Noll vision - i praktiken

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nu vill ju tragikvärket kunna stänga vägar för trafik i förebyggande syfte.
Så snart stängs vägarna november till maj, juli till oktober och några dagar däremellan, så hålls olyckorna på en låg nivå.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Lite osäker på var att skriva det här, men jag känner än mer att det är skönt att ha gamla bilar även om det innebär fler reparationer...

 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Lite osäker på var att skriva det här, men jag känner än mer att det är skönt att ha gamla bilar även om det innebär fler reparationer...


Kombinera gärna denna lagen, med kravet på att man inte tillåts exportera fungerande fordon till marknader där sådana lagar inte finns, så ser man raskt hur bara skrotvärdet finns kvar i en 4 -6 år gammal bil med kanske mindre än 10.000 mil på mätaren.

Det gör mig så rasande förbannad.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Lite osäker på var att skriva det här, men jag känner än mer att det är skönt att ha gamla bilar även om det innebär fler reparationer...


Men för i helvete var är allt sunt förnuft? Är detta ett första steg att förbjuda biltrafik i glesbygden för vad man ska jag med en SOS funktion om det inte finns mobiltäckning? Vad i helvete är miljötänket, ska vi skrota nya bilar för en funktion som ändå inte kommer att fungerar där man kör även om den hade fungerat i bilen slutar att fungera fast den aldrig fungerat?

Eller är denna funktion gjort för storstadsbor som inte stannar och kollar hur det gått om nån kört åt helevet utan bilen ska larma själv. Kör nån åt helvete på landsbygden får dom väl skylla sig själv och hon Maria säger ju att dåliga vägar är bra för trafiksäkerheten så dålig mobiltäckning är säkert och så bra för då kan ju inte folk pilla på telefon då dom kör.

Förövrigt så visste jag inte att dessa funktioner fanns fran till för en dryg månad sen, vi hade två VW hyrbussar mellan Uppsala och Kinna då vi vad och sköt luftgevär med barnen, för att åka tåg hela vägen vågade vi inte. I Uppsala på kvällen ska jag tända innerbelysningen då vi ska kolla om nåt är kvar vid tågstationen, trycker på lysknappen (tror jag) och då jävlar börjar bilen säga nån om SOS lyckades i panik på nåt vis få tyst på biljäveln.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top