och sade till andra som ringde att den var bokad.

Jag vet inte hur andra resonerar men om jag är sugen på att köpa nått så ser jag ju först till att ha pengarna innan jag börjar att titta runt. Annars så är det ju inte så stor ide eller?

Köppte en XR600a i fredags, gick helt smärtfritt. Tar kontakt via försäljaren via mail, får lite bilder och fakta. Bestämmer en platts och tid, provkör (vart helt till mig), gav honom 1k och skrev ett papper på att jag gett honom en handpenning.

Hämtade den dagen därpå och betalade fullt pris, han var väldigt glad och tillmötesgående. Motorn var i toppskick, dock var den skitig som fasen, lite småfix i form av att smörja vajrar byta oljor,tändstift osv. Men det är ju bara roligt ;)

Det är sådana personer man vill handla av.
Tack Ronnie :tummenupp

Ska ner i garaget och kicka som en galning... För den var förbaskat svår att få igång (väger bara 72kg,) , + ingen erfarenhet... :squid

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park