Nitverktyg för DID-kedja

Ozzian skrev:
På det DID-låset jag monterade för två år sedan så fanns det ingen ansats som bestämmer hur långt in plåten ska vilket lätt gör att att den kommer för långt in (eller ut) eftersom det måttet bestäms av vinkeln på nitverktyget.

För övrigt gick plåten så tungt att jag fick pressa på den med tving och en hylsa samtidigt som jag mätte så att plåten hamnade lika långt in som på de andra länkarna.

Instämmer, har också DID på nu och det var segt att få på yttre brickan.. men absolut inte några problem att få dit med bra tänger och ett passande don och bra mothåll. Hursom var försiktig mät med skjutmått på en annan länk och anpassa sen gäller det ju bara att o-ringarna blir täta men inte tighta så är det ju helt ok.. :)

Jag har svart bälte i att köpa en massa prylar till allt möjligt.. men i detta fall håller jag mig nog till verktygen jag har utan bekymmer. :tummenupp

Jaha, är det fler som är på att beställa ett sånt från Louis då?
€49.95 är ju ingenting om vi får ner frakten lite!

Blev det nåt av detta? Jag är också intresserad av ett verktyg för €49.95 :)

Verktyget från LOUIS är inte D.I.D orginal men fungerar bra utom att pressa isär befintligt nitlås. Pinnen är för mjuk och deformeras och sedan skall man vända på det för att nita och då får man inte ihop verktyget. Jag köpte mitt direkt från LOUIS men http://www.mc-depan.se/ i Staffanstorp för deras sortiment. art nr 10003136 Kedjebryt- & nitverktyg MOTO 670:- + frakt osv. Om man inte vill handla i tyskland

Finns det någon här på forumet som har lust att hyra ut sitt D.I.D pressverktyg för en platta öl eller liknande? :fyllisar Behöver ett i nästa vecka då nya drivpaketet kommer hem.

Finns det någon här på forumet som har lust att hyra ut sitt D.I.D pressverktyg för en platta öl eller liknande? :fyllisar Behöver ett i nästa vecka då nya drivpaketet kommer hem.

Södersidan? I så fall: Jag lånar inte eller hyr ut det men vi kan nog ordna en nitning. Den tar hela 15 min om resten är fixat.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back