Någon som vill våldta?

...inte i svenska heller.

Tur jag inte sökte till SV lärare eller hur.

"En ung kvinna har polisanmält att hon och hennes tioårige son suttit inlåsta i en lägenhet i Karlskrona i två månader. Den som pekats ut som skyldig är en man som kvinnans släkt ville att hon skulle gifta sig med. Enligt kvinnans uppgifter låste mannen in henne och sonen i bostaden när de kom till Karlskrona. De fick inte lämna lägenheten och tvingades ge ifrån sig sina pengar och pass. De lyckades ta sig ut efter två månader och kvinnan har nu lämnat landet"

:huvet

Hejja Muhammad!

Vad faN tror du händer om en muslimsk kvinna öppet går ut med att hon hatar slöjan och egentligen är som alla andra cheyer.. ett kåtdjur?

Det finns lika många muslimska kvinnor som är emot slöjbärandet som det finns för. Det pågår hela tiden i olika delar av den muslimska världen en livlig diskussion kring detta ämne även inom den egna gruppen finns det motsättningar.
Låt dem bestämma själva vad de vill respektive inte vill ha på sig. Har du förresten kontakt med muslimska kvinnor i din vardag på ett privat plan?
Varifrån får du din antisemitiska fakta?
Jag läser tyvärr inte tidningarna Vit Makt och Fosterlandet, så redogör gärna för mig deras objektiva artiklar. :)

Angående kåthet du nämner så erkänner Islam kvinnas sexualitet till skillnad från Kristendomen och uppmanar muslimska kvinnor att vara sexuellt aktiva.

Men du har redan bestämt dig för att hata muslimer och ta varje tillfälle till akt att spy galla över dem.
Vad ska du göra efter att det blivit förbjudet för denna grupp att bära slöja? Förbjuda dem att tala arabiska? Förbjuda religionen Islam helt och hållet? Planer på att bygga arbetsläger också? :)
På något vis så känns allt det där så igenkännande...

Men för cirka 2 år sen gick jag en kurs Kläder, Kropp och Identitet på SU
(skratta på du) och våran föresläsare som själv var en halvmuslimsk kvinna hade under flera år studerat fenomenet slöjan i västeuropa och forskat/intervjuat tusentals yngre muslimska tjejer och deras relation till slöjan.

Förutom, som du redan gissade, att det är skrattretande med sådant trams så kan jag meddela att jag hört henne på radio den där tönten och hon snarare befäster mina åsikter (som verkar ha varit identiska med dina bl.a). Hon är väl själv en sådan där svensk haram som tvingas klä ut sig till påskkärring för att hennes arabiske nattklubbsknulls släkt ska acceptera henne om jag minns rätt? HUr många muslimska kvinnor m slöja och hela kittet tillåts ta av sig det där påskkärringkläderna och skaffa sig en svensk - eller Allah förbjude - en svart eller judisk man? Ingen, de slutar som Fadime då. Och det accepterar ine jag, men i stort så ligger Sverige och Europa platt inför radikaliseringen.

Du har också rätt i att det finns många andra kvinnofientliga kulturer, t.ex. Japan är helt medeltida vad det gäller jämställdhet. Varför ingen bryr sig om det? Kanske för att det inte bor 500.000 Samuraier i Sverige och tiotals miljoner Ninjor i Europa som försöker tvinga in oss andra i deras jävla primitiva skitleverne. Den dag det går Sumobrottare på gatorna i Sverige och tvingar oss till underkastelse så kommer jag säkert skriva något jete tasckitt om japaner också! Jag kan tom tänka mig att lova att jag kommer göra det.

Har inte vi en lika utbredd klädkultur här hemma som också indirekt
"tvingar" in tjejer att se ut på ett visst sätt, tex raka benen och sminka sig för att kunna bli sedda som söta och attraktiva och kvinnliga,
något som i vår kultur värderas högt.

Jo, men från det till att kvinnor inte ärver lika mycket som män är det ganska långt, om än du har en viss poäng.

Islam är kvinno- och människofientligt och det signaleras extra tydligt genom slöjan varför jag inte tycker den skall bäras helst och definitivt skall det inte tillåtas bland t.ex. offentligt anställda samt att vilken arbetsgivare som helst skall så klart få avgöra om den vill att dess varumärke skall förknippas med denna totalitära tro.

Låt dem bestämma själva vad de vill respektive inte vill ha på sig.
Men det är ju avsaknaden av självbestämmande som är själva problemet. Har du helt missat det?
Angående kåthet du nämner så erkänner Islam kvinnas sexualitet till skillnad från Kristendomen och uppmanar muslimska kvinnor att vara sexuellt aktiva.
Så länge det pågår inom äktenskapet. I annat fall blir du, om du är kvinna, bombarderad med stenar.

Protestantismen i allmänhet och svenska kyrkan i synnerhet har för övrigt en betydligt mer liberal syn på sexualitet är det som du svepande kategoriserar som kristendom.

Ingen, de slutar som Fadime då. Och det accepterar ine jag, men i stort så ligger Sverige och Europa platt inför radikaliseringen.

Islam är kvinno- och människofientligt och det signaleras extra tydligt genom slöjan varför jag inte tycker den skall bäras helst och definitivt skall det inte tillåtas bland t.ex. offentligt anställda samt att vilken arbetsgivare som helst skall så klart få avgöra om den vill att dess varumärke skall förknippas med denna totalitära tro.

Håller med dig i många avseenden men tycker inte att det är rätt tillvägagångssätt att förbjuda slöjan.
Dels för att slöjan för många representerar en frihet att kunna uttrycka sin religion och dels för att jag är rädd att det istället kommer bli ett bakslag till följden av en sådan lagstiftning.

Att en motreaktion kommer bildas då denna grupp kommer känna sig diskriminerade genom att man förbjuder deras rätt till att visa sin tro genom denna huvudbonad och att dessa redan isolerade kvinnnor kommer bli ännu mer sekualiserade i samhället då de kommer nekas en anställning på offentliga arbetsplatser.

Om slöjan förbjuds på offentliga platser som tex skolor och så kommer denna grupp att söka sig till egna privata och då "stängda" skolor där man utifrån ges minimal insyn och påverkan på undervisningen/verksamheten och där det defenitivt kommer vila en fundamentalisktisk ton över undervisningen.

Istället för att tvinga bort dessa barn/kvinnor från skolorna/arbetsplatserna är det bättre att de får en svensk utbildning som alla andra bosatta i Sverige och på så vis ta del av det svenska språket och kulturen för att ges en vettig chans att bygga ett liv och en framtid här.

Är därför orolig att påtryckningar utifrån samhället
(tex lagstiftning om slöjbärandet) kan skapa ännu mer fientlighet i ett redan känsligt läge och att detta kommer leda till att den kritik som finns inom den egna muslimska gruppen kommer att tystas ner och att man istället kommer fokusera på att skapa en enad front emot en eventuell lagstiftning.

Edit: Fadime var inte muslim, utan kristen-ortodox,
dock har hon konstigt nog blivit den viktigaste symbolen
för muslimsk hederskultur.

Last edited:
Håller med dig i många avseenden men tycker inte att det är rätt tillvägagångssätt att förbjuda slöjan.
Dels för att slöjan för många representerar en frihet att kunna uttrycka sin religion och dels för att jag är rädd att det istället kommer bli ett bakslag till följden av en sådan lagstiftning.

Att en motreaktion kommer bildas då denna grupp kommer känna sig diskriminerade genom att man förbjuder deras rätt till att visa sin tro genom denna huvudbonad och att dessa redan isolerade kvinnnor kommer bli ännu mer sekualiserade i samhället då de kommer nekas en anställning på offentliga arbetsplatser.

Om slöjan förbjuds på offentliga platser som tex skolor och så kommer denna grupp att söka sig till egna privata och då "stängda" skolor där man utifrån ges minimal insyn och påverkan på undervisningen/verksamheten och där det defenitivt kommer vila en fundamentalisktisk ton över undervisningen.

Istället för att tvinga bort dessa barn/kvinnor från skolorna/arbetsplatserna är det bättre att de får en svensk utbildning som alla andra bosatta i Sverige och på så vis ta del av det svenska språket och kulturen för att ges en vettig chans att bygga ett liv och en framtid här.

Är därför orolig att påtryckningar utifrån samhället
(tex lagstiftning om slöjbärandet) kan skapa ännu mer fientlighet i ett redan känsligt läge och att detta kommer leda till att den kritik som finns inom den egna muslimska gruppen kommer att tystas ner och att man istället kommer fokusera på att skapa en enad front emot en eventuell lagstiftning.

Edit: Fadime var inte muslim, utan kristen-ortodox,
dock har hon konstigt nog blivit den viktigaste symbolen
för muslimsk hederskultur.

Du har helt rätt i allt du skriver faktiskt. Men vi drar olika slutsatser. Du tycker det är negativt med ökad segregation, det gör inte jag. Jag vill inte integreras med importerad extremism. Du tycker inte allt islam står för är extremt, det gör jag. Jag tror inte på teori utan på båda delar. Dvs bara för att muslimer säger att de är fredliga så gör det dem inte fredliga. Jag vill inte ge upp mer av min frihet för att muslimer ska trivas - tvärtom! Jag tycker islam har fått breda ut sig över Europa på ett vidrigt vis och jag vill inte ha mer. Jag stör mig på att svenska politiker inte säger ja till rondellhundar och nej till shariadomstolar. Det stör mig att vi äventyrar hela vårat kulturarv genom att inte stå upp för våra grannar när de står upp för yttrandefrihet. Det stör mig att stockholms badhus håller öppet enkom för kvinnor för att tillgodose religiösa extremisters önskan då det samma skulel vara otänkbart för andra religiösa dårar. Det stör mig att muslimer öppnar friskolor med mina skattemedel för att befästa sin särställning som galningar i samhället med samtliga sju vise partiers goda minne och välsignelse. Det stör mig att muslimer kastar sten på malmös brandmän för att de inte delar malmös brandförsvars taktik vid moskébrandsbekämpning. Det stör mig att SVT tillmötesgår personer som bevisligen förordat stening av otrogna kvinnor (!) och ger dem egna propagandaplattformar på prime time. Det stör mig att judar i Sverige inte anser sig kunna leva fritt här. Det stör mig att det firades när 9/11 skedde och det är en hel jävla telefonkatalog full med saker som stör mig faktiskt.

I övrigt så är jag nöjd med livet och sitter i regnet i Barcelona rödvinsmosig och sängfärdig efter massa katolskt och kataloniskt käk och vin.

Men som sagt, det du skriver stämmer till 100%. :banana

Du har helt rätt i allt du skriver faktiskt. Men vi drar olika slutsatser. Du tycker det är negativt med ökad segregation, det gör inte jag. Jag vill inte integreras med importerad extremism. Du tycker inte allt islam står för är extremt, det gör jag. Jag tror inte på teori utan på båda delar. Dvs bara för att muslimer säger att de är fredliga så gör det dem inte fredliga. Jag vill inte ge upp mer av min frihet för att muslimer ska trivas - tvärtom! Jag tycker islam har fått breda ut sig över Europa på ett vidrigt vis och jag vill inte ha mer. Jag stör mig på att svenska politiker inte säger ja till rondellhundar och nej till shariadomstolar. Det stör mig att vi äventyrar hela vårat kulturarv genom att inte stå upp för våra grannar när de står upp för yttrandefrihet. Det stör mig att stockholms badhus håller öppet enkom för kvinnor för att tillgodose religiösa extremisters önskan då det samma skulel vara otänkbart för andra religiösa dårar. Det stör mig att muslimer öppnar friskolor med mina skattemedel för att befästa sin särställning som galningar i samhället med samtliga sju vise partiers goda minne och välsignelse. Det stör mig att muslimer kastar sten på malmös brandmän för att de inte delar malmös brandförsvars taktik vid moskébrandsbekämpning. Det stör mig att SVT tillmötesgår personer som bevisligen förordat stening av otrogna kvinnor (!) och ger dem egna propagandaplattformar på prime time. Det stör mig att judar i Sverige inte anser sig kunna leva fritt här. Det stör mig att det firades när 9/11 skedde och det är en hel jävla telefonkatalog full med saker som stör mig faktiskt.

I övrigt så är jag nöjd med livet och sitter i regnet i Barcelona rödvinsmosig och sängfärdig efter massa katolskt och kataloniskt käk och vin.

Men som sagt, det du skriver stämmer till 100%. :banana

Jag tycker det är så härligt när Markus tar av sig handskarna :D
Han kom, han såg, han sköt rätt upp i krysset och drog med sig målvakten in oxå! :tummenupp

Jublet stiger bland socialbidragstagare, AFA-aktivister och annat löst vänsterpatrask! Dunderhonung har ännu en gång samlat på sig tillräckligt mod för att skrika rasist och på så sätt försöka föra en mogen debatt ang. Slöjbärandet.

Det finns lika många muslimska kvinnor som är emot slöjbärandet som det finns för.

Men du har redan bestämt dig för att hata muslimer och ta varje tillfälle till akt att spy galla över dem.

50% av alla muslimska kvinnor är alltså emot slöjan! Tack för det, även om jag tror du snackar skit så är 50% RÄTT mycket med tanke på att vi snackar kvinnor som sedan födseln blivit hjärntvättade.

Jag undar hur många icke muslimska kvinnor som vill ha på sig en slöja egentligen och stödjer sharialagarna.

Det är ju DET som är intressant, därför min härledning till den "debatt" ang omskärelse. Folk snackar om personer som inte har något val utan redan blivit av med förhuden, aldrig haft nån och att "jag känner massa omskurna som gillar det" Trots att dem aldrig haft något -VAL-

Hur många killar 20+ går till farbror doktor och ber om att få förhuden avskuren? Ungefär lika många svenska brudar som tar på sig slöjan och underkastar sig sharialagar... dvs förvandlas till boskap.

Jag hatar inte muslimer, jag har inga förutfattade meningar och jag bedömer var person oavsett hudfärg, accent, härkomst. Citera mig gärna då jag säger att jag hatar muslimer tack.

:yoparty

Jag tycker inte om slöjan eller vad den står för eftersom jag anser att den står för kvinnoförtryck.

Däremot så är det djävulen säkert att jag vill inte bo i ett land som bestämmer vad man får och inte får ha på sig. Tanken att staten skulle förbjuda klädesplagg tycker jag är otroligt vidrig.

Tja, snart kan det ju bli lag på slöja även här då. Och våldtäkt. Det krävs väl sisådär 30% muslimer sen har vi ett statsövertagande :tummenupp
Eller?

Tänk er själva, de medborgare som är muslimer startar sitt eget parti, låt oss kalla det ny gryning eller nåt annat klatchigt.
Det blir val, de kammar hem 30% av rösterna.

Sossarna får sin beskärda del, 15%, moderaterna likaså.
Resterande 40% delas på V,KD,MP,C och SD, sisådär 8%var.

Så, med Mona S lindad runt fingret sen tidigare och MP som går med på vad som helst för att få lite face-time är saken biff. 53% och Imshallah :tummenupp

Jeeejee, konspirationsteoretikerna går iaf igång på sånthär :tungan

:yoparty Glad påsk, så länge den finns kvar :banana

Den som tycker detta inlägget var stötande kan ta sig där solen aldrig skiner, sjungandes på en gammal goding.

Jag tycker inte om slöjan eller vad den står för eftersom jag anser att den står för kvinnoförtryck.

Däremot så är det djävulen säkert att jag vill inte bo i ett land som bestämmer vad man får och inte får ha på sig. Tanken att staten skulle förbjuda klädesplagg tycker jag är otroligt vidrig.

Du är som vanligt klok. Betänk dock hur mycket det finns mellan ett strikt förbud och dagens tolerans, till och med uppmuntran, till otyget. Man får inte jobba på daghem om man strikt vill vara nudist på sin arbetsplats, ingenstans får man nog jobba under de premisserna förresten, men det bettyder inte att nudism är förbjuden. Inga slöjor på arbetsplatser eller i skolor vore en väldigt bra början.

Problememt med slöjan är ju framför allt och folk ser den som ett klädesplagg, som om kloka människor likt mig skulle bry sig huruvida ngn gick runt i lustiga hattar. Jag stuntar fullkomligt om folk har hatt eller sjal, men när den representerar det den gör - glöm det, inte om jag får bestämma.

Tja, snart kan det ju bli lag på slöja även här då. Och våldtäkt. Det krävs väl sisådär 30% muslimer sen har vi ett statsövertagande :tummenupp
Eller?

Tänk er själva, de medborgare som är muslimer startar sitt eget parti, låt oss kalla det ny gryning eller nåt annat klatchigt.
Det blir val, de kammar hem 30% av rösterna.

Sossarna får sin beskärda del, 15%, moderaterna likaså.
Resterande 40% delas på V,KD,MP,C och SD, sisådär 8%var.

Så, med Mona S lindad runt fingret sen tidigare och MP som går med på vad som helst för att få lite face-time är saken biff. 53% och Imshallah :tummenupp

Jeeejee, konspirationsteoretikerna går iaf igång på sånthär :tungan

:yoparty Glad påsk, så länge den finns kvar :banana

Den som tycker detta inlägget var stötande kan ta sig där solen aldrig skiner, sjungandes på en gammal goding.

Jag tror du e dranck. :banana

Last edited:
Vi har ju lag på mc-hjälm i det här landet. Jag tycker personligen det förtrycker min rätt att utöva min religion och min frihet. Får jag slippa den nu?

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h