Ny RR-klass?

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Jag har jobbat lite för en ny RR-klass i samband med B-racet på Sviestad. Det är inte riktigt 100% klart, men visar vi upp ett stort startfält så finns det i alla fall en möjlighet att det blir av.

Klassen har funnits förut, Battle of The Twins (BoTT) men det är lite nya idéer om klassindelning m.m. Grundreglementet är Rookie 1000 (601cc till 1250cc fyrtakt) men med ändringen att det enbart gäller 2-cylindriga maskiner och är öppen för alla förare med RR-licens.

Tanken är att det även ska köras en "liten BoTT" med samma regler fast med max 700cc eller max 2 ventiler/cylinder. Båda klasserna kör tillsammans men med separat resultatlista för "Liten BoTT".
Här passar Suzuki SV650 och Kawasaki ER6 in samt att man kan vara med och tävla med lite äldre Ducati 750/900SS, Triumph och kanske även en och annan HåDee om man får till oljeuppsamlingen! :rolleyes:

För er som känner att detta är en klass ni kan tänka er köra den 2/7 i år, så går det redan nu att föranmäla sig på:

http://lms06.mine.nu/bott.php
(nu är det rätt länk!)

Får vi ihop ett startfält innan anmälningstiden går ut i början av juni, så har vi kanske en ny klass i sverige. ;o)

/Micke
 
Last edited:
EazyLiving skrev:
2138410 Jag har jobbat lite för en ny RR-klass i samband med B-racet på Sviestad. Det är inte riktigt 100% klart, men visar vi upp ett stort startfält så finns det i alla fall en möjlighet att det blir av.

till oljeuppsamlingen! :rolleyes:

För er som känner att detta är en klass ni kan tänka er köra den 2/7 i år, så går det redan nu att föranmäla sig på:
http://lms06.mine.nu/bottlista.php?id=BoTT

Får vi ihop ett startfält innan anmälningstiden går ut i början av juni, så har vi kanske en ny klass i sverige. ;o)

/Micke


MICKE!!! Ta mej f-n det bästa jag hört på länge!!! Skall se om jag kan låna ihop till en hoj. Funkar det med Hyr hoj? Jag e villig att stötta sånt kul initiativ!

/Erik
 
Fränt !...hoppas det blir inledningen på nåt nytt även i framtiden.
Synd bara att jag har sålt åkdonet som skulle ha platsat :o(

Edit: Nej vänta den hade ju inte platsat föresten...två ventiler var det,eller ??
 
Last edited:
Så det kommer eventuellt att vara fem klasser i år?
125JR, 125-400cc, R600, R1000 samt BOTT?
 
Låter kanon
Se till att allt går i lås så bygger jag hoj så fort det går. (Dock blir det inte färdigt tills juni i år)
Jag har en gammal pannamotor liggandes som jag måste använda till nåt vettigt.
 
Gustav O skrev:
2138500 Så det kommer eventuellt att vara fem klasser i år?
125JR, 125-400cc, R600, R1000 samt BOTT?

http://lms06.mine.nu/bott.php

där anmäler man sig ;)

OBSERVERA att det är preliminärt, vi bråkar en hel del med tidschemat för att få det här att fungera.
Och BoTT klassen MÅSTE bli nog många för att den klassen ska köra

Observera också att man inte kan anmäla sig utan att anmäla en funktionär samtidigt...

Jag hoppas inblandade inser att det inte är enkelt att få ihop 5 klasser med kval + tävling på 1 dag...

//håkan

Mulles skrev:
2138489 Fränt !...hoppas det blir inledningen på nåt nytt även i framtiden.
Synd bara att jag har sålt åkdonet som skulle ha platsat :o(

Edit: Nej vänta den hade ju inte platsat föresten...två ventiler var det,eller ??

det var i "Liten BoTT" det ;)
 
Varför får jag känslan av att det kommer köras en eller ett par Superduke i den klassen?

Och jag blev ännu mera övertygad om att en SV 650 is the shit.
 
Nyteknik skrev:
2138785 Låter som en suveränt kul klass!

Själv skulle jag köra en lagom moddad Ducati SS 900 Superlight. :tummenupp
Tog licensen nyss och äger en sån... kan det va nåt för en riktig rookie? :)
Får de om man kan ragga med några andra från Skåneland. Det räcker väl med en engångslicens för att testa i ett BoTT?
Edit: Transponder o sånt? Kan man hyra eller?
 

Bifogat

  • Ducati 900SL.JPG
    Ducati 900SL.JPG
    94 KB · Visningar: 81
Last edited:
Victor skrev:
2139192 Varför får jag känslan av att det kommer köras en eller ett par Superduke i den klassen?
Ja, varför? I den stora klassen kommer ju Ducati 916/996/999 vara helt överlägsna.

EazyLiving skrev:
2138410Tanken är att det även ska köras en "liten BoTT" med samma regler fast med max 700cc eller max 2 ventiler/cylinder...Här passar....lite äldre Ducati 750/900SS...
Upp till 1250 cc ok i lilla klassen om motorn inte har fyrventilstoppar?
 
Nyteknik skrev:
2139696 Ja, varför? I den stora klassen kommer ju Ducati 916/996/999 vara helt överlägsna.

Nej, det skulle de inte alls vara. Effekten är ungefär densamma, ibland till superduken's fördel, beroende på ducce-modell samt årsmodell. Det som skiljer är kåpor och styre. Samt till duken's nackdel att den skrapar motorn vid kraftiga nerlägg om man inte moddar dämparna.
Inte för inte som en förare förra året ganska enkelt körde 56'or med en superduke.
 
Nyteknik skrev:
2139696 Ja, varför? I den stora klassen kommer ju Ducati 916/996/999 vara helt överlägsna.

Jo, för att när personalen har "fri körning" så susar det runt en Superduke på typ under 56 eller nått sånt. HW får nog fylla i lite hur snabbt han kör. HW själv körde väl ett par sekunder långsammare på en likadan hoj ifjol med.
Förvisso borde ju en 999 vara bäst, men hur många B-förare har en sån?
Edit: Jag tror ändå att en 999 borde rocka. Men som sagt, det finns inga sånna i händerna på duktiga B-förare.
 
låter skit skoj..hade gärna provat litet BoTT men dock så e de ju inte de denna gången o jag har ingen licens
:tungan
 
oFFkeFF skrev:
2139702 Nej, det skulle de inte alls vara. Effekten är ungefär densamma, ibland till superduken's fördel, beroende på ducce-modell samt årsmodell. Det som skiljer är kåpor och styre. Samt till duken's nackdel att den skrapar motorn vid kraftiga nerlägg om man inte moddar dämparna.
Inte för inte som en förare förra året ganska enkelt körde 56'or med en superduke.
Äh! Vilken TL 1000 S, TL 1000 R, SP-1 eller Mille som helst måste ju vara snabbare runt en riktig racerbana än en KTM Superduke.
 
Nyteknik skrev:
2139829 Äh! Vilken TL 1000 S, TL 1000 R, SP-1 eller Mille som helst måste ju vara snabbare runt en riktig racerbana än en KTM Superduke.

Möjligt, men nu talar vi om banan i linkan som alltid beskylls för att vara en moppebana.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top