Ny RR-klass?

Räkna inte bort Plåta och hans SuperDuke. Han var snabbare på den än en på en ZX9R eller Hannes gamla SP1 för den delen och det var innan vinterns trimning av motor och chassi. Vi lär nog få se 54'or i sommar.
Om han går i mål så blir det garanterat en pallplats av den högre sorten. Jag vet bara två Ducatiåkare med B-licens som ens kommer i närheten av 55'or och kanske kan ge Herr Plåt en match om seger ifall de kan tränga sig förbi på rakan. ;o)

/Micke

Nyteknik skrev:
2139829 Äh! Vilken TL 1000 S, TL 1000 R, SP-1 eller Mille som helst måste ju vara snabbare runt en riktig racerbana än en KTM Superduke.

Jag tror vi kan skippa funkiskravet då vi pratar om endagars nu? Eller gäller funkiskravet alla klasser nu?

/Micke

håkan skrev:
2138584 http://lms06.mine.nu/bott.php

där anmäler man sig ;)

OBSERVERA att det är preliminärt, vi bråkar en hel del med tidschemat för att få det här att fungera.
Och BoTT klassen MÅSTE bli nog många för att den klassen ska köra

Observera också att man inte kan anmäla sig utan att anmäla en funktionär samtidigt...

Jag hoppas inblandade inser att det inte är enkelt att få ihop 5 klasser med kval + tävling på 1 dag...

//håkan

det var i "Liten BoTT" det ;)

Nyteknik skrev:
2139829 Äh! Vilken TL 1000 S, TL 1000 R, SP-1 eller Mille som helst måste ju vara snabbare runt en riktig racerbana än en KTM Superduke.

Har du kört superduken?
Man tävlar med exempelvis med rsv-millar med "cross-styre", aprilia touno, de går inte mycket långsammare runt banan för cross-styrets skull.

Jag skulle välja superduken alla gånger före tl1000r/s att tävla med i en b-tävling, mer effekt och mycket, mycket bättre chassi. SP1, tja effektmässigt hänger duken med om sp1'an är otrimmad.

Chassimässigt, duken har rätt extrema mått, med clip-on och ett par kåpor, så är det som vilken sporthoj som helst..

Sen som sagt, hur många mille-factory eller 999r kommer det dammas av till en endagars b-tävling på sviestad.

EazyLiving skrev:
2139860
Om han går i mål så blir det garanterat en pallplats av den högre sorten. Jag vet bara två Ducatiåkare med B-licens som ens kommer i närheten av 55'or och kanske kan ge Herr Plåt en match om seger ifall de kan tränga sig förbi på rakan. ;o)

/Micke

Vi vill se BjOrn på sin Ducce. Annars kan väl du damma av nåt gammalt skrot ;)

Victor skrev:
2139851Möjligt, men nu talar vi om banan i linkan som alltid beskylls för att vara en moppebana.
Jag betvivlar inte att det finns en lokal förmåga som kör sin SuperDuke runt Sviestad på ett vägvinnande sätt. Men att en SuperDuke med rakt styre, upprätt körställning och allt möjligt som skrapar i marken är mer effektiv än riktiga sporthojar med lika starka eller starkare motorer är förstås bara dagdrömmeri.

Nyteknik skrev:
2139892 Jag betvivlar inte att det finns en lokal förmåga som kör sin SuperDuke runt Sviestad på ett vägvinnande sätt. Men att en SuperDuke med rakt styre, upprätt körställning och allt möjligt som skrapar i marken är mer effektiv än riktiga sporthojar med lika starka eller starkare motorer är förstås bara dagdrömmeri.

Allt möjligt tar inte i, utan är ganska enkelt fixat..

oFFkeFF skrev:
2139891 Har du kört superduken?
Man tävlar med exempelvis med rsv-millar med "cross-styre", aprilia touno, de går inte mycket långsammare runt banan för cross-styrets skull.

Jag skulle välja superduken alla gånger före tl1000r/s att tävla med i en b-tävling, mer effekt och mycket, mycket bättre chassi. SP1, tja effektmässigt hänger duken med om sp1'an är otrimmad.

Chassimässigt, duken har rätt extrema mått, med clip-on och ett par kåpor, så är det som vilken sporthoj som helst..

Sen som sagt, hur många mille-factory eller 999r kommer det dammas av till en endagars b-tävling på sviestad.
Jag har kört SuperDuke men inte så att jag kan avgöra hur snabb den skulle vara att tävla med. Vad är det för serie där man tävlar med Aprilia Touno och varför kör man inte med högt/rakt styre i WSBK och MotoGP om det är bättre?

EazyLiving skrev:
2139860
Jag tror vi kan skippa funkiskravet då vi pratar om endagars nu? Eller gäller funkiskravet alla klasser nu?

/Micke

Kravet kanske kan tas bort, men förare får gärna ta med sig en funktionär, så de börjar förstå att det går åt en himla massa folk extra än de själva :hihi för att kunna köra en tävling :3freak

LMS har 10 posteringar, minst 2 och helst 4-5 på de "värsta" posteringarna.
en tävling med 5 klasser (5x30=150 som max) och då går det åt ca 30-50 funktionärer av de som bör/ska va runt banan bara. Plus transponderbytefunkisar och alla andra som behövs.

Så även om kravet inte finns så får ni gärna ta med er någon...

Victor skrev:
2139851 Möjligt, men nu talar vi om banan i linkan som alltid beskylls för att vara en moppebana.
Sviestad må vara smal men det är ju en effektbana.

Nyteknik skrev:
2139892 Jag betvivlar inte att det finns en lokal förmåga som kör sin SuperDuke runt Sviestad på ett vägvinnande sätt. Men att en SuperDuke med rakt styre, upprätt körställning och allt möjligt som skrapar i marken är mer effektiv än riktiga sporthojar med lika starka eller starkare motorer är förstås bara dagdrömmeri.
TL1000S är ju riktig sugig på en bana och TL1000R är för tung så de behöver bägge rejält med modifikation för att gå fort.

EazyLiving skrev:
2138410 men med ändringen att det enbart gäller 2-cylindriga maskiner och är öppen för alla förare med RR-licens.
/Micke
Tror att trådskaparen vill köra lite själv va? :)

Nyteknik skrev:
2139912 Jag har kört SuperDuke men inte så att jag kan avgöra hur snabb den skulle vara att tävla med. Vad är det för serie där man tävlar med Aprilia Touno och varför kör man inte med högt/rakt styre i WSBK och MotoGP om det är bättre?

Eller så ser man till tävlingen det pratas om här, i ett b-rejs där man förmodligen om man har lite talang, kan göra bra resultat även med en hoj som inte har det där allra sista.
Det kanske till och med är lite enklare att köra med ett högre/bredare styre som b-förare, än hopvikt på en 999'a.
Dessutom har duken som sagt ungefär lika mycket effekt som de övriga twinnarna och i en del av de du jämför med, mer effekt. Vart brukar B-förare/Nya förare gasa mest?
Skramla fram dina indianer, det är ju du som brukar ta fram ännu sämre hojar att försöka slåss med...

oFFkeFF skrev:
2139938 Eller så ser man till tävlingen det pratas om här, i ett b-rejs där man förmodligen om man har lite talang, kan göra bra resultat även med en hoj som inte har det där allra sista.
Det kanske till och med är lite enklare att köra med ett högre/bredare styre som b-förare, än hopvikt på en 999'a.
Dessutom har duken som sagt ungefär lika mycket effekt som de övriga twinnarna och i en del av de du jämför med, mer effekt. Vart brukar B-förare/Nya förare gasa mest?
Skramla fram dina indianer, det är ju du som brukar ta fram ännu sämre hojar att försöka slåss med...
Fast enligt Mickes text i ursprungsinlägget är klassen öppen för alla med RR-licens så det är ingen ren B-klass om jag tolkar det rätt. Å andra sidan är det ju ingen A-förare som är så dum att han kör TL1000S/R. ;)

Gustav O skrev:
2139951 Fast enligt Mickes text i ursprungsinlägget är klassen öppen för alla med RR-licens så det är ingen ren B-klass om jag tolkar det rätt. Å andra sidan är det ju ingen A-förare som är så dum att han kör TL1000S/R. ;)

Hmm, det står en superduke inte alltför långt härifrån :)

Eller satan också, 2 juli... Annan leverans planerad just då..

oFFkeFF skrev:
2139938 Eller så ser man till tävlingen det pratas om här, i ett b-rejs där man förmodligen om man har lite talang, kan göra bra resultat även med en hoj som inte har det där allra sista.
Trodde detta var ett upplägg för ett nytt mästerskap. Inte bara ett enstaka race på Sviestad. I ett sådant kan förstås snudd på vilket ekipage som helst vinna. Men över en säsong på olika banor verkar en KTM vara långt ifrån det bästa verktyget för att skaffa sig en fördel.

Nyteknik skrev:
2140137 Trodde detta var ett upplägg för ett nytt mästerskap. Inte bara ett enstaka race på Sviestad. I ett sådant kan förstås snudd på vilket ekipage som helst vinna. Men över en säsong på olika banor verkar en KTM vara långt ifrån det bästa verktyget för att skaffa sig en fördel.
Det är nog ganska långt till en hel serie i dagsläget.

Det hade ju varit helfestligt. Man kanske skulle se om kan låna loss en Er-6a och testa ett race! :)

EazyLiving skrev:
2139860 . Jag vet bara två Ducatiåkare med B-licens som ens kommer i närheten av 55'or och kanske kan ge Herr Plåt en match om seger ifall de kan tränga sig förbi på rakan. ;o)

/Micke

Har du tappat din A-licens Micke ? Ska/Kan du isf köra ?

Måste nog komma och vara behjälplig som flaggvakt
eller nåt...borde väl vara uppskattat antar jag.

Gustav O skrev:
2139936

Tror att trådskaparen vill köra lite själv va? :)

Låter B-förarna göra upp. :rolleyes:

Tanken är mer att ev. publik ska bjudas på mer än osande tvi-taktare och lika-låtande radfyror. Som plus får vi ju en ny budgetklass då man inte behöver köpa en ny R-hoj för att få vara med och slippa kli utkvalad.

Fast det kan ju bli en A-klass också, å då lär jag lufta min "hysteriska 112hk Ducce" å lägga några 55'or kanske. ;o)

/Micke

Idag Sviestad, och om trupperna vill, i morgon världen...... :fyllisar

Nyteknik skrev:
2140137 Trodde detta var ett upplägg för ett nytt mästerskap. Inte bara ett enstaka race på Sviestad. I ett sådant kan förstås snudd på vilket ekipage som helst vinna. Men över en säsong på olika banor verkar en KTM vara långt ifrån det bästa verktyget för att skaffa sig en fördel.

Tolknigsfråga det där med licensklassen då det är en B-race dag vi ska köra på till att börja med. Först och främst för B-förare och sen får vi se vart det hela tar vägen...

Gustav O skrev:
2139951 Fast enligt Mickes text i ursprungsinlägget är klassen öppen för alla med RR-licens så det är ingen ren B-klass om jag tolkar det rätt. Å andra sidan är det ju ingen A-förare som är så dum att han kör TL1000S/R. ;)

Närmre än vad du tror.... Ska bara hota lite mer folk så ska du få se på f-n!! ;o))

Gustav O skrev:
2140139 Det är nog ganska långt till en hel serie i dagsläget.

Vill ju inte komma och ta vinsten från alla hugande B-förare, så jag står över. :rolleyes:

... Eller så kan man se det så att gubben blivit långsam av att inte åka racer på över 2 år och en halvrasad, ramsne, oljeläckande 996:a med blåst topplockspackning kanske inte är det vassaste svärdet i depån??

/M

Mulles skrev:
2140700 Har du tappat din A-licens Micke ? Ska/Kan du isf köra ?

Måste nog komma och vara behjälplig som flaggvakt
eller nåt...borde väl vara uppskattat antar jag.

Coolt! :yoparty

Blir man halshuggen om man inte lyckas få med sig någon funkis? Jag la ut en tråd i mcrelataterat om att folk skulle va funkis, det var nog iallafall en som svarade., räknas det?

EazyLiving skrev:
2140790
Som plus får vi ju en ny budgetklass då man inte behöver köpa en ny R-hoj för att få vara med och slippa kli utkvalad.

/M

Micke har du slagit huvet i en vägg :va . Att köra räjs med Ducce kan inte på nått sätt sägas vara billigt. Det är minst lika dyrt som att köra japps och det är inte det vi behöver. BOTT verkar vara jätte trevligt i all ära, men vad som behövs är en serie för talanglösa Rookies som klassat upp sig och inte har råd (eller farten) att köra NSB eller inte vill skruva 250R. Där behövs en billig klass och den inefattar enligt mig inte någon Ducce serie. Där imot är B-räjs iden kanon och välkommen så länge det blir fler än 10 startande.

björn.e

Jag körde 56:96 och Plåta 56:09, båda med skrapande avgasrör, fotpinne och kopplingskåpa. Jag har ingen superduke kvar men plåta har bytt fjäder bak till en som inte sätter sig så han ska nog kunna kapa någon / några sekunder ytterligare.
Plåtas tid på min orginal SP1:a var 55:08 om jag inte minns helt fel, men då var det första och enda passet gången han körde en sån på bana.

Superduken körde han förresten också bara en gång på bana förra året, i alla fall i fri fart. Trafikövningsinstruktörande räknas inte som bankörning.

Så var det med det, vet inte om det ger någon klarhet i debatten.

En SP1:a eller valfri ducce går givetvis snabbare på rakan men superduken kommer ikapp i inbromsningen och i kurvorna men sina överdjävliga bromsar och lika överdjävligt lätthanterliga chassie.
Utan extra kåpor skulle jag tro att ktm:en är några tiondelar långsammare.

/HW

Nyteknik skrev:
2139912 Jag har kört SuperDuke men inte så att jag kan avgöra hur snabb den skulle vara att tävla med. Vad är det för serie där man tävlar med Aprilia Touno och varför kör man inte med högt/rakt styre i WSBK och MotoGP om det är bättre?

Dags att kolla styrvinklar etc i motoGP och alla olika sbk serier, är ju mest crosstyre vinklar nu förtiden.
Så det du undrar över är redan så nu...

björn.e skrev:
2142631 Micke har du slagit huvet i en vägg :va . Att köra räjs med Ducce kan inte på nått sätt sägas vara billigt. Det är minst lika dyrt som att köra japps och det är inte det vi behöver. BOTT verkar vara jätte trevligt i all ära, men vad som behövs är en serie för talanglösa Rookies som klassat upp sig och inte har råd (eller farten) att köra NSB eller inte vill skruva 250R. Där behövs en billig klass och den inefattar enligt mig inte någon Ducce serie. Där imot är B-räjs iden kanon och välkommen så länge det blir fler än 10 startande.

björn.e
Det går ju att köra betydligt fler hojar än Ducce i den serien om du vill.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph