Ny bluffannons?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Om man hade tittat ordenligt på bilderna så hade man sett att gräset i bakgrunden inte är av någon sort som vi har här i Sverige. Sådant grovt gräs växer bara där det är betydligt vamare samt torrare. Av detta kan man lätt dra slutsatsen att hojen inte står i ett garag på Rosengård.

Jag har precis kollat upp denne person litegrann, och han har anmält sin ID-handling stulen, nolltaxerar samt har kron-olle efter sig. Det luktar målvakt så inga handpenningar!

hur kollar man upp dessa uppgifter?? kan vara bra att veta inför framtida affärer,ifall något verkar skumt

Om man hade tittat ordenligt på bilderna så hade man sett att gräset i bakgrunden inte är av någon sort som vi har här i Sverige. Sådant grovt gräs växer bara där det är betydligt vamare samt torrare. Av detta kan man lätt dra slutsatsen att hojen inte står i ett garag på Rosengård.

Och är man fortfarade osäker på sina biologi skills kan man studera fotografiet på hojen taget från en annons i Texas USA:tummenupp

ja tog å upprätta en anmälan för bedrägeri både till blocket och till farbror blå, dom såg allvarligt på det hela och skulle undersöka saken :)

Ni e störda, vad vet ni om killen eller hojen ens. Springer som en skock får och låter er dras med av ryckten som spridits i denna tråd. Jag snackade med han idag innan alla började ringa, och han sa jag kunde kolla på den, han krävde ingen handpenning. Men nu lär han ju inte vara så pigg på att svara när alla här sabbar utan att veta...
Är det så konstigt att man inte ger ut regnumer till folk som ringer från hemliga nr???

Är du hans kompis???? hmmmm hmmm

annonsen är bluff dumfan

ännu lättare är ju som jag sa betongtrottoarer.

Fått svar från blocket nu ang min anmälan jag upprättade..

Hej Jonas
Tack för din uppmärksamhet, vi har undersökt ärendet och beslutat att
radera annonsen och upprättat en egen anmälan mot annons ägaren
ang bedrägeri försök. Tack för din uppmärksamhet och försök att göra blocket.se mer säkert.

// Mikael Johansson

Som om det inte är tillräckligt svårt att få en ärlig hoj såld som blatte redan nu. Jävla Johansson ställer till det ännu mer hehehhehehe

Stod i valet och kvalet att skriva ett långt inlägg för att kommentera ditt inlägg. Kom dock fram till att lägga tid på att tillrättavis en bondtös springandes i en fåraflock inte är särskilt meningsfullt.

Men du kan väl inte på allvar mena att det var en seriös person?

Jag är med Sledgehammer.

Nu får ni fan ge er.
Det finns väl ingen här som bestämmer över vad folk får och ska ta för sina hojar.
Kanske skulle söka jobb på Blocket som annonskontrollant. Stämmer inte priset in i era mallar så är det bluff.

Jag är rätt ny här på SH och det känns inte som man kommer bli så gammal.
Småungar.

Kontakta säljarfen till hojen sen får du uttala dig....
Ingen snackar om priset utan att att snubben vill sälja nåt han inte vill visa upp...

Var god och läs tråden från början innan sånna uttalanden...

Välkommen till SH för den delen.

PS. ringde ej från hemlig nr utan han fick både namn och nummer. Men vägrade ge info om hojen.

Last edited:
varför diskutera mer, blocket har anmält han till polisen för bedrägeri försök sen är han spärrad från Blocket.. fick ett till mail från blocket.se

Hej,
Och tack för all information.
Annonsören är spärrad av säkerhetsskäl.

Med vänliga hälsningar,

Brian - Blocket.se Säkerhetscenter

varför diskutera mer, blocket har anmält han till polisen för bedrägeri försök sen är han spärrad från Blocket.. fick ett till mail från blocket.se

Hej,
Och tack för all information.
Annonsören är spärrad av säkerhetsskäl.

Med vänliga hälsningar,

Brian - Blocket.se Säkerhetscenter

heheh fick samma mail från blocket jag med....

Back