Ny SMC försäkring 2010

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Ingen just nu
Den gamla SMC försäkringen upphör hos Folksam detta året.
Ett annat försäkringsbolag kommer ha SMC försäkringen men enligt insatta källor kommer det ny försäkringsbolaget INTE ATT FÖRSÄKRA SPORTHOJAR ÖVERHUVUDTAGET. Detta bekräftas av det nya bolaget. Det spelar inte någon roll ens om de är med i SMC eller går utbildningar.

Sug på den. Kul jävla start på detta året.

Har läst detta på SMC Forum, men tyvärr vet jag inte om källan är korrekt! Har inte varit ett ljud om detta tidigare... Pratade Igår m ed folksam om just detta och dom hade inte hört något som helst om någon ändring med SMC.
Men man vet aldrig... återstår att se om det stämmer

Var kommer den här informationen ifråm, lösa rykten eller?? Vilket bolag kommer isåfall jobba vidare med smc??

Aja,får bli halv då och ge fan i att totala hojen.

Knepigt för SMC att motivera sporthojsprojektet när det uppenbarligen inte ger resultat,hade det gett resultat så hade FB huggit med näbbar och klor efter de kunderna,inte så nu tydligen.

För att inte skapa missförstånd nu så säger jag att jag gillar konceptet med sh-kurs,har gått ett gäng förra året och kommer åka minst lika många i år men det kan inte vara alltför lyckat med tanke på att inget FB är intresserat,ger alltså inte önskat resultat.

Med tanke på detta kan man fråga sig varför SMC ska fortsätta med detta framgent,tyvärr om så blir fallet säger jag men förstår om det upphör.

Henrik

Har läst detta på SMC Forum, men tyvärr vet jag inte om källan är korrekt! Har inte varit ett ljud om detta tidigare... Pratade Igår m ed folksam om just detta och dom hade inte hört något som helst om någon ändring med SMC.
Men man vet aldrig... återstår att se om det stämmer

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=284

Jag pratade själv med Folksam och deras arbete med SMC upphör i år. De kommer inte fortsätta erbjuda SMC försäkringen. De som har kvar den får ha kvar den detta året och när den går ut erbjuds de en ordinarie försäkring med 10% rabatt.

Jag har också pratat med det nya bolaget. Vilket bolag det är är inte officiiell information ännu, men de säger att oavsett samarbete med SMC i framtiden så kommer de inte försäkra sporthojar.
Jag hoppas de kommer ändra sig.

Snackade precis med en kille på Folksam och det blir med den nya ordinarie försäkringen (med 10% rabatt) en höjning på 38kr/månad på min halvförsäkring. Känns inte så blodigt! Man får hoppas att han räknade rätt....

dina försäkringsvillkor gäller tills årsförfallodagen.

(råka trycka minus, och nu går det inte att ändra:huvet)

Din jävel :mad:
Förstår att mina villkor kommer fortsätta gälla, menade mer efter det. En av anledningarna till att jag har Folksam och att jag kör SMC-kurser istället för billigare bandagar av andra aktörer är just att jag är försäkrad. Då menar jag inte hojen utan min kropp och knopp.

:D

Förstår att mina villkor kommer fortsätta gälla, menade mer efter det. En av anledningarna till att jag har Folksam och att jag kör SMC-kurser istället för billigare bandagar av andra aktörer är just att jag är försäkrad. Då menar jag inte hojen utan min kropp och knopp.
då har jag ingen aning, skulle knappast tro det men det är ju bara att ringa och fråga. eller ännu bättre, se till att få den bekräftelsen skriftligt t.ex. via mail, så kan dom inte ändra sig i efterhand.

De flesta FBs försäkringar har ju tidigare gällt på SMC-kurser så det ser jag ingen anledning till att det skulle ändras enkom för att Folksam drar sig ur sporthojssammarbetet med SMC.

Det är väl enbart den försäkring du får teckna efter kurs som upphör som haft en trevlig premie på nyare sporthojar,i övrigt skulle jag misstänka(i synnerhet som de erbjuder 10% rabatt för medlemmar)att det är som vanligt vad gäller försäkringsskydd på kurs.

Henrik

jaha då blev det genast dyrt igen, någon som vill köpa en gixxer? :huvet

Faktum är att det blev inte så mycket dyrare efter att ha pratat med Folksam. typ 800 kr mer för helår än förra året. Det här är dessutom den enda glädjen med att bli gammal:mad:
Vinsten, jmft med den tidigare försäkringen, är att man då slipper de 25% av skadekostnaden(vagnskada) som man tidigare skulle betalat om något hänt.
Nu har jag inte tänkt utnyttja den(peppar, peppar), men Folksam är ändå det billigaste alternativet jag hittat.

Från 12000 halv/helår för SMC så fick jag följande priser (10% rabatt ej avdraget för det visste han inget om)

Åretrunt: 1506:-/mån
Avställningsbar: påställd 2140sek/mån, avställd 446:-/mån

Blir nog att ta en avställningsbar och sen ställa av och på

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...