Nån som har ett depåstöd fram?

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jag tänkte byta ta av hjulen på hojen för att lämna in dom på däckbyte. Depåstöd bak har jag, men inte fram. Finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig?

Jag ska byta däck själv imorrn ... hos mig ... om du har de nya däcken och kan leva med att det i värsta fall blir en repa på fälgen kan du komma över å byta du med!

\m/

Har du eget garage? Går det bra att hojen står hos dig tills på måndag?

Behöver byta både bak & fram. Finns inget fälhskydd att fixa måntro? Annars tänker jag nog lämna in mina däck.

Vill dock köpa skydd om nåogn mer kanske vill dela?

jag köpte mina på nätet, men kolla med nån som säljer cross-tillbehör. t.ex sportdepån vid stigs center.

Macgyvertips: Tag ett Big-pack glasspaketslock och dela i två delar. Stick sedan ner dessa mellan fälgkant och däckjärn så har du finfina fälgskydd.

Big-pack glasspaket köper du i närmasta livsmedelsaffär. Ta först en fika och ät upp all glassen.

Jo, jag borde nog köpa ett depåstöd fram också, men jag skulle ändå behöva lite hjälp med att få upp hojen på det första gången. Bak är inga problem, det använder jag varje gång jag smörjer kedjan. Men fram har jag aldrig gjort.

Kan bli jobbigt för det ligger nytt i kartong men om vi slår ihop våra kloka borde det inte vara så svårt.

Mjo man tycker ju det men jag är inte helt säker. Provade att få upp hojen på ett depåstöd som har sådana här:

p_20060219172949.jpg

men kunde inte för mitt liv lista ut hur jag skulle göra. Försökte att föra in spetsarna i håligheterna som sitter i gaffelns ände, men den gled bara ur.

Har du ingen instruktionsbok till det?

Jag e ganska säker på att det är ett sådant här jag ligger inne på.

Bifogat

• 29-580.jpg
    29-580.jpg
    4.5 KB · Visningar: 74
Mjo man tycker ju det men jag är inte helt säker. Provade att få upp hojen på ett depåstöd som har sådana här:

men kunde inte för mitt liv lista ut hur jag skulle göra. Försökte att föra in spetsarna i håligheterna som sitter i gaffelns ände, men den gled bara ur.

Har du ingen instruktionsbok till det?

Ifall man har nabbar från ett märke annat än depåstödet kan vinkeln på nabbarna bli fel så att de inte greppar när du lyfter utan det blir mer som att de pekar 'neråt' när du för under stödet och då vill de gärna glida ur. Sen passar inte alla stöd fram till alla hojar alla gånger, hade ett stöd som var rena mardrömmen med Aprilian men funkar klockrent till R6an.

Ifall man har nabbar från ett märke annat än depåstödet kan vinkeln på nabbarna bli fel så att de inte greppar när du lyfter utan det blir mer som att de pekar 'neråt' när du för under stödet och då vill de gärna glida ur.

Har ingen aning om vilket fabrikat det var, men det som hände är precis vad du beskriver.

Nån som vet vilket fabrikat som passar till gixxrar av senare årsmodeller?

Jag e ganska säker på att det är ett sådant här jag ligger inne på.

Tror det var ett sånt jag testade faktiskt. Lyckades aldrig få till det utan att piggarna/spetsarna gled ur :S

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...