Någon som vill våldta?

Du menade på att våldtäkt aldrig varit förbjudet för muslimer.
Det borde betyda att det är tillåtet för en muslim att begå våldtäkt oavsett var i världen personen befinner sig för tillfället.

Nej det menade jag så klart inte, t.ex. är det förbjudet i svensk lagstiftning att begå vålds- eller sexualbrott vem än du är.
För muslimer är det dock alltid tillåtet att sinsemellan begå en rad brott som enl modern (västerländsk) lagstiftning alltid är förbjuden, barnaga är ett annat exempel.

Nej det menade jag så klart inte, t.ex. är det förbjudet i svensk lagstiftning att begå vålds- eller sexualbrott vem än du är.
För muslimer är det dock alltid tillåtet att sinsemellan begå en rad brott som enl modern (västerländsk) lagstiftning alltid är förbjuden, barnaga är ett annat exempel.
Åter igen:
Tråden handlar inte om ändringar i koranen.
Rikets lagar är de samma oavsett religionstillhörighet.

Åter igen:

Jag håller inte med alls och det är jobbigt eftersom jag är fostrad i svensk konsensuskultur.

Men ett sakfel hakar jag upp mig extra mycket på:

Religionen påverkar icke lagen

Men ett sakfel hakar jag upp mig extra mycket på:

Religionen påverkar icke lagen

"Let the husband render to his wife the affection due her, and likewise also the wife to her husband. The wife does not have authority over her own body, but the husband does."

Åter igen:

Vadå de samma!?
Dom har ju precis ÄNDRAT lagen för att tillfredsställa shiamuslimer, det är ju ordentligt uppenbart, hur kan du missa det?

Och om religion inte skulle påverka rikets lagar, hur kommer det sig då att "taliban-vänliga" numera har dessa lagar med t.ex. inte Sverige, Norge, Danmark, USA!?

Och om religion inte skulle påverka rikets lagar, hur kommer det sig då att "taliban-vänliga" numera har dessa lagar med t.ex. inte Sverige, Norge, Danmark, USA!?

.....Så att Bush förbjöd stamcellsforskning, arbetade emot homo-äktenskap och att det i en del delstater fortfarande inte anses som "riktig våldtäkt" att våldta sin fru har inget med religion att göra?!
:va

Edit:
Nej markus, jag jämnställer inte världens bästa land med tok-talibanerna. Talibanernas irrläror är elände som farbror Obama förhoppningsvis styr upp med lite mer Tomahawks.

Jag tycker bara det är intressant hur folk förfasar sig och skriker sig hesa när det gäller kvinnors rätt i ett av världens fattigaste och demokrati-befriade länder, samtidigt som man helt blundar för att världens bästa länder fortfarande inte tycker att det är "riktig" våldtäkt att våldta sin fru i vissa delstater....

Last edited:
.....Så att Bush förbjöd stamcellsforskning, arbetade emot homo-äktenskap och att det i en del delstater fortfarande inte anses som "riktig våldtäkt" att våldta sin fru har inget med religion att göra?!
:va

Edit:
Nej markus, jag jämnställer inte världens bästa land med tok-talibanerna. Talibanernas irrläror är elände som farbror Obama förhoppningsvis styr upp med lite mer Tomahawks.

Jag tycker bara det är intressant hur folk förfasar sig och skriker sig hesa när det gäller kvinnors rätt i ett av världens fattigaste och demokrati-befriade länder, samtidigt som man helt blundar för att världens bästa länder fortfarande inte tycker att det är "riktig" våldtäkt att våldta sin fru i vissa delstater....
Troligen har GWB en hemlig fallenhet för islam är min teori!

Sedan borde du snart lära dig att det är bara ondska när "dem" gör något...

... samtidigt som man helt blundar för att världens bästa länder fortfarande inte tycker att det är "riktig" våldtäkt att våldta sin fru i vissa delstater....

Du har förvisso en poäng men det är verkligen en gradkillnad av sällan skådat mått du drar fram, jag är fullständigt övertygad om att det i praktiken bestraffar sig åtminstone dubbelt så hårt i samtliga amerikas stater med kvinnovåld som i vårat skitland. Men som sagt, en dålig, konstig, omodern och värdelös skrivelse av lagtexten om det är som du säger.

Sedan borde du snart lära dig att det är bara ondska när "dem" gör något...

Det här är intressant, nu använder du samma resonemang som t.ex. jag och BoSoZuKu när vi säger att "ni" bara klagar när Israel är dummisar och aldrig annars.

:banana

Last edited:
Det här är intressant, nu använder du samma resonemang som t.ex. jag och BoSoZuKu när vi säger att "ni" bara klagar när Israel är dummisar och aldrig annars.

:banana
jag har alltid, med dålig framgång, försökt sälja mig som ond med långt hår, hårdrockströjor och motorcyklar men med tanke på hur folk reagerar på mig så verkar det ibland som jag har haft röd näsa och för stora skor...

För övrigt är det ett ondskapens tecken att sätta mig i samma båt som er!:mad:

Vadå de samma!?
Dom har ju precis ÄNDRAT lagen för att tillfredsställa shiamuslimer, det är ju ordentligt uppenbart, hur kan du missa det?

Om du som kristen flyttar dit så är det enligt lag tillåtet för dig att våldta din eventuella hustru.
Utan att du först byter religion.
En muslim boende i ett kristet land får inte automagiskt våldta sin hustru.

Vilket jag anser är helt rätt.

Om man nu knullat någon 968 gånger och den råkar vara på dåligt humör den där 969:e gången så det plötsligt blir en våldtäkt... jo tjenare.

Tycker personligen det inte går att jämställa med att man går och sätter på någon som inte valt att vara med en.

Mycket intressant.
Att vi sitter här och fördömer den skeva och upprörande lagstiftningen inom den muslimska världen angående brottsrubriceringen på våldtäkt inom äktenskapet, samtidigt som vi propagerar för precis samma åsikter...

Våldtäkt som våldtäkt. Du förgriper dig på någon sexuellt emot någons vilja och tvingar den personen till samlag.
De flesta som våldtas blir det av någon de känner, och inte en främling som hoppar fram ur buskarna.
Är det plötsligt okej att begå ett brott för att man känner personen i fråga? Skulle det vara mildare för personen som blir utsatt?
Totalt ologiskt och skrämmande argument.

Att någon ångrar ett samlag är en helt annan sak, och att ens ta ett sådant irrelevant och löjligt exempel i denna fråga visar bara hur man försöker bagatellisera ett allvarligt och hemskt brott till en småsak som
(citat Mordecaien) "kvinnor på dåligt humör" använder.

Tänk dig för både en och två gånger innan du slår dig för bröstet
för din kvinnosyn och syn på våldtäkt inom äktenskapet är lika sund som Sharia... :medeltiden

Att någon ångrar ett samlag är en helt annan sak, och att ens ta ett sådant irrelevant och löjligt exempel i denna fråga visar bara hur man försöker bagatellisera ett allvarligt och hemskt brott till en småsak som
(citat Mordecaien) "kvinnor på dåligt humör" använder.
Det du kallar irrelevant och löjligt exempel kan i själva verket vara raka motsatsen. Nu är det tabu i det här feministstyrda landet att försöka initiera en studie om falsk ingivelse för våldtäkt. Men enligt nättidningen Sourze har liknande studier gjorts i andra länder med skrämmande resultat. Du kan ta del av artikeln här

Om sanningen ens är i närheten av dessa resultat, tycker du då fortfarande att Mordecaiens exempel är irrelevant och löjligt?

Det du kallar irrelevant och löjligt exempel kan i själva verket vara raka motsatsen. Nu är det tabu i det här feministstyrda landet att försöka initiera en studie om falsk ingivelse för våldtäkt. Men enligt nättidningen Sourze har liknande studier gjorts i andra länder med skrämmande resultat. Du kan ta del av artikeln här

Om sanningen ens är i närheten av dessa resultat, tycker du då fortfarande att Mordecaiens exempel är irrelevant och löjligt?
Nättidningen sourze känns ungefär lika pålitlig som wikipedia. Det var intressant läsning men jag skulle vilja se någon mer pålitlig skriva om det.

Vi pratar om olika saker. Självklart så förekommer det falska anklagelser i alla typer av brottsanmälningar, vilket är mycket allvarligt och ett brott i sig. Men att använda det resonemanget och misstänklliggöra varenda kvinna som blivit våldtagen är ett farligt tillvägagångssätt.
Som det också nämndes i artikeln finns det en stor och skrämmande andel kvinnor som aldrig anmäler att de blivit våldtagna pga rädsla/skam eller för att de just räds över att inte bli trodda...
En hård och rå macho-attityd som predikar
"äsch hon ljuger bara, de gör de alla egentligen" gör det knappast enklare för den som blivit drabbad att kliva fram och våga anmäla.
Jag talar om den massan som har blivit våldtagna.
De kan ju inte få bli lidande och misstänkliggjorda bara för att det är några puckon som springer till polisen och hittar på...

Edit:
Dessutom är det tråkigt att så fort en tjej säger en åsikt,
gud förbjude av politisk karaktär, blir hon kallad för feminist.

Femininst används då som i betydelsen av ett skällsord för att kategorisera ett slags militant beteende av en flock argsinta vänstervridna kvinnor som hatar män över allt annat och är så förblindad av sitt hat mot det motsatta könet att de ser mansfolket (eller "djur" som de helst refererar till) som ett slags hot i samhället som till varje pris måste bestörtas och blir fullkomligt rasande och börjar demonstrera och starta fackeltåg så fort de hör minsta lilla kritik vad gäller kvinnor.

Så när vi vanliga tjejer har en åsikt i en fråga vore det vänligt att inte slänga med ordet "feminist" och bli stämplad som en sådan bara för att på så vis förlöjliga och förminska henns åsikt till banalt och överförstorat feministbabbel.

Last edited:
varför den lagen kom upp överhuvudtaget, som egentligen är emot islam, tror jag är en mix utav outbildade och fattiga invånare som har fått sina nedvärderande syn på kvinnor från vriden tradition än religion. Jag själv som muslim blir så jävla sur när man läser om sådant. Visst man kan vinkla citat från quranen efter sitt eget behag, men något som man inte kan vinkla är "hadith"(vad profeten mohammed brukade säga), dessa är väldokumenterade och ej möjligt av vinkla efter sitt eget behag. En utav dessa är, då profeten mohammed sa " Den bästa mannen utav er, är den som behandlar sin fru bäst", eller som det står i Quranen, "Paradiset ligger vid moderns fötter".

Därför så har jag svårt att tro att det har något med Islam att göra överhuvudtaget. Har mer att göra med traditioner som har kommer från mindre utvecklade och outbildade människor. Kanske lite OT men kände att ja ville skriva av mig :)

Därför så har jag svårt att tro att det har något med Islam att göra överhuvudtaget.

Tror du är inne på ett spår där.. Många fler länder och kulturer som är icke-muslimska har samma problematik, ta Indien tex.

Tror dock att det är mycket enkelt att i det rådande politiska klimatet fokusera på muslimska länder och peka ut dem syndabock och propagera de orättvisor och hemskheter som sker i det landet som bunda till islam och därigenom vidare spä på en dålig bild av islam och muslimer världen över.

Förtryck av kvinnor som diskuteras i tråden är inget nytt och inte heller något som endast existerar i muslimska länder.
Detta finner vi tyvärr världen över, i flera olika kulturer och religioner,
ofta i u-länder där mänskliga rättigheter och demokrati är begränsade.

Tycker det är beklagligt att muslimer världen över får bära en slags skuldkappa för 9/11 och nästan bli utsatta för en häxjakt just för att de är muslimer.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph