Haha jag gillar dig Miggen.
Jag tror väl snarare att om jag har en 400 så kan jag inbilla mig att jag styr över den och inte vice versa, haha. Sen nostalgi…. När jag växte upp var ZXR 400 mm drömhojar.
Diggar dig med Bojje

Veteranerna ska man ha respekt för även om man inte alltid håller med, notera att jag varken angrep din passion eller kärlek för hojmodellen
Tror du hade haft samma känsla med många 600ingar, speciellt vissa äldre extremt varvberoende sådana, men det är inte för mig att tala om för dig

Miggens ömma tå är som du märker när man börjar blanda in prestanda i bilden, man kan väl lite enkelt förklara summan av kardemumman såhär
Ponera att någon har lika mycket passion och kärlek för R1 som du har för ZX4, tror du den personen är glad idag?
ZX4 och liknande hojar, R7, R9 osv osv, det är inte dom som har blivit utrotningshotade på sistone. En person med samma kärlek och passion för R1 som du har för ZX4 har idag ingen möjlighet att få upplevelsen av att knata in i en butik, titta, provsitta, beställa, glida ut på gatan. Det är något som gör miggen smått irriterad
Om Suzuki hade fått sälja splitternya GSXR 1000 K5or idag, tror du dom hade sålt bra?

Jag hade köpt en direkt kan jag säga, delvis för prestandan, delvis för att priset hade tveklöst varit billigare än nuvarande modell
Men det får Suzuki såklart inte göra, man har ingripit mot den fria marknaden och förbjudit en maskin såsom den nyss nämnda med hänvisning till klimathot och säkerhet
Samma historia och öde upprepas med många hojmodeller, främst prestanda inriktade sådana, och det kommer blir värre innan det förmodligen
aldrig blir bättre igen
Miggen har sagt det förut och säger det igen, den nuvarande "utvecklingen" kommer leda till att alla kör runt med elhojar på gokart banor... med autopilot...
Med det sagt så tycker jag du ska ta hand om både din passion och din hoj, oavsett modell, det viktiga är att det känns rätt i hjärtat för dig och ingen annan

Att Miggen gräver ner sig i det lilla i det stora och det stora i det lilla, det ska man inte ta illa åt sig av