Ny bluffannons?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Snacka om tur att man läser om sådant här på forum, då blir man änmer försiktig när man själv ska köpa beg hoj.

sledgehammer hade ju inte fel eftersom han inte påstått att annonsen inte var bluff.
Det enda han vill få fram är att inte döma ut någon innan man har alla kort på bordet. Ska det vara så svårt att fatta?
Känns som högstadiefasoner, en säger nåt och resten hänger på utan att själv ta reda på fakta.

Är det inte underligt att man i ALLA sådana trådar (om limsniffande low lifes som parasiterar på våra skattepengar alt. värdelöst skräp till tjuvar som försöker roffa åt sig ens egendom) finns blödiga naiva idioter som tror att sådant SKIT och SKRÄP någonstans ska kunna åtnjuta några som helst rättigheter i vårt samhälle ? Jag antar att de tror på människors lika värde tills de själva blir rövknullade av någon pundare och istället för att misshandla fanskapet in i evigheten ser de på när deras hoj / pengar försvinner. Fast många kommer att fortsätta med infantil naivitet mundiarrea om hur synd det kan vara om en värdelös skitpundare från Rosengård (som egentligen borde köras ut till en soptipp)...bara på ren trots.

Vi HAR konstanterat att det var en bluff...Hurvida det handlade om att försöka blåsa någon eller om analfabeten där tyckte det skulle vara en kul grej i sitt omtöcknade tillstånd vet vi dock inte. Var det det försnämnda borde någon resolut dude med sina polare åka ut dit med varsin fjäderbatong och statuera ett exempel....Polisen gör ju det inte.

Jag tror ingen försvarar snubben med bluffannonsen. Han förtjänar all skit han kan få och lite till. Grejen är väl den att han fick skit före man kunde konstatera att det faktiskt var en bluffannons. Att sen säga att det inte spelar någon roll eftersom det ju var en bluffare är lite dumt, en annan gång är det en oskyldig.

Men jösses. Har en annons för bra pris för att vara sann ,och att det inte går att titta på hojen eller få regnummer men handpenning går bra att lämna så är det 10/10 bluff. Hur mycket mer bevis behöver ni andra?

Det där snacket om arbetslös stackare som är desperat och behöver pengar det är säkert sant utom detaljen att någon hoj finns inte för försäljning.

Tycker inte man har dömt någon för fort i det här fallet räckte med en blick på annonsen för mig att konstatera att den är bluff . Varför jo hur många sådana annonser hittar man på blocket som är äkta? Inga för man vill ha ut så mycket pengar man kan för hojen även om man är arbetslös , och är man desperat lägger man sig lite under pris men inte överdrivet mycket som det ofta är med bluffannonser.
JTPK79 och Sledgehammer ni går verkligen igång som man nästan undrar om det är en av er kompisar som lagt ut annonsen?. Ni tycker alltså att man inte ska mailbomba och sms bomba då det kan vara någon stackare som kanske är helt oskyldig. Så man ska inte göra något åt dessa bluffannonsörer? Jag står inte med händerna i fickan och det gör inte resten av sporthoj heller.

Sen att det finns folk som lämnar handpenning utan att kolla hojen är bara tragiskt. Men man vill gärna tro att alla är ärliga mäniskor som åker hoj.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck. It is therefore probably a duck... ;)

Hur kan ni INTE fatta att sledgehammer inte säger att annonsen är äkta. Han bara förfasas över lynchmobstilen.

Tur att man inte står i begrepp att sälja hojen, det ska fan våga sig på en annons på blocket i dessa tider.:va

sledgehammer hade ju inte fel eftersom han inte påstått att annonsen inte var bluff.
Det enda han vill få fram är att inte döma ut någon innan man har alla kort på bordet. Ska det vara så svårt att fatta?
Känns som högstadiefasoner, en säger nåt och resten hänger på utan att själv ta reda på fakta.

Jag tycker sledgehammer hade bra inlägg, men jag (innan tråden var startad) skickade mail.... inget svar. Hur tolkar man det när 250 pers gör samma sak?
Men just sledgehammer och jtpkdivsiffror, la sig i för att disskusionen var het då, man ska inte döma innan man vet fakta- men ja jag ringde, mailade och allt. Inget svar, då börjar man ana ugglor i mossen.

Och vad är problemet i övrigt? Sålde min 929 för 39 lakan, ca 7000 under det lägsta jag fann på blocket. Inte fan fick ja nå hatmail eller otrevliga samtal.

Last edited:
Hur kan ni INTE fatta att sledgehammer inte säger att annonsen är äkta. Han bara förfasas över lynchmobstilen.

Ja vad förfärligt att en bluffare fick en drös med sms , mobilsamtal, och emails så han kanske tröttnar på att bluffa på blocket. Liten chock för snubben det dör ingen av.
Lynchmobstilen är inte alltid bra för som sagt i andra fall om helt andra grejer kan det gå mycket fel. Men i det här fallet var den välförtjänad

Vad gjorde du då? Skickade ett mail till blocket efter att ha läst några inlägg? Judge dredd släng dig i väggen....

Nej det gjorde jag inte

Last edited:
Och vad är problemet i övrigt? Sålde min 929 för 39 lakan, ca 7000 under det lägsta jag fann på blocket. Inte fan fick ja nå hatmail eller otrevliga samtal.

hehehe... Nä hade du fått hatmail för det så hade jag blivit snopen. Jag funderar på att köpa en 929 så småningom och ska jag ge 39k så ska den f_n vara i "mint condition" och med en hel del tillbehör :)

Tyvärr finns det tydligen idioter som betalar 50k för en 929a för annars hade väl inte folk satt ut sina gamla "klenoder" för sådana hutlösa priser.

Begagnat MC-marknaden knows no boundarys, it seems.

hehehe... Nä hade du fått hatmail för det så hade jag blivit snopen. Jag funderar på att köpa en 929 så småningom och ska jag ge 39k så ska den f_n vara i "mint condition" och med en hel del tillbehör :)

Tyvärr finns det tydligen idioter som betalar 50k för en 929a för annars hade väl inte folk satt ut sina gamla "klenoder" för sådana hutlösa priser.

ska du köpa en i mint condition med tillbehör osv lär du ju få vänta något år till ser det ut som. Vad ska du begära för din egen klenod då?

Nu tyckte jag att jag fick vad jag ansåg att den var värd- några skvanker. men hey! snart 10 år gammal hoj. Vill du ha en MINT condition 929 får du betala mer. Vad begär du för 98:an? 35? Fatta att 929:an är en jävligt omtyckt och eftertraktad hoj.

ska du köpa en i mint condition med tillbehör osv lär du ju få vänta något år till ser det ut som. Vad ska du begära för din egen klenod då?

Det ser onekligen ut som det.

Ja du om ja skulle köpa en 900 -98 så skulle jag max ge 25k. Så om jag skulle sälja min vilket jag inte har några planer på så kan ja tänka mig att ett rättvist pris skulle bli 17-18k kanske. Min är dock långt ifrån "mint condition" :yoparty

Men enligt blocket så borde jag väl lägga mig på 30-35k :hihi

Märkligt att prisdiskussionerna sällan stämmer med vad som pågår på blocket, när köpare och säljare utbyter stålar & underskrift.

tycker ja ligger rätt bra i mitt pris på min annons på thundercaten ja har, beroende på skick å totalt nyservad :)

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar