Ny bluffannons?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Är det att slicka uppåt och sparka neråt som är din filosofi. I tidigare inlägg försvarar du topp chefer och Vd:ar och deras beteende. Väcks samma hat hos dig när du läser nyheter som denna?

http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_1210735.e24

De tar inget som är mitt. Parsiter och skitavfall har jag vid ett par tillfällen råkat ut för. Toppchefer bryter inte lagen och om de genom sin förslagenhet lyckats att förhandla till sig förmånliga avtal är det fine med mig. Avtal måste hållas och de som ska egentligen stå till svars för bonus svinerier är INTE de som får pengarna utan de som frikostigt strör de omkring sig, dvs styrelser. Bottom line, dessa killar bryter inte mot lagen och ta inget som är mitt. Så mycket för bonus och pensionsavtal. Vad insiderbrott beträffar så kan jag tycka att det är förkastligt, men det drabbar inte mig på ett direkt sätt. Dessutom är det väldigt tunn linje väldigt ofta då väldigt många som handlar med aktier på den nivån har tillgång till mer eller mindre kvalificerde gissningar, rykten etc. De här killarna tycktes ha haft tillgång till information än av bättre kvalitet än andra och därmed kunnat tjäna en hacka (varken på din eller min bekostnad). Good for them egentligen då i det här fallet handlar om rätt abstrakta värden och inte om surt förvärvade 70 eller vad det nu var tusen kronor av någon knegande ung killes pengar.

För att återanknyta till tråden...VARFÖR i helvete ens bry sig om att ringa på en hoj i ett skitområde ? Beg marknaden är ju för fan helt överfullt..står det Tensta, Rosengård, Hallunda eller fucking Vårbronx är det bara skita i det. Minimera risken. Jag sålde en gång i min ungdom en Merca Brabus...så fort det var någon med kraftig brytning som ringde sade jag DIREKT att bilen är såld. Jag slapp potentiella problem, pinsamma skitbud och tacka nej till mattor och Volvo 740 i inbyte. Världen ser ut som den gör.

Last edited:
Jag är antagligen lite knäpp i mina åsikter men jag ser det som såhär. Jag är ett fan av sporthojar. Sporthojar har enligt mig tillverkats i ca 15 år give or take. Varav dom tidiga åren ser ut som sporthojar mer än beter sig som en sådan. Ska jag då köpa en ca 8 år gammal hoj som ligger långt efter dagens hojar i utveckling så är jag inte villig att följa en begagnat marknad som sträcker sig över 30+ år.

Som jag ser det så borde en Honda CBX 1100 -82 antingen stå i en utställningshall någonstans eller gått igenom skrotkrossen för länge sedan. Men så ser det tyvärr inte ut, man hittar dom istället på blocket för allt ifrån 15-65k :D Sorgligt men sant.

Ber TS om ursäkt. Ska lägga av med mitt OT nu.

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back