Noll vision - i praktiken

Det är så man vet vilka som skulle ha ansökt om att få bli lägervakter i tyskland , istället för läderkoppel blev det reflexvästar och iställer för Stalhelm blev det korvätarhjälm...
Mötte en sådan i Ronneby idag.
En polishoj är diskret i förhållande till den stackarn.

Finland förvisso, men även där upplever man en tilltagande nonchalans gentemot oskyddade trafikanter

"Jag har i år haft två sådana fall där bilar har kommit ut bakom skyltar med väjningsplikt, eller trianglar. I ena fallet stannade bilen först men kom ändå ut. När jag körde upp vid bilens sida såg jag att det var en äldre dam som körde. Hon accelererade inte ens utan fortsatte i 30–40 kilometer i timmen på landsvägen, berättar han."

Finland förvisso, men även där upplever man en tilltagande nonchalans gentemot oskyddade trafikanter

"Jag har i år haft två sådana fall där bilar har kommit ut bakom skyltar med väjningsplikt, eller trianglar. I ena fallet stannade bilen först men kom ändå ut. När jag körde upp vid bilens sida såg jag att det var en äldre dam som körde. Hon accelererade inte ens utan fortsatte i 30–40 kilometer i timmen på landsvägen, berättar han."

Samma här. Händer inte jätteofta men för ofta. Även i bil då och då. Dom tittar, man upplever att man får ögonkontakt, men likförbannat kör dom ut antingen så nära att man måste bromsa därför eller så accar dom inte så att man måste bromsa av den anledningen. Gäller även yrkestrafik.

Ja, och vi vill se en hetskampanj från kvällstidningarna i stil med Expressens famösa MC-DÖDEN!

Låt mig leverera ett uppslag:
Screenshot_20250730-184121.png

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey