Ni med 3-abbonemang.

Runt 300 kr ligger mina på. Då har jag 3fri150, dsv 150 fria minuter.
Det är mina sms som kostar mest dock.
Men watch out, 3 SUGER!

Thundercat skrev:
Varför suger 3? :confused:
Värdelös täckning, INGEN kundservice för fem jäkla öre...

Sen 3Gtelefoner i största allmänhet är rötna. Kass standby, stora som hus, och massa junkfunktioner som inte funkar ihop med leverantörerna.

Nä om 2 år kanske jag försöker igen... KANSKE...

Thundercat skrev:
Varför suger 3? :confused:

Började med att jag inte kunde bli nådd av folk, de fick höra "abonnenten kan inte bli nådd för tillfället" trots att jag hade telefonen på och var i täckning.
Ringde till 3 flera gånger utan att nåt hände. Tillslut kunde jag inte ringa alls, MMS och SMS funkade inte heller. Fick till svar efter mycket om och men att mitt abonnemang var avslutat, no reason, ingen visste varför.
Tog nån dag innan det började fungera igen.

Ingen ursäkt, ingen ersättning, inget alls.
(krånglar fortfarande)

Dessutom suger telefonen, hänger sej, stänger av sej osv.

3s kundtjänst ska man inte tala om, räkna med minst 30 min i kö.

3fri 60 har jag, kostnad 199:- per månad. Sunktelefon och sunkabbonemang, gör dig själv en tjänst och skaffa inte skiten eller så köper du min oanvända nec e616v :)

Vi har haft ett par såna dära trä telefoner som försök på jobbet... och så jävla illa som dom funkade så tror jag inte att räkningarna blir speciellt höga

3 fri 150 med en nec 616. 299:/mån men halva priset i 6 månader. Har haft den sedan april och jag hade låga förväntningar så jag är toppennöjd :). Räkningen brukar hamna på 200:- med lite sms och data.

Lite skum med täckning får man väl säga. Att tro att man skall kunna åka bil och prata samtidigt i mer än ett par km är vanligtvis en utopi. Skulle man bli anträffad eller lyckas ringa upp någon är det bara att stanna. Ett steg i nollvisionen kanske?

Å så är ju bara bindningstiden 12 mån... snart dags för ny :)

Emmi skrev:
Började med att jag inte kunde bli nådd av folk, de fick höra "abonnenten kan inte bli nådd för tillfället" trots att jag hade telefonen på och var i täckning.
Ringde till 3 flera gånger utan att nåt hände. Tillslut kunde jag inte ringa alls, MMS och SMS funkade inte heller. Fick till svar efter mycket om och men att mitt abonnemang var avslutat, no reason, ingen visste varför.
Tog nån dag innan det började fungera igen.

Ingen ursäkt, ingen ersättning, inget alls.
(krånglar fortfarande)

Dessutom suger telefonen, hänger sej, stänger av sej osv.

3s kundtjänst ska man inte tala om, räkna med minst 30 min i kö.

Läste i en mobiltidning på jobbet att 3 hade anställt 70 personer till sin kundtjänst och skulle anställa ännu flera nu i höst.

Vilken telefon har du?

Thundercat skrev:
Märke och modell?

Att du fortfarande ställer frågor som om du faktiskt är intresserad är lite skrämmande. Låt kidsen utvärdera skiten och betal utvecklingskostnader under ett par år till, sedan kan man handla nåt som funkar!

t-rex skrev:
Att du fortfarande ställer frågor som om du faktiskt är intresserad är lite skrämmande. Låt kidsen utvärdera skiten och betal utvecklingskostnader under ett par år till, sedan kan man handla nåt som funkar!

Jag är mest intresserad av Ericssons 3G-telefon. En kille på jobbet har den och den fungerar bra. Det jag var intresserad av är hur tre:s nät fungerar och hur dyrt/billigt det blir att ringa med dem.

Min utvärdering av Tre efter 5 månader:

Possitivt:
- Det är billigt. Onekligen. Tyvärr är det det enda som är seriöst positivt.
- Enkelt att driva supporten till det man vill. (I alla fall för en född försäljare... hehe. )

Negativt:
- Tre's nät. Jag har inte lyckats få bra hastighet på surfande, och i snitt 50% av alla samtal och meddelanden försvinner. MMS något högre, ca 75%.
- NEC e616. Säkert en bra telefon, men jag inbillar mig att den har något att göra med problemen i nätet. Batteritiden visste jag ju redan om att den var under kritik...

Nu har jag dock lyckats driva supporten till att medge att jag ska få ersättningar för tid telefonen vart inne på verkstad, gratis vidarekoppling samt ersättning för samtal jag ringt med reservtelefon. :Bugar

Dessutom, ska mitt abonnemang hävas. De är väl inte helt glada över det, men kan man prata för sig så kan man. :hihi

Supporten gillar jag. Direktnummer rockar, jag har som längst setat 2 minuter i kö när jag ringt direktnummer... :yoparty

THUNDERCAT!!Jag avrekommenderar å det starkaste att teckna Tre just nu. Vänta.
Inte ens med en z1010 fungerar det speciellt bra. Jag har testat rätt mycket det också....
Men å andra sidan kanske det fungerar bättre i Gbg än i Uppsala.

Last edited:
John skrev:
THUNDERCAT!!Jag avrekommenderar å det starkaste att teckna Tre just nu. Vänta.
Inte ens med en z1010 fungerar det speciellt bra. Jag har testat rätt mycket det också....
Men å andra sidan kanske det fungerar bättre i Gbg än i Uppsala.

Jag skall ha telefonen att ringa med för att förhoppningsvis ringa billigare. Surfa har jag inte tänkt att göra med mobilen.

Ingen som vet hur det är med tre:s täckning i Göteborg?

Thundercat skrev:
Jag skall ha telefonen att ringa med för att förhoppningsvis ringa billigare. Surfa har jag inte tänkt att göra med mobilen.

Ingen som vet hur det är med tre:s täckning i Göteborg?

Jag tror nog att surfa går bättre än ringa, faktiskt.
Jag har min tre-telefon i huvudsak för nätuppkoppling, även om jag också försöker ringa upp de fria minuterna som ingår.
Huruvida tre har bra täckning i göteborg vet jag ej, men täckningen i stockholm är acceptabel. Lite som att gå tillbaka till hur comviq var på GSM-sidan för en 5-6 år sen :)

Jag har en Motorola A920, den har i övrigt fungerat felfritt, sånär som på en trasig pekskärm vid köpet (Den var lite sned, pennans tryckpunkt låg några millimeter snett på ena sidan.) Detta ordnades snabbt, under tiden fick jag en lånetelefon, så den hanteringen var inget att bråka om.

Jag har faktiskt inte haft några större problem med mitt 3 och min min LG U8110. Är nästan helt 100 på att jag skulle gjort om köpet idag. Tycker det är bra priser och en kul telefon :)

Håller med Nisse, även om jag bangade ur, och valde Nec:en istället.

Bor i Malmö, och jag har inte personligen haft problem med täckningen. Alla sms går dit dom ska direkt, och inga samtal som kopplas bort. Är man inte prylbög som jag, så duger Lg:n bra.

Therudeboy skrev:
3fri 60 har jag, kostnad 199:- per månad. Sunktelefon och sunkabbonemang, gör dig själv en tjänst och skaffa inte skiten eller så köper du min oanvända nec e616v :)

Hallå!!

Om ni som har problem, har en Nec e616.
Så är det bara att lämna in den på uppdatering på närmsta 3butik.
min stängde av sig hela tiden, och kass täckning hade jag, men efter uppdateringen så har jag till och med full täckning i tunnelbanan (se på fan)
Den fungerar grymt mycket bättre, och batteriet håller längre..
Bara ett tips!!
Lycka till...

*/ ?>
Back