Jovisst är det trist men det stämmer ju endel också.
Jag tror också det handlar mycket om attityd. Ta ett mctest i vilken mctidning som helst, vissta fan ska det uiiilas o göra stoppies o knäskrapas i 200 blås. Jag kan förståa bilister o poliser faktiskt.
Jag kan själv bli förbannad på hojåkare som kör så in i helvete på "fel" ställe. Att dra på en gång på motorväg upp till 200 är väl en sak, men att komma i 180 blås på en 70-väg men förmodade skymda sikter för påfarter osv,
är sjukt och oansvarigt. Det är inte coolt o dra förbi en bil i 800 km/h på 30 cm avstånd. Sånt kan jag bli förbannad på.
Men det är bra att detta problemets börjar tas upp redan nu. Jag är ju 2:a generations grek, och om jag får jämnföra med Grekland så ligger vi ju fortfarande bra till. I Grekland dog det mer folk i trafiken per dag än det gjorde i krigen i forna Jugoslavien.

Och då pratar vi ruskiga krascher; folk i tshirt o shorts som kör o trillar i 200+ o filas av armar o ben i själva fallet. Folk som krascher med trafikljus i 100+. Folk som stuntar o brytar ben o armar, osv osv. Visst, det är ju där nere ju, säger ni. Men trenden har ju börjat även här. Endel tycker det är manligt o köra utan ställ, andra ska uiila i 200 blås.
Nej, vi har ett gemensamt ansvar alla hojåkare att sätta tonen för vad som är ok och vad som är fel.