Ny bluffannons?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Har varit och gjort ett jobb på Gånglåtsgatan där killen uppenbarligen bor, enligt en tidigare skribent. Gånglåtsgatan är mitt i smeten i Rosengård. Är det konstigt att en från Rosengård är av naturen skygg och försiktig om han är en av få, som är ärlig?

Oseriös och osäker? Konstigt när han har fått 200 hot-sms? Ironin på SH är död, men lynchmobben lever i allra högsta grad.

Men ni får det sista skrattet om det visar sig att jag har fel. Men jag brukar vanligtvis inte döma nå´n förrän jag har alla fakta.

Öhh hallå, hade han inte kunnat uppge regnumret då om allt var ärligt? Hade han satt ut hojen för 20k under övriga motsvarande? Hade han inte kunnat visa hojen om om den verkligen fanns, hur fan ska man annars kunna sälja en hoj?!?!? Va inte så jäkla trångsynt nu sledgehammer, klart det är en bluffannons

Hoppas fler skickar sms och ringer till honom!!!

Ni e störda, vad vet ni om killen eller hojen ens. Springer som en skock får och låter er dras med av ryckten som spridits i denna tråd. Jag snackade med han idag innan alla började ringa, och han sa jag kunde kolla på den, han krävde ingen handpenning. Men nu lär han ju inte vara så pigg på att svara när alla här sabbar utan att veta...
Är det så konstigt att man inte ger ut regnumer till folk som ringer från hemliga nr???

Öhh hallå, hade han inte kunnat uppge regnumret då om allt var ärligt? Hade han satt ut hojen för 20k under övriga motsvarande? Hade han inte kunnat visa hojen om om den verkligen fanns, hur fan ska man annars kunna sälja en hoj?!?!? Va inte så jäkla trångsynt nu sledgehammer, klart det är en bluffannons

Hoppas fler skickar sms och ringer till honom!!!

Har inte pratat med killen och vet inte om han ger ut reg-nummer eller inte. Många verkar vinkla det till hans nackdel och kanske gör som kvällspressen genom att utelämna viktiga detaljer som kan göra en viss förändring i sammanhanget.

Men jag tycker det är synd om det är en fattig student som hade flis en gång i tiden, som tvingas sälja den till ett vrakpris för att jobbmarknaden inte ser ut som den gjorde förra året. Men så´n är jag. När alla är emot en, ställer jag mig på den svages sida. Det är därför jag håller på Brynäs.

vad spelar det för roll om han ger ut regnummret ? har man namn och telefonnummer så är det väl bara att kolla upp adressen på det viset om man ska sno hojjen.. det är inte direkt ett måste att ha regnumret för att kunna sno något..

vad spelar det för roll om han ger ut regnummret ? har man namn och telefonnummer så är det väl bara att kolla upp adressen på det viset om man ska sno hojjen.. det är inte direkt ett måste att ha regnumret för att kunna sno något..

han visar ju regnr när han kör omkring med hojen..eller han har kanske skylten av då.

Har varit och gjort ett jobb på Gånglåtsgatan där killen uppenbarligen bor, enligt en tidigare skribent. Gånglåtsgatan är mitt i smeten i Rosengård. Är det konstigt att en från Rosengård är av naturen skygg och försiktig om han är en av få, som är ärlig?

Oseriös och osäker? Konstigt när han har fått 200 hot-sms? Ironin på SH är död, men lynchmobben lever i allra högsta grad.

Men ni får det sista skrattet om det visar sig att jag har fel. Men jag brukar vanligtvis inte döma nå´n förrän jag har alla fakta.

Gånglåtsvägen ligger mitt i smeten i Lindängen, inte Rosengård. Har du ingen koll på var du är och jobbar? :rofl

Det är ganska uppenbart att det är en bluffannons då han vägrar ge ut regnummer, vägrar visa hojjen samt säger till vissa att den är såld. Men men, vi får se hur det hela slutar.

Jag är med Sledgehammer.

Nu får ni fan ge er.
Det finns väl ingen här som bestämmer över vad folk får och ska ta för sina hojar.
Kanske skulle söka jobb på Blocket som annonskontrollant. Stämmer inte priset in i era mallar så är det bluff.

Jag är rätt ny här på SH och det känns inte som man kommer bli så gammal.
Småungar.

Gånglåtsvägen ligger mitt i smeten i Lindängen, inte Rosengård. Har du ingen koll på var du är och jobbar? :rofl

Det är ganska uppenbart att det är en bluffannons då han vägrar ge ut regnummer, vägrar visa hojjen samt säger till vissa att den är såld. Men men, vi får se hur det hela slutar.

Till mitt försvar har jag varit på ungefär 400 adresser förra året och jobbat, men tack för att du rättade mig. Och extra trevligt var att du tyckte det var så roligt att du ramlade av stolen av skratt.

Läggdags.

Jag håller helt och hållet med Sledgehammer i det han säger om att man inte ska hänga ut folk man inte vet något om. Jag säger inget om annonsen utan bara om namnet Johansson. Det låter ju hur svenskt som helst men det är en stor Zigenarsläkt som bor på Lindängen som heter just det. För 25 år sedan hade jag med Micke Johansson att göra och han låter hur svensk som helst och är säkert svensk också. Han pratar med uppländsk dialekt och är väldigt trevlig. Vi gjorde lite affärer och det är ju så att cash is king men han fick krita en del. Nu ordnade detta sig i och för sig men jag var tvungen att gå ganska långt för att få mina pengar. En kille jag känner lite grand lät sig övertalas av en släkting till honom att lämna ut sin Peugeot 205 på provision med papper och allt. Han var inte lika ihärdig som mig så han blev blåst på 60000:-. Det finns en massa juste folk på Lindängen också men den Zigenska släkten med det tagna namnet Johansson hör inte till dom. Om killen bakom annonsen är en av dom vet ju inte jag. Caveat emptor. Erland.

Ni e störda, vad vet ni om killen eller hojen ens. Springer som en skock får och låter er dras med av ryckten som spridits i denna tråd. Jag snackade med han idag innan alla började ringa, och han sa jag kunde kolla på den, han krävde ingen handpenning. Men nu lär han ju inte vara så pigg på att svara när alla här sabbar utan att veta...
Är det så konstigt att man inte ger ut regnumer till folk som ringer från hemliga nr???

o när var detta då ? jag pratade också med honom innan denna tråden ens var startad.

jag sa att jag kunde slänga mig i bilen o komma ner.. jag har pengarna.
men det var såååå jävla omständigt.. han var inte hemma, hojen stod inte på honom, hans pappa kunde visa den, men var för trött för att visa den igår kväll.

skulle det visa sig att hojen finns, det inte är något konstigt. så grattis till den person som köper den, själv tycker jag att det osar för mycket skit om hela denna affären

Jag är med Sledgehammer.

Nu får ni fan ge er.
Det finns väl ingen här som bestämmer över vad folk får och ska ta för sina hojar.
Kanske skulle söka jobb på Blocket som annonskontrollant. Stämmer inte priset in i era mallar så är det bluff.

Jag är rätt ny här på SH och det känns inte som man kommer bli så gammal.
Småungar.

Är ju inte priset folk reagerar på, skulle den bara varit billig skulle nån här köpt den direkt, utan att han inte vill ge ut regnummer och inte vill visa hojen innan han fått handpenning

men du kanske tycker det är helt OK att blåsa folk på pengar, och är ju väldigt dumt att sånahär forum finns när man försöker blåsa nån.

Läs tråden innan du uttalar dig nästa gång kanske, och välkommen till SH :tummenupp

slappna av nu. Sledgehammer har varit på 400 adresser o jobbat. Lindängen - Rosengård - texas. Jävla lynchmob släpp det här nu!!!!! :D

Just nu kan du inte nå det önskade numret... Fan jag som tänkte göra ett klipp och ringa han. Hade ju handpenning och allt klart. Undrar vem som betalar frakten från Texas? :D

Back