björn.e
hej hej
Gustav O skrev:2147460Det rä så det är idag men är inte nödvändigtvis den bästa lösningen. Tanken med att separera A och B förarna är ju att det ska bli ett starkare varumärke med SM. De bästa förarna är med där och B-förarna kämpar på sin planhalva för att nå dit, de som vill.
Du har 250SP i ditt schema men det kan man ju göra om till 125-250 cc, då blir iofs A-förarna som kör 250 SP överkörda.
Jag tror inte några kämpar emot varandra utan bara att folk är engagerade för att få till fler roliga tävlingar.
Sp250 är ju på väg bort, två till... ja hur många år till är ju ingen som vet hur länga hojarna rullar. Så vitt jag har föstått så har vi inte nog B-förare som kör 125R samt 250R för ett eget startfällt eller har jag fel? Tills dess är det väl bättre att vi behåller det det uppläget som finns.Vilket jag har föstått funkar hyfssat?
Att vi med den tillväxt vi har måste sära på A och B-förare tror jag alla föstår och det skulle inte fövåna mig om man gör det redan nästa år. För att då få till ett underlag för att köra minst två dar på banan måste B-klasserna bli fler. Min tanke är att ER6 ska ersätta 250sp när dom tas bort, dvs att man blandar A och B förare. Här slår vi då två flugor i en smäll. 250sp folket får sin kära enhetsklass samt mindre snabba A-förare får en klass. Vidare blir det ett bra kompliment till dom som inte vill ligga i överljudsfart i R600/1000. Jag vill inte se att man särar på B förarna och sedan bara kör endagars räjs. Då kommer vi få en Norr och en Söderliga, detta kommer att resultera i att uppklassningen kommer att bli väldigt sne.
björn