Jag har väldigt svårt för argumentet att man kör för fort pga att det inte finns någon bana.
Du är en vuxen människa. Ta ansvar för ditt beteende och sluta skyll på andra. Det är inte pga bristen på en bana som farten är hög, det är för att du vrider på rullen.
Kör fort, kör som en galning och wheela i 200, men säg inte att det är någon annans fel att du gör det.
Jag håller med dig ,dessutom OM man nu ska köra fort och på så sätt ta på sig hela ansvaret så går det att ligga på rätt bra och fortfarande hålla relativt bra säkerhet. Givetvis går det även att köra osäkert i rätt moderat tempo. Det handlar mer om fantasi, rumsuppfattning och traffikläsningsförmåga än att kunna handera hojen när man kör gata vill Jag påstå.
Något Jag tycker är beklämmande är den totala förnekelse de "rättmätiga" sporthojsförarna har och inte verkar villja släppa trots vad som händer.
Jag skiter i att folk hackar på att Jag kör i jeans men när "bulten" 32 från Järfälla säger "titta på han, han kör i jijns, det är hanns fel" så blir man lite trött.
Hela bultenpatrullen är av den åsikten att kör man i Jeans så bär man ansvaret för de höga premierna, mm då de som kör som man SKA köra (knäskrap på bogesund.com) minsann har knäskydd å plastbit på ryggen.
Det har gått från att Jag slagit ifrån mig kritiken till att Jag börjar bli lite allvarligt trött på er. Inte nog med att det är fantastiskt tråkigt att sköna hojprofiler som hängt med länge försvinner utan många försvinner, hamnar på långtidsehabelitering, mm och ni fortsätter hävda ert representerande av det "sanna sättet" att köra hoj på.
Även Jag har haft mina år med helvetesfärder men det lockar inte på samma sätt, krocka gör ont!
Som Jag sagt tidigare så känns det som att det lite finns två läger: det ena där några spontanhjular lite i varrierande outfit och sällan om aldrig åker på bandagar.
Det andra där man förklarar att man genom banåkning och korrigraferad sammhåkning utvecklat en klart större färdighet än pöbeln och där allt annat än fullskydd är en novis´s okunskap. Den senare gruppen registrerar hela tiden olyckor av det tråkigare slaget och ger konstigt nog skulden till den första.
Jag vill inte verka respektlös eller så men Jag måste bara få säga detta. När ska NI tänka lite? Att vi andra får tänka oss för har ni, alla gjort klart för läng sen.
Kontentan i mitt resonemang är som vanligt i dessa trådar: Kör inte in i något som står still eller har en annan körriktning än ni själva! det gör ont.
Fokus ska ligga där och inte på om folk har knäskydd, blå tröja eller blonderad göteborgsfrisyr under hjälmen när/om folk gör det.
/Teo
Av dom 60 som körde ihjäl sej i fjol var över 80% drogpåverkade, saknade körkort, körde stulna hojar osv. Dvs dom skulle aldrig kört på en bana i allafall...
Ja det är ju trist att vi hamnar i samma statistik som dessa bara för en hoj varit inblandad. Alltid trist att någon dör men ruckar ju statistiken lite...