Nya invandringsregler-förslaget

Jag tror många här disskuterar flyktingarna som kom till Sverige under mitten av nittiotalet, dom som har flytt ifrån ett land i krig och missär? Här har Sverige gjort fel, vi har byggt flyktingförläggningar och inte låtit flyktingarna själva försöka hitta en bostad genom vänner och släktingar som kanske redan har kommit hit. Låtit dom själva integrera sig.

Det är politikerna som har gjort fel, det är dom som vi låtit bestämma som har låtit integrera flyktingarna och inte flyktingarna själva! Det är här problemet är, för du värnar mer om den lägenhet/hus du har själv valt att bo i än den som någon annan har fixat till dig.

Den invandrargrupp som kom till Sverige mest var mellan 16 - 36år. Här var en majoritet redan "betald". Föräldravård, skola osv. Nästan bara i stort sett skicka ut i samhället och jobba, dessutom så kommer en majoritet att återvända till sitt hemland innan 65 och ingen pension kommer behöva betalas ut av staten. Sverige hade kunnat göra en vinst på 500 000kr per person här om vi inte tog 5år på oss och ge denna grupp arbetsvisum?! Denna tid räckte för att bli så frusterad över att inte få jobba kunna tjäna sina egna pengar utan istället få en skitsumma bidrag att kriminalitet blev ett alternativ.

Nej politikerna skulle "integrera flyktingarna" helt åt helvete. Man hade bestämt sig för att Sverige skulle ha någon slags egen unik integrationspolitik, när man redan hade många goda exempel som fungerade ifrån USA. Ta t.ex China town, en stor fungerade stadsdel med bra tillväxt.

Jag tror att Sverige måste strypa flyktingmotagandet NU. Låta dom som redan har kommit hit få den tid dom behöver för att själva kunna smälta in i Samhället. DU och JAG som svensk måste vara stolt över att var svensk, visa vad som är Svenskt och göra det med ödmjukhet. Visa att här är bra att bo och att jobba lönar sig i längden, som med våra barn och främst tonåringar (fast här tycker jag svenska föräldrar har riktigt misslyckats). Visa att landet har en framtid, bara man är villig arbeta, ta hand om sig själv, stå på sina EGNA ben! Gör det svårare ta bidrag, få bidrag, gör det svårare för kriminella, tillåt låga löner bort med kollektivavtal där minimilönen är rätt hög och det blir svårt för arbetsgivaren anställa. Allt för att visa, ARBETA är det som är det enda rätta!

/Argyle

censursnubben på megapol verkar ha varit ledig idag...?

på megapols nyheter intervjuades nån SÄPO-gubbe om att sverige hade blivit ett tillhåll för terrorister och sånna som finansierar terrorism och han skyllde bla detta på sveriges flyktingpolitik... han kanske har rätt? :va

Ni ser er som bättre än andra, mer felfria och mer värda något ni gärna får fortsätta med för min del.

Till skillnad från Herr Bildad då eller?

:lol

Vilken tur att någon lyfte den här tråden, annars hade jag missat den där godbiten. :)

censursnubben på megapol verkar ha varit ledig idag...?

på megapols nyheter intervjuades nån SÄPO-gubbe om att sverige hade blivit ett tillhåll för terrorister och sånna som finansierar terrorism och han skyllde bla detta på sveriges flyktingpolitik... han kanske har rätt? :va

Nej det är klart han har fel, att Sverige blivit ett tillhåll för terrorister har med moderaternas omstrukturering av a-kassan att göra, alternativt beror det på växthuseffekten.

Last edited:
härmed så utser jag Markus som vinnare av tråden.

motivation: ingen annan hade något vettigt att komma med.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph