imaster
Bah
Gode broder...
Du skriver så mycket bra.
Ofta.
Men nu har du nog råkat vända på siffrorna.
Det beror ju på vilken statistik man tittar på. Enligt BRÅ:s undersökning 2005:17:
"Närmare 60 procent av de nästan 1 520 000 brotten som dessa personer var registrerade för under perioden kan hänföras till personer födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar. Nästan en fjärdedel av brotten är registrerade på utrikes födda och närmare 20 procent på svenskfödda personer med en eller bägge föräldrarna födda utomlands."
Så, 60% av brotten begås av personer med två svenskfödda föräldrar, alltså är de som 'kortast' tredje generations invandrare. 20% begås av svenskfödda med en eller två utrikesfödda föräldrar. Det ger 80% av brotten begås av infödda svenskar. Vidare kan man kolla på vilka folkgrupper som begår flest brott av de utrikesfödda men det spelar ju egentligen mindre roll, i alla fall för mig. Jag likställer alla invandrare, jag tycker inte man är mindre invandrare för att man är t.ex. dansk, norsk eller finne.
Detta är ju dock raka, enkla siffror. Sedan kan man gå djupare in på överrisker och olika typer av brott men att påstå att invandrare begår mer än 40% av brotten vore fel.
Precis som tidningar, vägverket, NTF och alla andra gör när de visar statistik på de som dött mc-döden kan man vrida och vända på statistik på alla håll och kanter men först ska man ha klart för sig vad man pratar om. Nu pratar vi rena siffror, rena antal.
Lögn, förbannad lögn och statistik.