Nsr 04

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Tomelilla
Hoj
ingen...
Hej! Undrar om det finns något trimm till dom? var och kollade på claessons i bromölla på mc´s, och dom skulle få hem dom i februarir. Med där är juh bara 13 hk i dom, och motorn ger inte mer... nån som vet nån sida där det finns trimm till dom?
 
watteee skrev:
Hej! Undrar om det finns något trimm till dom? var och kollade på claessons i bromölla på mc´s, och dom skulle få hem dom i februarir. Med där är juh bara 13 hk i dom, och motorn ger inte mer... nån som vet nån sida där det finns trimm till dom?

Om det är en 2taktare så är den med största säkerhet "bara" strypt nånstans.
 
CayLe skrev:
Om det är en 2taktare så är den med största säkerhet "bara" strypt nånstans.

det är 04an, som är en 4taktare, och den har inga strypningar.. det sade iallafall dom på claessons..
 
Tycker inte du ska köpa en sprillans ny 04:a och börja trimma den.. Satsa på tvitakt om du vill ha fart i maskinen :hihi
 
:rofl HAHAHAHAHAHAHA :rofl

13hästar... men shiiiiit... e nya 4taktare så slöa... min polare har en 4takts 125a från -99 med 15hk iallafall... å min 4takts hoj från -79 ligger på 19-20 hk.... (inte mycket, men de duger..)

Honda Varadero eller vad dom heter har ju iallafall 15hk, kanske bätre alternativ om du ska ha en honda 4taktare...

men men, smaken är som baken.. hojen var ju ganska snygg iallafall.... :tummenupp

Vill du ha mer krut i kärran så får du skaffa öppna univeral/K&N luft filter å dreva hojen å sen skaffa öppnare avgasrör.... om den ens ska gå i 100....!!!
 
Sen så är ju inte det där en NSR utan en CBR. I NSR:en däremot får du ut betydligt mer krut även om den bara lämnar 15 hk strypt.
 
Tyvärr tillverkar Honda inte NSR längre i sina Italienska fabriker, utan den som vill ha en sporthond får snegla på en Varadero eller Cbr...
Med fyrtaktare utan någon effekt (...än så länge?)

Jag tycker det är så konstigt att de har hastighetsmätaren graderad såpass högt Honda, skäms de själva också över sin fyrtaktare :rodnar
 
Last edited:
Mikael Cagiva skrev:
Tyvärr tillverkar Honda inte NSR längre i sina Italienska fabriker, utan den som vill ha en sporthond får snegla på en Varadero eller Cbr...
Med fyrtaktare utan någon effekt (...än så länge?)

Jag tycker det är så konstigt att de har hastighetsmätaren graderad såpass högt Honda, skäms de själva också över sin fyrtaktare :rodnar

Först tyckte du att dom hade för lite (iof pga missförstånd :rolleyes: ) och nu tycker du dom visar för mycket :tungan
 
Förstår inte varför man skulle vilja köpa en ny hoj och sedan bara ha 13 hk, du blir less på en kvart kan jag lova dig, det är som att köra en trimmad moppe...

Jag hade en Honda Nsr 125 R -89, tycker lätt det är den snyggaste av "dom lite äldre", ser bra mycket större ut än en 125:a (förutom ljuddämparen då), där har du 31 hk iallafall.. Varför vill du köpa en nya hoj som du kommer att ha i max 2-3 år, är det inte bättre att köpa tex en 95:as NSR och få

1. mycket mer att köra med = du kommer till och med att tycka det är kul att fara ut på en sväng istället för att det ska bli ett nödvändigt ont

2. Du får en hoj som verkligen ser ut som en sporthoj, grymt mycket snyggare än den där nya cbr:en

3. den är billigare

Om du inte testat en mc på 13hk så tycker jag att du ska göra det, du kommer inte bli imponerad
 
Nä 13 hk är inte mycket, men den borde vara strypt på något sätt. En 200hk/liter på en sån liten hoj borde man kunna ta ut utan problem för gatbruk. Då har vi genast 25hk och en betydligt intressantare sak. Fast 125 och fyrtakt...ja jag vet inte jag...
 
Den är nog mjukt trimmad i motorn.. Strypningar på 125-fyrtaktare existerar inte. Men den håller ju länge ialla fall :)
 
Den heter inte NSR(bara 2t får heta så) längre, nu heter den CBR 125 RR (oj va mycket RR i den :rolleyes:)
Precis som Varaderon är den byggd för 13-15hk och allt för kronglig att trimma!
 
Poffer skrev:
Först tyckte du att dom hade för lite (iof pga missförstånd :rolleyes: ) och nu tycker du dom visar för mycket :tungan

Jamen, vad går den där, 100-110?
Och mätaren går till 175, alltså finns där ca 70 km/h för mycket som bara tar plats. Jag menar att om nu Honda har gått och blivit sååå hederligt praktiska så är väl 70km/h på en hastighetsmätare helt fel på en sååådan praktisk 125:a, den stjäl ju utrymme och kan ju i värsta fall hjälpa till att föraren läser av sin hastighet fel, så SKROTA GLÄDJEMÄTARTAVLOR :mad: :4skrika :fatta!

...att Miton har tavlan till 220 och den går 120 är ju helt i sin ordning, Miton skall ju inte vara praktisk för fem cent :rolleyes:
 
Pungis skrev:
Den är nog mjukt trimmad i motorn.. Strypningar på 125-fyrtaktare existerar inte. Men den håller ju länge ialla fall :)

Jag förstår det inte. Vem skall köpa den? Visst är den läcker att se på men 13 hk...vad har den då på hjulet? 10?
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top