Nya invandringsregler-förslaget

Du uppfyller verkligen bilden på din avatar. I grunden samma svar på alla problem.
Vem var det som hjärntvättade dig med alla dessa mossiga teorier om att alla funkar och handlar precis på samma sätt?
Får jag gissa, för mycket Dr. Phil på tv4+.

Du är faktiskt en av de som jag tror har tatueringar! Troligen tribal!

För övrigt: Säga vad ni vill om Rickaaard men tålsmod och envishet har han!

Inte alls. Jag tycker vi kan ta emot alla som uppfyller FN:s flyktingkonvention. Det handlar om ca 1 000 st av 86 000 invandrare år 2007.

Vilken fråga anser du att du inte har fått svar på? (obs, gå tillbaka och se vad jag har skrivit innan du svarar på detta. Du har tidigare haft lite svårt för det.)

Exakt vem är jag rasistisk emot när jag vill ha en mer restriktiv invandringspolitik?
och jag tycker att vi givetvis ska ta hand om de flyktingarna samtidigt som vi har en generös invandringspolitik, men kanske inte av den omfattning som finns idag.. så då har vi mötts på vägen, finemang!

jag tycker inte att jag har fått svar på nedanstående frågor/citat, men om du känner att du har svarat så får du gärna klistra in det svaret igen för jag kunde verkligen inte hitta det..

RICHAARD skrev:
kan inte ni säga vad problemet är istället för att låtsas tycka synd om "stackarna som bara går omkring och är arbetslösa"? är det bidragen/pengarna? arbetslösheten? våld/vandalism?

berätta nu.. jag kan börja med att berätta vad som driver mig.. möjligheten för familjer och deras barn att uppleva glädje.. för mig är det värt de 1kr, 10kr eller 100kr av min månadslön som går till dessa människor, om det betyder att fler kan få det bättre.. hur kan man neka någon det?

nu har du missuppfattat mig, kanske med flit för att undvika frågan..?

jag skrev: "du äskade för att de utsatta i den nuvarande befolkningen är mer förtjänta av en acceptabel levnadsstandard än vad utsatta invandrare är.. det är inte patriotism, det är "modern" rasism; nedvärdering av människor utifrån deras etniska eller religiösa tillhörighet.. kalla det "kulturrasism" eller vilket annat neopopulärt uttryck du vill använda.. rasism likväl.."

det du skrev hade ingenting med restriktiv invandringspolitik att göra.. du kanske uttryckte dig klumpigt eller menade något annat, men det du propagerade för är rasism.. simple as that, därmed inte sagt att du är rasist utan det var resonemanget jag syftade på..

jag, du, markus och några få lyckliga andra förstår att ni inte är rasister men det är fortfarande inte poängen här.. poängen är min fråga som hitills enbart markus har svarat på.. varför då? kanske för att han gillar att diskutera och är bra på det, oavsett om det är kunskap, manipulation eller ren lögn som används.. oftast en mix men så ser alla debatter ut..

om man inte kan precisera vad problemet med invandringen är så känns det lite tvetydigt att vara emot den..

men det är givetvis som kuritas säger.. jag vet att jag har rätt och ni vet att ni har rätt.. sanningen är att båda har rätt, men det roliga i kråksången är att de lite yngre förmågorna (som bara tycker, men inte riktigt vet varför) inte syns till längre..

Last edited:
kan inte ni säga vad problemet är istället för att låtsas tycka synd om "stackarna som bara går omkring och är arbetslösa"? är det bidragen/pengarna? arbetslösheten? våld/vandalism?
Är inte detta inlägg ett svar på det? http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3416019&postcount=252

Problemet enlig mig är alltså att invandringen kostar hiskeliga summor som jag tycker vi ska satsa på andra områden (bortsett från de som uppfyller FN:s flyktingkonvention).

Är inte detta inlägg ett svar på det? http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3416019&postcount=252

Problemet enlig mig är alltså att invandringen kostar hiskeliga summor som jag tycker vi ska satsa på andra områden (bortsett från de som uppfyller FN:s flyktingkonvention).
ok, jag tolkade det som en missriktad kommentar till vad arbetslösheten kostar..

men nu har jag fått det svar jag ville ha.. ditt horn mot invandringen är alltså pengarna.. nu vill jag bara klargöra om det gäller all invandring och att de enda som ska få komma in är de nämnda flyktingarna?

det är självklart att invandringen kostar pengar.. det har jag inte opponerat mig mot, men jag är inte av uppfattningen att det drabbar individen nämnvärt..

om vi bortser från den (väldigt lämpliga) artikeln som publicerades idag så har vi gång på gång fått höra under det senaste året att sverige mår hur bra som helst.. monetärt alltså, och det var väl där problemet låg? eller var det den humana frågan; att du vill se en minskad invandring så att de pengarna kan tillfalla problemen i samhället som redan finns?

jag är inte sarkastisk eller ironisk, jag vill bara klargöra..

Eftersom man troligen kan räkna ut kostnaden för invandringen på flera olika sätt så kan man säkert hitta ett som passar för ens egna syfte. Vad jag dock undrar är om det nu är så att nativiteten i Sverige är för låg kan då inte just ett kostnadsargument bli kostbart på lång sikt?

Jag har också ett svagt minne av att ha sett en siffra om att invandrare var ganska kraftigt överrepresenterade även när det gällde att starta nya företag. Någon som vet mer? OM det är sant påverkar det i så fall arumentet om arbetslöshet?

Jag har också ett svagt minne av att ha sett en siffra om att invandrare var ganska kraftigt överrepresenterade även när det gällde att starta nya företag.
Enligt nutek startas ca 20% av företagen av personer med invandrarbakgrund. En ganska tydlig överrepresentation med andra ord.

Eftersom man troligen kan räkna ut kostnaden för invandringen på flera olika sätt så kan man säkert hitta ett som passar för ens egna syfte. Vad jag dock undrar är om det nu är så att nativiteten i Sverige är för låg kan då inte just ett kostnadsargument bli kostbart på lång sikt?

Jag har också ett svagt minne av att ha sett en siffra om att invandrare var ganska kraftigt överrepresenterade även när det gällde att starta nya företag. Någon som vet mer? OM det är sant påverkar det i så fall arumentet om arbetslöshet?

Som tidigare sagt så tror jag inte att belastningen på den arbetande befolkningen kommer att avlastas av invandringen, inte bara unga friska arbetsmyror som invandrar.

Och nej, jag har ingen tribal tatuering.
Fördomar? Titta på dig själv Dr. Phil.

Enligt nutek startas ca 20% av företagen av personer med invandrarbakgrund. En ganska tydlig överrepresentation med andra ord.

Frågan är hur seriöst dessa företag drivs.

Last edited:
Som tidigare sagt så tror jag inte att belastningen på den arbetande befolkningen kommer att avlastas av invandringen, inte bara unga friska arbetsmyror som invandrar.

Och nej, jag har ingen tribal tatuering.
Fördomar? Titta på dig själv Dr. Phil.

Frågan är hur seriöst dessa företag drivs.

Kom igen: Visa nu upp några siffror som stöttar vad jag annars tror bara är fördomar!
Så förb-at svårt kan det inte vara att hitta något som visar att invandrarföretag är oseriösa eller att den stora delen av invandrare bara lever på bidrag!
Nu har du sista chansen för att jag ska ta dig på allvar, vilket nu nog har förstått att jag inte gör...

jag erkänner utan att tveka att jag har fördomar om dig som dåligt beläst, dåligt utbildad och en del annat. Jag tycker det är tråkigt att ha fördomar så var nu snäll och visa för mig hur fel jag har. Du har säkert en hög utbildning inom sociologi, nationalekonomi eller något annat relevant som gör att jag ska lyssna extra noga på vad du säger!

Kom igen: Visa nu upp några siffror som stöttar vad jag annars tror bara är fördomar!
Så förb-at svårt kan det inte vara att hitta något som visar att invandrarföretag är oseriösa eller att den stora delen av invandrare bara lever på bidrag!
Nu har du sista chansen för att jag ska ta dig på allvar, vilket nu nog har förstått att jag inte gör...

jag erkänner utan att tveka att jag har fördomar om dig som dåligt beläst, dåligt utbildad och en del annat. Jag tycker det är tråkigt att ha fördomar så var nu snäll och visa för mig hur fel jag har. Du har säkert en hög utbildning inom sociologi, nationalekonomi eller något annat relevant som gör att jag ska lyssna extra noga på vad du säger!

Det är bara att titta på siffror, ca 35% Utlandsfödda lever på bidrag jämfört med 8-10% av svenskfödda.
Tror du det avlastar vårat samhälle? Blir snarare fler som ska ha en del av kakan.

Jag har inte fastställt att dessa företag skulle vara oseriösa utan det var en fundering, och ja det är en fördom att jag tror det är en stor del oseriösa företag, ta det hur du vill.

Problemet ligger fortfarande kvar i att vi inte har kapaciteten att fortsätta ta emot samma mängd invandrare som vi gör nu, det är inte hållbart i ett längre perspektiv.

Men har du en annan lösning som är realistisk så dela gärna med dig av den, få höra Herr Moral Panik.

Föv. tar jag inte dig på allvar heller, du lever i teorin, jag i praktiken.

Problemet ligger fortfarande kvar i att vi inte har kapaciteten att fortsätta ta emot samma mängd invandrare som vi gör nu, det är inte hållbart i ett längre perspektiv.

Föv. tar jag inte dig på allvar heller, du lever i teorin, jag i praktiken.

Frågan blir det samma: Hur vet du det????

När du är igång får du gärna förklara siffran om 35% av invandrarna skulle leva på bidrag. Jag försökte kolla det mot bla. SCB men lyckades inte hitta den.
Jag utgår från att du med bidrag syftar till socialbidrag eller menar du bostadsbidrag och barnbidrag också? Å "leva" betyder att de har bidrag som sin huvudinkomst?

Givetvis har du helt rätt! Jag lever i teorin, sitter på ett dammigt kontor utan solljus och läser böcker skrivna av andra som sitter inne i rum utan solljus. Där i mörkret fantiserar vi ihop historier om de liv som vi egentlgien skulle vilja leva. Så den dagen jag vågar mig utanför dörren är det ok att jag då hör av mig till dig så kan du väl visa mig hur livet EGENTLIGEN ser ut!
Alltför att jag inte ska bli alltför rädd: Vad består nu din livsvisdom av?

Är det en tydlig överrepresentation? Hur många i Sverige har invandrarbakgrund?

Du har säkert en hög utbildning inom sociologi, nationalekonomi eller något annat relevant som gör att jag ska lyssna extra noga på vad du säger!

På vilket sätt är sociologi relevant för redovisning?

Vad jag dock undrar är om det nu är så att nativiteten i Sverige är för låg kan då inte just ett kostnadsargument bli kostbart på lång sikt?

Nja, det är knappast mer lönsamt att ta in fler arbetslösa om det är försörjningen av åldrande befolkning man vill lösa.

Vidare undrar jag om man inte bara skjuter problemet framför sig, eller är nativitetssiffrorna på väg upp över de senaste årtionden? Detta skulle ju då göra att vi ser ljusningen på problemet inom x10 år och sedan vore det löst. Då vore detrimligt med en hög arbetskraftsivandring (social turism är aldrig rimligt). Om vi inte ser att nativitetssiffrorna är på väg upp finns heller inget bra skäl att importera en, för exemplets skull kan vi säga arbetande, massa människor om de inte klarar lyfta nativitetssiffrorna.

För övrigt tycker jag det är något otydligt med den där åldrande befolkningen och hur det kommer rasera Sveriges välfärd. Jaja, 40-talisterna är många och altl det där, jag vet. Men de är också förhållandevis förmögna.

Nåväl, man löser inte ålderdomsplatser med fler bidragstagare, det vet jag.

Last edited:
Säga vad man vill men infödda svenskar står för 80% av brotten i Sverige.

Gode broder...
Du skriver så mycket bra.
Ofta.

Men nu har du nog råkat vända på siffrorna.

Ja, om vi inte ska veckla in oss i en semantisk diskussion om vad en INFÖDD svensk är. Alla andra generationens invandrare är ju t.ex infödda, och därmed svenskar.
Osv osv.
Så utan att behöva använda uttryck som: 80% av brotten begås av människor med icke nordiskt ursprung osv så kan vi väl enas om att huvuddelen av alla fångvårdsplatser (ca 80%) beläggs av just människor som härstammar från sydligare breddgrader.
Detta har oxå konfirmerats gång efter annan och är ingen hemlighet, även om många helst såg att det vore det.

En släkting till mig, en Krim:are, säger samma sak: Finge vi bura in 100 utvalda personer i landet blev vi av med 50% av all yrkesbrottslighet.
Fick vi bura in 500 för gott, blev vi av med 80% av den tunga brottsligheten.
Huvuddelen av dessa personer är vad som i vardagligt språk kallas invandrare.
Om dessa sen är av 1. 2.a eller 3.e generation spelar ingen roll.

Så är det säkert.
All heder åt alla företagsamma människor, oavsett ursprung :tummenupp

Last edited:
nej sötnos.. jag tar inte med alla kostnader eftersom jag påpekade att det endast var vad samhällets arbetslöshet kostar oss som skattebetalare.. är vid på det klara med det nu? läs rapporten som sagt.. du kommer uppenbarligen vara lika dålig på att räkna som jag om du gör det :hihi

Äntligen någon som förstår att värdesätta en vacker man!
Jag begriper inte varför du bara tar med en del av kostnaderna, men det kan bero på att du producerar oerhört mycket text och jag tror ingen orkar ta sig igenom allt faktiskt. Det kan hänga ihop med att du uteslutande använder gemener också. :gnissla

Äntligen någon som förstår att värdesätta en vacker man!
Jag begriper inte varför du bara tar med en del av kostnaderna, men det kan bero på att du producerar oerhört mycket text och jag tror ingen orkar ta sig igenom allt faktiskt. Det kan hänga ihop med att du uteslutande använder gemener också. :gnissla
jag blir tokig! sliter mitt hår! gnager av mina armar! för tredje gången då!: kostnadsexemplet med arbetslösheten var bara en brasklapp mot de som tycker att invandrares arbetslöshet är det stora problemet.. det var inte en sammanfattning av vad invandringen kostar, det vore omöjligt att uppskatta..

jag tycker inte om versaler i ett forum.. det ser så präktigt ut..

nu ska jag göra essingeleden osäker och sprida islam till de södra förorterna..

masaalhayr!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...