Inte alls. Jag tycker vi kan ta emot alla som uppfyller FN:s flyktingkonvention. Det handlar om ca 1 000 st av 86 000 invandrare år 2007.
Vilken fråga anser du att du inte har fått svar på? (obs, gå tillbaka och se vad jag har skrivit innan du svarar på detta. Du har tidigare haft lite svårt för det.)
Exakt vem är jag rasistisk emot när jag vill ha en mer restriktiv invandringspolitik?
och jag tycker att vi givetvis ska ta hand om de flyktingarna samtidigt som vi har en generös invandringspolitik, men kanske inte av den omfattning som finns idag.. så då har vi mötts på vägen, finemang!
jag tycker inte att jag har fått svar på nedanstående frågor/citat, men om du känner att du har svarat så får du gärna klistra in det svaret igen för jag kunde verkligen inte hitta det..
RICHAARD skrev:
kan inte ni säga vad problemet är istället för att låtsas tycka synd om "stackarna som bara går omkring och är arbetslösa"? är det bidragen/pengarna? arbetslösheten? våld/vandalism?
berätta nu.. jag kan börja med att berätta vad som driver mig.. möjligheten för familjer och deras barn att uppleva glädje.. för mig är det värt de 1kr, 10kr eller 100kr av min månadslön som går till dessa människor, om det betyder att fler kan få det bättre.. hur kan man neka någon det?
nu har du missuppfattat mig, kanske med flit för att undvika frågan..?
jag skrev:
"du äskade för att de utsatta i den nuvarande befolkningen är mer förtjänta av en acceptabel levnadsstandard än vad utsatta invandrare är.. det är inte patriotism, det är "modern" rasism; nedvärdering av människor utifrån deras etniska eller religiösa tillhörighet.. kalla det "kulturrasism" eller vilket annat neopopulärt uttryck du vill använda.. rasism likväl.."
det du skrev hade ingenting med restriktiv invandringspolitik att göra.. du kanske uttryckte dig klumpigt eller menade något annat, men det du propagerade för är rasism.. simple as that, därmed inte sagt att du är rasist utan det var resonemanget jag syftade på..
jag, du, markus och några få lyckliga andra förstår att ni inte är rasister men det är fortfarande inte poängen här.. poängen är min fråga som hitills enbart markus har svarat på.. varför då? kanske för att han gillar att diskutera och är bra på det, oavsett om det är kunskap, manipulation eller ren lögn som används.. oftast en mix men så ser alla debatter ut..
om man inte kan precisera vad problemet med invandringen är så känns det lite tvetydigt att vara emot den..
men det är givetvis som kuritas säger.. jag vet att jag har rätt och ni vet att ni har rätt.. sanningen är att båda har rätt, men det roliga i kråksången är att de lite yngre förmågorna (som bara tycker, men inte riktigt vet varför) inte syns till längre..