Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att SMC är så kass!!
...Har dom lyckat med något bra?
...Vad gör man på mötena och dyl?
...OM dom kunde trycka på lite mot tex förs bolagen, eller se till att det byggs fler motorbanor istället för golfbanor så kanske..
Då menar jag inte hojen utan min kropp och knopp.
- trots nuvarande utfall förhandla med försäkringsbolagen om mer rättvisande premier för oss som åker hoj. Som jag förstått det har Folksams kostnader för den nu uppsagda SMC-försäkringen minskat från 1 krona in/10 kronor ut till 1 krona in/4 kronor ut, men Folksam var inte beredda att ytterligare låta SMC fortsätta arbetet för att till slut få lönsamhet på denna försäkring. Det är ju ingen lätt förhandlingssituation som företrädarna för SMC haft att hantera...
...? Eller glömmer jag någon viktig faktor?
.. För att en krona in ska motsvara 4 kronor ut betyder det (i min värld) att alla personer med SMC försäkring kvaddar sin hoj minst en gång per år, och det kan ju inte vara fallet? ..
Självrisken på SMC-försäkringen var ju 25% av reparationskostnaden.
...För att en krona in ska motsvara 4 kronor ut betyder det (i min värld) att alla personer med SMC försäkring kvaddar sin hoj minst en gång per år, och det kan ju inte vara fallet? Eller glömmer jag någon viktig faktor?
vi har nog helt enkelt kraschat för mycket.
Jag föreställer mig att det vurpas NÄSTAN lika mycket på en SMC kurs som på en bandag. Lite mindre kanske då man kör lite långsamare. Men det skulle betyda att det är en 4-6st som drar i backen på en 2dagarskurs. Låter det rimligt???
Då det är i SMCs regi så får ju försäkringsbolagen stå för kostnaden för dessa vurpor. Hur många deltagare brukar det vara??? 60st?? Å då det är försäkringsärende så brukar väl verkstäderna ta bra betalt. Jag vet inte men jag föreställer mig att även små vurpor går på en 20kkr å fixa. Plus att de kanske får stå för skinställ mm om man hade hemförsäkringen där med. Denna kostnad per kurs blir ju rätt hög. Sen är den väl ganska många kurser med.
Ingen rök utan eld....eller?
Din jävel
Förstår att mina villkor kommer fortsätta gälla, menade mer efter det. En av anledningarna till att jag har Folksam och att jag kör SMC-kurser istället för billigare bandagar av andra aktörer är just att jag är försäkrad. Då menar jag inte hojen utan min kropp och knopp.
Jag föreställer mig att det vurpas NÄSTAN lika mycket på en SMC kurs som på en bandag. Lite mindre kanske då man kör lite långsamare. Men det skulle betyda att det är en 4-6st som drar i backen på en 2dagarskurs. Låter det rimligt???
Då det är i SMCs regi så får ju försäkringsbolagen stå för kostnaden för dessa vurpor. Hur många deltagare brukar det vara??? 60st?? Å då det är försäkringsärende så brukar väl verkstäderna ta bra betalt. Jag vet inte men jag föreställer mig att även små vurpor går på en 20kkr å fixa. Plus att de kanske får stå för skinställ mm om man hade hemförsäkringen där med. Denna kostnad per kurs blir ju rätt hög. Sen är den väl ganska många kurser med.
Ingen rök utan eld....eller?
Jag är oxå förvånad över att många inte förstår varför premierna är som de är. Troligtvis så beror det på att kostnaden för hojen får man ett kvitto på. T ex att den kostade x antal kronor att laga. Alternativt att man fick y antal kronor för den i inlösen.
Men de timmar/dagar/veckor man spenderar på sjukhus får man aldrig se siffran på, därför tror man att det är "gratis" och att ingen behöver betala det.
...Men det skulle betyda att det är en 4-6st som drar i backen på en 2dagarskurs. Låter det rimligt???
Då det är i SMCs regi så får ju försäkringsbolagen stå för kostnaden för dessa vurpor. Hur många deltagare brukar det vara??? 60st??
Denna kostnad per kurs blir ju rätt hög. Sen är den väl ganska många kurser med. Ingen rök utan eld....eller?
billiga bandagar, vad faan snackar du om???? Hur mår du?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |