Nya MV Agusta F4 2010

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Här kommer en smygtitt på nya F4 som kommer visas på EICMA-mässan i Italien den 10-15 november. Detta kommer bli intressant!

[YOUTUBE-ID]MoJR1Lyb2AU[/YOUTUBE-ID]

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Verkar inte vara frågan en allt för stor omarbetning av designen. Jag tyckte det gamla avgassystemet med runda ändrör var snyggt. Nu verkar kantiga vara på modet. Hämtat från bilvärlden antagligen.

Ska bli intressant att se fullständiga bilder på skapelsen. Har alltid gillat MV Agusta F4.
 
Av att döma ser den äldre bättre ut.

Speglarna och röven (förutom piporna) verkar vara nästan identiska jämfört med gamla hojen. Även instrumentpanelen verkar vara väldigt lik. Vad har de ändrat på hojen? Längtar tills man ser riktiga bilder.
 
jag har funderat på det, men de beg jag hittat har ändå legat runt 150-160 k... då kan jag lika gärna spara lite till & köpa en ny

I det perspektivet håller jag med. Har för mig att jag har sett ännu billigare F4or. Men då har de varit på 750cc. Ointressant för dig kanske som är van vid 1000cc?
 
Får man ha en sån kvar i dina "kvarter". Verkar vara massa bus där? :gnissla

troligtvis inte... men hade inte planerat bo kvar här hela livet.

o numera e det väldigt svårt att komma in i mitt garage utan att jag får reda på det :D

I det perspektivet håller jag med. Har för mig att jag har sett ännu billigare F4or. Men då har de varit på 750cc. Ointressant för dig kanske som är van vid 1000cc?

njae.. vill inte ha en så pass gammal mv. kommer inte riktigt ihåg när dom gick från 750 till 1000 cc .. va väl 04 tror jag



och innan jag köper en MV, måste jag hitta någon butik / privatperson som vill låna ut den för en testrunda, har hört att den är liten som fan i förarmiljön, o jag är ändå 183. vill inte köpa grisen i säcken. eller enbart på utseendet :D
 
Last edited:
och innan jag köper en MV, måste jag hitta någon butik / privatperson som vill låna ut den för en testrunda, har hört att den är liten som fan i förarmiljön, o jag är ändå 183. vill inte köpa grisen i säcken. eller enbart på utseendet :D

Jag förstår dig. Det är lätt att bygga upp förväntningarna när man ser en så vacker skapelse. Tror dock inte det är någon risk för att köpa grisen i säcken. Du kan ju alltid ställa den i lägenheten och se den om ett konstverk och köpa en rat bike att använda på gata näst intill gratis.

Det är drömmarna som håller oss vid liv. Håll fast vid drömmen så kanske det en dag står en MV Agusta utanför din port - om du inte tycker att förarmiljön är horribel.

Jag tror en 748/996 är ungefär likadan när det kommer till sittställning. Du kan få provsitta min vid tillfälle.
 
jag har funderat på det, men de beg jag hittat har ändå legat runt 150-160 k... då kan jag lika gärna spara lite till & köpa en ny

/QUOTE]

Kolla på Mobile.de, du hittar garanterat mycket billigare F4 1000cc .
Satt själv och drömde om en MV härom dagen och hittade flera lågmilare, F41000S under 10000euro. Finns en grå/blå -08 för 8999euro som ska vara i bra skick men det verkar ju nästan för billigt.

Nån som vet hur mycket den "nya" F4 är omarbetad? Ser ju ut som tidigare fast med mindre snygg bakdel. Tror MV har det rätt tajt med budgeten just nu.
 
jag har funderat på det, men de beg jag hittat har ändå legat runt 150-160 k... då kan jag lika gärna spara lite till & köpa en ny


http://www.blocket.se/alvsborg/MV_Agusta_F4_1000_R_22430085.htm?ca=23_3&w=3


http://www.blocket.se/alvsborg/MV_Agusta_F4_1000_S_20166427.htm?ca=23_3&w=3

Åk ner till Tyskland så hittar du fräscha 05:or för under 100 papp. 05 är den tidigaste F4 1000.

F4 750 är ännu billigare, och den ska ju inte heller vara dålig :rolleyes:
 
jag har funderat på det, men de beg jag hittat har ändå legat runt 150-160 k... då kan jag lika gärna spara lite till & köpa en ny


http://www.blocket.se/alvsborg/MV_Agusta_F4_1000_R_22430085.htm?ca=23_3&w=3


http://www.blocket.se/alvsborg/MV_Agusta_F4_1000_S_20166427.htm?ca=23_3&w=3


Idag kan du hitta en F4 1000 runt 100´ :) Dock kanske inte i absolut nyskick.

Personligen skulle jag vilja ha en F4 750 Serie Oro att komplettera garaget med, men den ekonomin har jag tyvärr inte.. :(
 
Jag tror en 748/996 är ungefär likadan när det kommer till sittställning. Du kan få provsitta min vid tillfälle.
Om jag jämför mina hojar så har 998:an betydligt snällare sittställning. F4:an är extremare på precis allt faktiskt.

Jag som inte är så lång brukar tycka att allt prat om hur extrem sittställning det är på sporthojar är kraftigt överdrivet, men en F4 tycker jag ändå att man ska ha provkört innan köp så man är medveten om vad man ger sig in på.
 
Om jag jämför mina hojar så har 998:an betydligt snällare sittställning. F4:an är extremare på precis allt faktiskt.

Jag som inte är så lång brukar tycka att allt prat om hur extrem sittställning det är på sporthojar är kraftigt överdrivet, men en F4 tycker jag ändå att man ska ha provkört innan köp så man är medveten om vad man ger sig in på.

En som talar ur egen erfarenhet. :tummenupp

Jag trodde faktiskt att de skulle påminna rätt mycket om varandra just när det kommer till sittställning. Det är ju som sagt samma designer som ritat båda och de påminner en hel del om varandra i profil.

Mitt erbjudande står fast. Wonderwizard får gärna prova min och anser han att sittställningen är för extrem får han helt enkelt glömma MV Agusta.
 
Verkar inte vara frågan en allt för stor omarbetning av designen.

Verkar vara samma sak som de gjorde med nya Brutale 2010: Trots att det första intrycket var att det inte hänt så mycket så har de re-designat nästan samtliga delar. 85% av delarna är nya på 2010Brutalen och inte "utbytbara" med gamla modellens delar) Resultatet blev jävligt vasst iaf på brutalen, cykeln ser modern ut igen! spännande att se vad det gör med f4..
 
Mitt erbjudande står fast. Wonderwizard får gärna prova min och anser han att sittställningen är för extrem får han helt enkelt glömma MV Agusta.
Ska man jämföra med sina tidigare erfarenheter från japanare så är det definitivt en bra idé att testa en Ducati, så länge man är medveten om att MV är snäppet extremare. :)
 
Mitt erbjudande står fast. Wonderwizard får gärna prova min och anser han att sittställningen är för extrem får han helt enkelt glömma MV Agusta.

e den mycket extremare än min R1 -06, så kan jag nog glömma det.
då min rygg precis klarar av denna som det är nu.


förhoppningsvis blir det bättre när dom opererat min rygg, men fram tills dess får jag nog lugna mig i vilket fall
 
e den mycket extremare än min R1 -06, så kan jag nog glömma det.
då min rygg precis klarar av denna som det är nu.

De japanska sporthojar jag kört har haft mer upprätt körställning än min 748. Kawasaki ZX7R är också en sporthoj med rätt extrem körställning om du kan relatera till den.

Du är som sagt mycket välkommen att provsitta min 748 om du vill bilda dig en egen uppfattning och relatera den till din R1.

Hoppas att det löser sig med ryggen. Tråkigt att höra att du har problem med den.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top