Officiellt Bekräftat: Rossi kör Bridgestone 2008

Jag vill inte lägga ord i din mun, därav frågetecknet. Jag tänkte om du ville utveckla din tankegång lite. Frågar bara i all ödmjukhet.
Stoner drabbades inte av en enda driftstörning. Han körde med däck som lovordades i parti och minut. Ducatin var lika snabb rakt fram som i kurvorna. Själv var han skadefri hela säsongen. Förutsättningarna att bli mästare kunde knappast vara bättre. Hade Rossi eller någon annan förare givits samma förutsättningar hade vi troligen fått ett annat utfall i tabellen. Men så kan man ju säga efter varje säsong. Inte minst den förra. Jag tycker inte att Stoners titel kan tillskrivas materiell överlägsenhet. Så överlägset var det inte, vilket inte minst sista racet i Spanien visade där Pedrosa/Michelin/Honda vann med fem sekunders marginal.

Stoner drabbades inte av en enda driftstörning. Han körde med däck som lovordades i parti och minut. Ducatin var lika snabb rakt fram som i kurvorna. Själv var han skadefri hela säsongen. Förutsättningarna att bli mästare kunde knappast vara bättre. Hade Rossi eller någon annan förare givits samma förutsättningar hade vi troligen fått ett annat utfall i tabellen. Men så kan man ju säga efter varje säsong. Inte minst den förra. Jag tycker inte att Stoners titel kan tillskrivas materiell överlägsenhet. Så överlägset var det inte, vilket inte minst sista racet i Spanien visade där Pedrosa/Michelin/Honda vann med fem sekunders marginal.

Det var det vettigaste du skrivit sen jag blev medlem här...

Stoner drabbades inte av en enda driftstörning. Han körde med däck som lovordades i parti och minut. Ducatin var lika snabb rakt fram som i kurvorna. Själv var han skadefri hela säsongen. Förutsättningarna att bli mästare kunde knappast vara bättre. Hade Rossi eller någon annan förare givits samma förutsättningar hade vi troligen fått ett annat utfall i tabellen. Men så kan man ju säga efter varje säsong.
Sachsensring?

Ducati:n var först snabbast rakt fram, kanske var det kombinationen överlägsen TC och Bridgestone som slungade iväg bättre ut på rakan, kanske var det motorn?
Stoner körde dock respektlöst och visade att han även var stark mitt i böj när de inledande flygrakorbanorna var körda, tvärtemot många expert-siare.

Last edited:
Stoner körde dock respektlöst och visade att han även var stark mitt i böj när de inledande flygrakorbanorna var körde, tvärtemot måna expert-siare.

På testerna efter Mugello så fixk Ducati till balansen i hojen vilket enligt Stoner gjorde att hojen gick mycket bättre även i kurvorna. Sådant kan ju vara svårt att förutse. :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8