Det var då ett jävla tjat om en bana i Stockholm?
Jag har 26 mil till närmaste bana (Midlanda) det får man acceptera.
Förövrigt är det inget som säger att en "bana" i stockholm innehåller en lämplig raka för dom som vill köra 402m.
Vad är det för sorts bana ni vill att "dom" ska bygga?
Motard? Cross? RR? Dragstrip? Konbana?
Street och Stunt på Barkaby tillfredställde ju raktframbehovet (och stuntandet), tills det var bullrat för mycket och strippen stängdes för dom som körde halvseriöst trimmat, sedan lyckades ju någon som klarade bullerprovet lägga banan i rök ett par vändor så att det blev färdigkört för alla.
Men Street och Stunt var ju aldrig ett alternativ för dom som ville åka fort och svänga, och jag antar att det är en sån bana det gnälls om, att det är en sån bana som ska få folk att köra med marginal på vägen, visst bygg en sån i Stockholm, gärna för mina skattepengar, men då vill jag fan ha en på min bakgård också och förmodligen vill folk i alla andra städer runt om i landet ha en just där dom bor också.
Vad ska vi enas om för acceptabel distans till närmaste bana?
10 mil?
Sverige är ett jävligt avlångt land, och ska alla ha mindre än 10 mil till en bana lär vi få bygga jävligt många banor.
När norrlänningar gnäller på att det inte finns än det ena än det andra i glesbyggden brukar svaret vara "flytta till stockholm där det finns då"
Känner ni att ni har ett stort behov av att köra bana, flytta till en då, eller acceptera att ni får tillbringa en massa tid med att pendla till och från banan.
Ni kan ju alltid pendla till och från era jobb i stockholm istället.
Gnällkärringar!