Nya ZX-4R

Mycket Àpplen, pÀron och bananer.

Är det svĂ„rare att köra smĂ„vĂ€gar pĂ„ ett stort monster Ă€n pĂ„ en mer hanterbar maskin? Ja.
Är en förare som Ă€r snabb pĂ„ sin maskin under rĂ„dande förhĂ„llanden snabbare Ă€n en förare som lĂ„ngsam pĂ„ sin maskin under rĂ„dande förhĂ„llanden? Ja.
Om bÄda Àr snabba ubder rÄdande förhÄllanden, vinner litersklubban? Ja, hwer gang.

Men. Spelar det nÄgon roll? NÀ. Inte pÄ gatan. PÄ gatan kör vi inte tÀvling, vi kör för att ha kul. :glömdet
Ja, pÄ gatan kör jag med sÄ mycket marginaler att det oftast spelar noll roll vad för sorts maskin jag kör. Eller, iaf inte motorstyrkan, men fjÀdring och dÀck kan sÄklart ha en större inverkan.

Fan blev ju lite drag i trÄden till slut, kul o se :hihi

Nu vÀntar vi pÄ att kawa slÀpper ospÀrrade zx12or eller zzr1400ingar bara :yoparty

Jag vill se ett brett sortiment med massa alternativ :hoppa

Zx4an kan dom höja varven pÄ till 18000 sÄ blire Ànnu skojigare :hoppskrat

Sedan tycker iaf jag att det Àr viktigare att det kÀnns fort Àn att det gÄr fort pÄ gata. PÄ min gsxr100 sÄ kÀnns inget under 150 fort, men pÄ RD350n jag hade kÀndes 80 pÄ kurviga vÀgar rÀtt fort. 150 pÄ den var direkt lÀskigt nÀr det svÀngde ordentligt.
Jag kan mycket vÀl tÀnka mig att det Àr skitskoj att vrida ur en ylande zx4r pÄ kurviga smÄvÀgar. Det Àr ju lite synd att Kawasaki inte sÀljer zx-25r i4 i Europa, med sitt 17000 rpm varvstopp.
gsxr100, mÀktigt.

Med 10cc skillnad i motorstyrka kommer din KTM inte ha en chans mot ZX-4R.
Jag vet! Jag gjorde det med flit för att slippa tÀvla. Skulle jag ÀndÄ göra det och vinna sÄ Àr det ju min förmÄga som Àr sÄ mycket bÀttre!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease frÄn Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I Är var det 52a gÄngen Cus...

Gotland Ring Bike Week Ž26 gÄr mot deltagarrekord!

Med en mÄnad kvar Àr det gl...

FrĂ„n familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor vĂ€xlar upp

I motorvÀrlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ÀndÄ?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show pÄ lördag!

PĂ„ Sveriges nationaldag, nu...

Bilder frÄn DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back