Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tobbe #11 skrev:Ja gott folk, ni med kunskap om detta - hur göra? Eller ännu bättre - någon som kan visa med bild?
/Tobbe
Till och med en mekanisk idiot som jag kan detta. Du drar "ståltråd" över länken med låset ett par varv och gör en så tight låsning som möjligt. Ovanpå detta kan du kleta värmebeständig silikon. Men egentligen ska du inte köra med kedjelås. Mitt öppnade sig två-tre gånger under 05-säsongen.tobbe #11 skrev:Ja gott folk, ni med kunskap om detta - hur göra? Eller ännu bättre - någon som kan visa med bild?
/Tobbe
björn.e skrev:Jag vet att detta inte är svaret på din fråga men nita fan istället. ..
björn.e skrev:Jag vet att detta inte är svaret på din fråga men nita fan istället. Jag "sköt" två lås på raden bara tur att kjedjan satt kvar.
björn
Blondie skrev:Varför använder man sig av kedjelås?
Nitar man det så slipper man väl det bekymret?
Moppe kan jag förstå men en hoj som går en bra bit över tvåhundra blås så vill man inte att kedjan ska dela på sig o låsa upp tex bakhjulet eller slå sönder vaden.
Jag som e lekman kanske har fel men förklara gärna om det finns fördelar/nackdelar med kedjelås/nitad kedja.
tobbe #11 skrev:Japp, det är nog det bästa. Men ville veta hur man kan göra innan man skaffat nitverktyg.
Se Axxexs inlägg ovanGottis skrev:Men får man fråga varför folk använder Kedjelås är det för att kunna korta lr förlänga Kedjan lättare vid omdrevning lr
Gottis skrev:Men får man fråga varför folk använder Kedjelås är det för att kunna korta lr förlänga Kedjan lättare vid omdrevning lr
benfre skrev:Har aldrig haft problem med kedjelås. Undra om de inte är felmonterde om de flyger loss, har svårt att se hur det skulle kunna hända annars.
/Fredrik
sätt på låset rätt se till att att det kommer in i spåret som det ska och smeta över lite silicon mer behövs inte
Eller ja, om jag nitar kedjan kanske jag vågar !!björn.e skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen, den som kan få ett kjedjelås att hålla är A-förareRookies kör med två slitna drev och byter inte kedjan förens den rostat ihopp...
björn
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |