Peter75
Ny medlem
Hej.
Vad hade de andra cyklarna för toppfart.
Mvh Peter
Vad hade de andra cyklarna för toppfart.
Mvh Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uppgifterna från tillverkarna om vikt och efftekt hör hemma på Norra Brunn. Dom är lika roliga i alla fall. När jag köpte min 1999 års Yamaha R6 skrek tidningen BIKE "WOW! 100 LITERHÄSTAR!". Alltså 110 hkr. I verkligheten, i alla fall den jag lever i, lämnade den 94 hästar i bromsbänken, inte en hov mer. Den var hästlängder från 110.Chris Ash skrev:133 hk har ingenting med verkligheten att göra. Inte vikten heller.
100 literhästar blir 60 hk på en 600Teddy skrev:Uppgifterna från tillverkarna om vikt och efftekt hör hemma på Norra Brunn. Dom är lika roliga i alla fall. När jag köpte min 1999 års Yamaha R6 skrek tidningen BIKE "WOW! 100 LITERHÄSTAR!". Alltså 110 hkr. I verkligheten, i alla fall den jag lever i, lämnade den 94 hästar i bromsbänken, inte en hov mer. Den var hästlängder från 110.
Nyteknik skrev:Nya R6 toppar 266 km/h i nya Bike.![]()
Pratade de verkligen om bakhjulshästar då tror du?Teddy skrev:Uppgifterna från tillverkarna om vikt och efftekt hör hemma på Norra Brunn. Dom är lika roliga i alla fall. När jag köpte min 1999 års Yamaha R6 skrek tidningen BIKE "WOW! 100 LITERHÄSTAR!". Alltså 110 hkr. I verkligheten, i alla fall den jag lever i, lämnade den 94 hästar i bromsbänken, inte en hov mer. Den var hästlängder från 110.
Ja, usch, det var en pinsamt dåligt citat, eller hur? Enkel matematik visar ju att det inte ens är i närheten av rätt. Om det var 200 literhästar skulle den angivna effekten varit 120 hkr. Var det så mycket...hmmm...kommer inte ihåg, det var ju ett par år sedan. Strunt samma, oavsett om den angivna fantasisiffran var 110 eller 120, den var åt helvete fel i alla fall och jag är en sopa på matematik.RedBaron skrev:100 literhästar blir 60 hk på en 600![]()
sandstream skrev:Toppfarter (ärlig/mätarfart):
Honda CBR 600 RR: 259/277
Kawasaki ZX-6R: 266/295
Suzuki GSX-R600: 263/290
Triumph Daytona 675: Ingen uppgift
Yamaha YZF-R6: 266/288
Hitecfrollo skrev:Pratade de verkligen om bakhjulshästar då tror du?
Lägg på ca 12,5 % så har du ju mer en verklig uppgift dvs ca 106 hk du kanske har ett måndagsex![]()
Busaberg skrev:Plus Triumph 675
Nepp, därav smilegubben.Chris Ash skrev:Den uppgivna siffran var 120 hk. 94 bakhjulshästar var definitivt inget måndagsex.
Vem är det som drar den? "Journalister" som ska skriva om RR för Svenssons - då kan det blir riktigt töntigt.Teddy skrev:En annan rolig historia är när standard-600'or går i 300 km/h på flygrakan på Anderstorp.
Hitecfrollo skrev:Nepp, därav smilegubben.
Men som sagt tidigare tror jag knappast det gäller 120 bakhjulshästar.
Och i runda slängar 95-105 är väl ganska vanligt eller...
Precis. Var sak har sin plats.lorkan skrev:BMW likaså.
Chris Ash skrev:133 hk har ingenting med verkligheten att göra. Inte vikten heller.
kAtanAmAn skrev:ehh nej det har det ju inte![]()
en 1700 kg tung skåpbil vs en 160 kg mc med samma effekt, kanske 160 hp. de går ju lika bra![]()
När jag var ung sa man aldrig BMW om motorcyklar.lorkan skrev:BMW likaså.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |