Ny bluffannons?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Tänk så visar det sig att annonsen är sann....snacka om att ha hängt ut killen & förstört hans dag:D

(Nu betvivlar jag starkt att det är så).

Det hade ju varit sjukt kul om det hade varit så:rofl :banana :galen
Men jag tror inte heller att det är så...

"Hej, Såg din annons på blocket, en R1a.. Om du är sugen på att sälja så skicka ett sms så ringer jag upp (kassa arbetstider) kan lägga handpenning så att jag får den, kan inte hämta förrens om tidigast 2 veckor.. skicka gärna regostreringsnumret.. vill kolla försäkringen på mig. MvH Niklas"

Om han vill blåsa folk så borde det inte ta lång tid för han att svara :D jag måste isåfall vara hans drömkund... :P skriver när eller om han svarar igen så ni får se hur han svarade.. (om han svarar)

haha fan va rätt. Trodde ingen skulle haka på o spamma honom :hihi

Skit ska skit ha liksom. Hoppas ingen hinner gå på det, och hoppas han ringer upp mitt nummer jag angav (till polisen) lol :fyllisar

Han har kanske fattat att folk bara "dampar" med honom, tänk om han sitter och läser detta nu:D

Även om denna annons inte försvinner inom 5 minuter, så lär han ju tveka satan för att lägga ut en till MC-annons igen i framtiden... (- "Dom där MC-åkarna verkar ju vara vakna") :tummenupp

att bli spammad klockan 11 på kvällen med massa skit sms kanske inte är det roligaste.. :D

fast om han lyckas sälja till folk som inte är här på sh och läser så kanske han blåser 2-3 personer.. och då har han tjänat 20-30.000..
och vilka som är här och läser nu skulle inte ta emot 30 dryga sms under 1 kväll för dom pengarna ?

ringde snubben och han svarade!
han var så där skit nöjd kl 23 .22 på kvällen-.:arsele

han e ju från en annan planet. jag ska ringa han imorgon bitte då jag väkte hela hans familj.(förlåt svarade jag)trevlig som man e:tummenupp

ska vi knacka dörr kl 8.00 imon och kolla båge ?

jag e inte omöjlig:rofl

Last edited:
Du verkar veta vem killen är, ngn du vill dela med dig ngt om?

Du, Sherlock... Det står i annonsen, "John" överst, "Johansson" efter telenumret.

Detta är egentligen helt underbart... Jag har bara kommit halvvägs bland inläggen och redan luktar det 1600-tal.
"EN HÄXA!!! STARTA UPP BÅLET!!!"
Sen ser man ett hundratal bybor med facklor marschera upp mot den stackars oskyldiga invånaren...

Last edited:
MER 1600-TAL! det var bättre förr. då högg vi händer av MC (läs häst) tjyvar och tungan ur lögnare!

Last edited:
SMS bombat klart 10 mess nu.:tummenupp

Det här borde bli tradition på sporthoj att alla bluffannonser mailbombas och smsbombas

ringde snubben och han svarade!
han var så där skit nöjd kl 23 .22 på kvällen-.:arsele

han e ju från en annan planet. jag ska ringa han imorgon bitte då jag väkte hela hans familj.(förlåt svarade jag)trevlig som man e:tummenupp

ska vi knacka dörr kl 8.00 imon och kolla båge ?

jag e inte omöjlig:rofl

Har han ingen on/off knapp på mobilen om han inte vill bli störd sent.
Glöm inte att filma om ni åker dit,vill se en morgontrött bedragare iklädd morgonrock och knappt vet var han är.

han har lyckats retuschera bort R1 märket på en av bilderna. ace

Och detta gör honom automatiskt till skurk? Du har inte sett att miljön är identisk bakom hojen och att den står på exakt samma ställe på betongplattan? Många verkar tro att det är ett kollage av tre hojar... *suck*

Vad sa han då? ! Lät han uländsk eller svensk? Familj? Tänk om vi trott fel? :va hahaha :rofl

haha. oseriös och osäker när jag nämde vad vi på SH tyckte om priset.
:yoparty

och tjtade ändå på i ett par minuter om att få reg nr.svaret från han var.
ska du åka och sno min motor cyckel!

mitt svar: du har mitt nr i så fall.
hade du gett mig det från början hade vi varit klara för länge sedan.
så hur ska du ha det?

hans svar: ring mig imorgon bitti så ska vi lägga fram papperna.

tha bomb:
helt okey jag sålde min gammla retta för två veckor sen så pengarna finns där om det ska bli affär menade jag.

ring mig i morgon igen så vi får se. med en snäv ton:finger

skulle va kul om han den eller inte. fortsätning följer! :D :whip

Även om denna annons inte försvinner inom 5 minuter, så lär han ju tveka satan för att lägga ut en till MC-annons igen i framtiden... (- "Dom där MC-åkarna verkar ju vara vakna") :tummenupp

Tror ni verkligen att "de" bryr sig? Det är yrkeskriminella allt som oftast, de skiter väl fullständigt i om några svenssons skickar lite sms till dem, de vet att ingen kan göra något åt det ändå och de lär inte bli plockade av snuten heller då det oftast saknas bevis etc.
De har nog betydligt värre saker att oroa sig över än att några forums-medlemmar skickar tomma hot etc, det förstår väl de flesta här?

tror det jag med, bild 1 sitter d fälgstripes på hojjen, men inte på bild 2.. sen ser bild 2 ut å va tagen från t ex en bil, bild 3 är tagen från blocket med tanke på den har photoikonen på bilden där nere i högra hörnet..

Blindstyren... klart det är samma hoj. Där är inga stripes... o plasten är den samma m olika vinklar... Hallå... Men, ja loggan e bortretucherad.

:tummenupp

haha. oseriös och osäker när jag nämde vad vi på SH tyckte om priset.
:yoparty

och tjtade ändå på i ett par minuter om att få reg nr.svaret från han var.
ska du åka och sno min motor cyckel!

Har varit och gjort ett jobb på Gånglåtsgatan där killen uppenbarligen bor, enligt en tidigare skribent. Gånglåtsgatan är mitt i smeten i Rosengård. Är det konstigt att en från Rosengård är av naturen skygg och försiktig om han är en av få, som är ärlig?

Oseriös och osäker? Konstigt när han har fått 200 hot-sms? Ironin på SH är död, men lynchmobben lever i allra högsta grad.

Men ni får det sista skrattet om det visar sig att jag har fel. Men jag brukar vanligtvis inte döma nå´n förrän jag har alla fakta.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back