Någon som vill våldta?

*vettiga åsikter*

Tyvärr har jag inte varit i kontakt med vad jag anser vara en våldtäkt (ofrivilligt sex t.ex. med någon som sover eller fysiskt hindrar personen från att ta sig därifrån).

De "våldtäkter" jag varit i kontakt med är tjejer som i fylleångest dagen efter fått för sig att sexakten dagen innan var en våldtäkt. Därför jag fått uppfattningen av att det är vanligare.

Fast så kanske inte alls är fallet.

Sen våldtäkt inom äktenskapet är en väldigt luddig fråga. Om man haft sex med någon ett hundratal gånger innan men inte vill just den kvällen men mannen sätter på sin fru ändå under protest (utan slagsmål eller liknande eftersom jag vill rubricera det under misshandel i samband med en våldtäkt, inte våldtäkt) så vet jag inte om jag skulle vilja kalla det våldtäkt i dess riktiga mening.

Sen våldtäkt inom äktenskapet är en väldigt luddig fråga. Om man haft sex med någon ett hundratal gånger innan men inte vill just den kvällen men mannen sätter på sin fru ändå under protest (utan slagsmål eller liknande eftersom jag vill rubricera det under misshandel i samband med en våldtäkt, inte våldtäkt) så vet jag inte om jag skulle vilja kalla det våldtäkt i dess riktiga mening.
Då är du dumfan själv. :dummer

Slutsats: Kvinnan är en lurig lögnhals och kommer därför heller aldrig få mer makt än de har idag - tack o lov.

Islam är skit - men det visste vi redan långt innan denna tråden men här konstateras det åter igen :hihi

Vissa verkar inte veta när en våldtäkt inträffar - så har det också varit under många årtusenden....

Markus kan konsten att driva med det motsatta könet - inget nytt där heller :rofl

Alltså en helt vanlig dag på SH.
Snart kommer det en tråd om vilken motorcykel som är lämplig som första hoj, bara vänta ni :banana

Slutsats: Kvinnan är en lurig lögnhals och kommer därför heller aldrig få mer makt än de har idag - tack o lov.

Islam är skit - men det visste vi redan långt innan denna tråden men här konstateras det åter igen :hihi

Vissa verkar inte veta när en våldtäkt inträffar - så har det också varit under många årtusenden....

Markus kan konsten att driva med det motsatta könet - inget nytt där heller :rofl

Alltså en helt vanlig dag på SH.
Snart kommer det en tråd om vilken motorcykel som är lämplig som första hoj, bara vänta ni :banana

Bästa nybörjarhojen är den jag säljer, eller R1 såklart!!!

-biltemaolja är skit
-Tjejjer kan inte köra hoj
-SD 2010
-Hur gör man för att burna/slanga?

:fyllisar

Själv tycker jag gott att vi kan förbjuda religion från och med nu.

:tummenupp

Om man haft sex med någon ett hundratal gånger innan men inte vill just den kvällen men mannen sätter på sin fru ändå under protest (utan slagsmål eller liknande eftersom jag vill rubricera det under misshandel i samband med en våldtäkt, inte våldtäkt) så vet jag inte om jag skulle vilja kalla det våldtäkt i dess riktiga mening.

Är du dum eller??:va Vill inte motparten så är det våldtäkt om man ändå kliver på. Inga luddigheter alls, bara rent folkvett!:fakta!

Last edited:
Varför skulle inte en muslimsk kvinna ha få ha rätten att bära slöja om hon vill det?

För det första går det inte att avgöra vad en muslimsk kvinna vill eftersom hon är så starkt underordnad männen i släkten så det är en omöjlig diskussion.

För det andra så kränker Islam allt vad väst står för och det tycker jag inte någon västerlänning ska behöva tolerera. Islamister vill inte och kan inte tolerera vår livsstil och det visar de bl.a med slöjbärande.

Om en muslimsk kvinna vill åka till somalia och låta skära sönder sitt underliv och sedan sy igen det, ska hon få göra det då? Ja kanske, det stör ju ingen annan i alla fall. Till skillnad från slöjan då.

-Tjejjer kan inte köra hoj

De få som faktiskt köper en kan nog i de flesta fall framföra den, det stora problemet är de som inte ens klarar att skaffa en. :hihi

Last edited:
"Fyfan vad hemskt att han knullat mig 468ggr istället för 467!"

Den där enda gången kanske var viktig och gjorde stor skillnad!? Exempelvis genom att hon verkligen inte hade lust just den gången! Alla har rätt att bestämma över sin egen kropp, inte minst i de här fallen. Vill man inte så finns det ingen som har rätten att tvinga en, och tvång i alla former, oavsett underliggande förhållande, är lika med våldtäkt!

Men ok, såhär då: Du skaffar en brud, ni har sex hur många miljoner gånger som helst och sen gör ni slut. Ett par dagar senare blir du kåt och vill knulla. Är det då helt ok att spänna på henne mot hennes vilja bara för att ni gjort det miljontals gånger innan??:dummer Vill inte bruden så slipper hon, basta!

Last edited:
Ok, såhär då: Du skaffar en brud, ni har sex hur många miljoner gånger som helst och sen gör ni slut. Ett par dagar senare blir du kåt och vill knulla. Är det då helt ok att spänna på henne mot hennes vilja bara för att ni gjort det miljontals gånger innan??:dummer Vill inte bruden så slipper hon, basta!

Men då har hon ju fruktansvärt tydligt visat att hon inte vill ha med dig att göra, då är det helt klart en våldtäkt.

Men då har hon ju fruktansvärt tydligt visat att hon inte vill ha med dig att göra, då är det helt klart en våldtäkt.

Och i fallet med att bruden man är tillsammans med helt enkelt inte vill just då så visar hon på ett tydligt sätt att hon inte vill knulla med dig just då. Varför är det mindre våldtäkt då? Du tvingar dig fortfarande på henne, trots att hon säger nej och inte vill. Ingen som någonsin lärt dig att båda måste vara med på det?

Och i fallet med att bruden man är tillsammans med helt enkelt inte vill just då så visar hon på ett tydligt sätt att hon inte vill knulla med dig just då. Varför är det mindre våldtäkt då? Du tvingar dig fortfarande på henne, trots att hon säger nej och inte vill. Ingen som någonsin lärt dig att båda måste vara med på det?

Men om någon går med på att knulla en person när som helst (eller vid väääldigt många tillfällen) utom just då, för det är jättehemskt i just precis det ögonblicket vill jag kalla det dubbelmoral. Eller åtminstone förmildrande omständigheter.

Vilket INTE går att jämföra med att man sätter på ett ex/någon random som ligger utslagen/inte har gjort valet att ha sexuell kontakt med dig.

Men om någon går med på att knulla en person när som helst (eller vid väääldigt många tillfällen) utom just då, för det är jättehemskt i just precis det ögonblicket vill jag kalla det dubbelmoral. Eller åtminstone förmildrande omständigheter.

Vilket INTE går att jämföra med att man sätter på ett ex/någon random som ligger utslagen/inte har gjort valet att ha sexuell kontakt med dig.

Att bli tillsammans med någon innebär inte att man vid varje tillfälle måste upplåta sin kropp till sin partner. Vill man inte vid ett specifikt tillfälle, oavsett anledning, så ska man slippa. Det spelar ingen roll varför man inte vill just då, även om man velat så ofta annars. Just den här gången blev det nej och då får man respektera det.

Ditt resonemang byggde ju på att bara man haft sex hur många gånger som helst ska man alltid kunna kräva att få det... Varför skulle det vara skillnad? Ja, och i det här fallet har din flickvän gjort valet att inte ha sexuell kontakt med dig! Hennes kropp, hennes val. Oavsett relation eller icke relation med dig!

Så om Din homosexuelle partner vill köra Dig i röven för 101:a gången ikväll, trots att du inte riktigt känner för att få 30cm negerkuk rammad i bajlådan, då är det cool-lugnt om han kör på ändå? :brynad

Jag vet inte hur du resonerar, men jag skulle åtminstone känna mig jävligt våldtagen om jag var i din sits.

Att bli tillsammans med någon innebär inte att man vid varje tillfälle måste upplåta sin kropp till sin partner. Vill man inte vid ett specifikt tillfälle, oavsett anledning, så ska man slippa. Det spelar ingen roll varför man inte vill just då, även om man velat så ofta annars. Just den här gången blev det nej och då får man respektera det.

Ditt resonemang byggde ju på att bara man haft sex hur många gånger som helst ska man alltid kunna kräva att få det... Varför skulle det vara skillnad? Ja, och i det här fallet har din flickvän gjort valet att inte ha sexuell kontakt med dig! Hennes kropp, hennes val. Oavsett relation eller icke relation med dig!

Ponera att jag skulle ha en pojkvän och han skulle sätta på mig någon gång när jag inte helt vill. Fine, jag hade tyckt han varit jävligt korkad och blivit irriterad. Troligtvis löst det hela med en diskussion. Jag har ju trots allt haft sex med honom otaliga gånger förut. Det är inget jag inte varit med om förut. Jag har accepterat att jag vill ha sex med honom, om än inte just den gången. Vi delar våra liv med varandra och känner varandra väl. Om jag nu skulle anmäla det hela hade det nog räckt med böter för att det ska ringa en klocka och få honom att inse att det är ett oacceptabelt beetende. Vilket också lär gå in om man gjort något sådant mot en person man verkligen tycker om.

Om någon kille jag inte valt att dela mitt liv och sex med kommer och sätter på mig på en fest bara för att han är jävligt kåt (och vi förutsätter att jag inte är kapabel till att avvärja det hela) hade det varit en helt annan sak. Jag har inte valt att dela sexuellt umgänge med den personen. Jag känner inte personen väl och har aldrig gjort valet att dela mitt liv med personen heller. Han tycker inte om mig som person (eftersom vi aldrig lärt känna varandra), och jag tycker inte om honom.
DÅ ska det till feta böter och ev. fängelse så personen dels fattar att det är oacceptabelt och dels får sona för sitt brott.

(nej jag är inte bög, men folk verkar ju tro att tjejer inte kan genomföra en våldtäkt)

Däremot har jag svårt för personer som har sex med någon som inte vill oavsett situation. Jag hoppas och tror innerligt att jag aldrig skulle göra det själv (även om man aldrig ska säga aldrig).

För det första går det inte att avgöra vad en muslimsk kvinna vill eftersom hon är så starkt underordnad männen i släkten så det är en omöjlig diskussion.

Jag ska inte diskutera detta något längre, då du är orubblig i dina åsikter.
Du har målat upp en bild av att alla muslimska kvinnor är underordnade och därigenom oförmyndigförklarat och förminskat hela denna grupp och deras åsikter i frågan.
Vem är det som är diskriminerande nu?!

Men jag förstår hur du tänker.
Hade du ställt samma fråga till mig för bara 2 år sen hade jag tyckt exakt likandant som du gör nu och använt mig av ryggdunkarsystemet på dina inlägg.

Första gången jag kom i kontakt med problematiken kring slöjan var när jag vid 13 års ålder träffade en kompis (svensk) som bott 5-6 år i Saudiarabien och berättade för mig hur livet var för vanliga kvinnor i Riyadh.
Jag var i chock!!! Hon berättade allt ifrån klädpoliser till kvinnor som inte fick köra bil, jag var helt förstummad.

Läste boken "Bakom slöjan" (baserad på en verklig historia) i samma veva och tyckte att Islam var en ganska fuckt up religion och tyckte det var fruktansvärt att miljoner kvinnor tvingades att leva i ett sådant skevt system.
(det tycker jag självfallet idag också)
När jag började gymanasiet hade jag en tjej (svensk) i min klass som också bott i Sauidarabien från det hon föddes till det att hon var 13 år och en av de stora anledningarna till att hennes föräldrar flyttade tillbaka till Sverige var att de vill ge sin dotter en "normal" uppväxt och inte låta sina barn leva i ett gated society.

Hon berättade vad hon hade fått uppleva och detta spädde ytterligare på min redan utbredda skeptis gentemot slöjbärandet och Islam.

Hade under årens lopp sett ett otalt debattprogram om slöjbärandet och hört samma återkommande åsikter som aldrig övertygade mig när dessa "fria" muslimska kvinnor propagerade för sin rätt att bära slöja.
Jag trodde dem inte, jag tyckte t.o.m synd om dem.
Varför? Jo pga av att de nästan alltid svarade med samma argumnet på varför de bar slöja:
"jag blir behandlad på ett annat sätt, ett mer respekterat sätt",
"folk lyssnar på mig och tar min personlighet på allvar när jag har slöjan"
"jag känner mig inte utsatt när jag har slöjan".
What????!!!!!
Du måste alltså ha slöja på dig för att kunna ens ha chansen att bli tagen på allvar och för att folk ska lyssna på dig och inte se dig som ett stycke kött? Helt absurt, då är det ingen "fri vilja" att bära slöja, utan endast ett desperat försök att genom denna huvudbonad kunna för att bli sedd och bemött som en seriös person. Tragiskt att indirekt behöva "vara tvungen" att täcka sig bara för att folk ens ska lyssna på en och bli tagen på allvar.

Det är inte bara diskriminerade mot kvinnor utan också gentemot männen.
Det propagerar och spär på myten om männen som ett okontrollerbart släkte som likt djur inte kan tygla sina sexdrifter och som inte ens kan tala med det motsatta könet utan att bli sexuellt distraherade.

Blir en slags omvänd logik som vilar på uråldriga föreställningar om kvinnan som "förförerskan" och mannen som då måste "skyddas" emot denna lockelse genom att kvinnan inte får exponera sig för honom.
Det vilar på kvinnans ansvar att säkerställa detta genom att klä sig fromt så att hon inte gjort sig skyldig till att uppmana mannen sexuellt.

Jag tyckte precis så här (och delvis så gör jag det fortfarande, då denna tes är sann, men det finns andra faktorer som gör att jag ändrat uppfattning)
och var precis lika du orubblig i mina åsikter då jag gång på gång fått denna sanning bevisaad genom media/debatter.

Men för cirka 2 år sen gick jag en kurs Kläder, Kropp och Identitet på SU
(skratta på du) och våran föresläsare som själv var en halvmuslimsk kvinna hade under flera år studerat fenomenet slöjan i västeuropa och forskat/intervjuat tusentals yngre muslimska tjejer och deras relation till slöjan.

Slöjan som plagg har blivit/är mode och är mer populär än någonsin!
Det finns massa modebloggar och modetidningar för muslimska tjejer och dessa ser det som en självklarhet och som en del av sin kultur och bära slöjan och gör så med stolthet och ser det som en rättighet att få göra så utan att bli ifrågasatta.

Dessa tjejer är många och visst kan jag forfarande tycka att det är tråkigt när kvinnor tar på sig slöjan för att kunna tas på allvar,
men samtidigt vem är jag att döma?!

Har inte vi en lika utbredd klädkultur här hemma som också indirekt
"tvingar" in tjejer att se ut på ett visst sätt, tex raka benen och sminka sig för att kunna bli sedda som söta och attraktiva och kvinnliga,
något som i vår kultur värderas högt.

Eller du Markus, tänker inte du på hur du klär dig och vilket slags bemötande du får genom valet av plagg?
Skulle du verkligen ta på dig ett par mysbrallor på ett viktigt möte även om du tyckte de var bekvämast, eller tar du på dig en kostym för att du vill vara säker på att signalera och bli uppfattad som seriös?

Vi är alla bundna till vår kulturs klädnormer och vi i västerlandet är väl lika mycket "slavar" under ett visst rådande ideal precis som de muslimska kvinnorna.

Last edited:
Ponera att jag skulle ha en pojkvän och han skulle sätta på mig någon gång när jag inte helt vill. Fine, jag hade tyckt han varit jävligt korkad och blivit irriterad. Troligtvis löst det hela med en diskussion. Jag har ju trots allt haft sex med honom otaliga gånger förut. Det är inget jag inte varit med om förut. Jag har accepterat att jag vill ha sex med honom, om än inte just den gången. Vi delar våra liv med varandra och känner varandra väl. Om jag nu skulle anmäla det hela hade det nog räckt med böter för att det ska ringa en klocka och få honom att inse att det är ett oacceptabelt beetende. Vilket också lär gå in om man gjort något sådant mot en person man verkligen tycker om.

Om någon kille jag inte valt att dela mitt liv och sex med kommer och sätter på mig på en fest bara för att han är jävligt kåt (och vi förutsätter att jag inte är kapabel till att avvärja det hela) hade det varit en helt annan sak. Jag har inte valt att dela sexuellt umgänge med den personen. Jag känner inte personen väl och har aldrig gjort valet att dela mitt liv med personen heller. Han tycker inte om mig som person (eftersom vi aldrig lärt känna varandra), och jag tycker inte om honom.
DÅ ska det till feta böter och ev. fängelse så personen dels fattar att det är oacceptabelt och dels får sona för sitt brott.

(nej jag är inte bög, men folk verkar ju tro att tjejer inte kan genomföra en våldtäkt)

Däremot har jag svårt för personer som har sex med någon som inte vill oavsett situation. Jag hoppas och tror innerligt att jag aldrig skulle göra det själv (även om man aldrig ska säga aldrig).

Då har vi väl olika syn på det då. Bra för dig om du nu inte känner att du blivit riktigt jävla orättvist behandlad, men jag tror att det är många som hade gjort det så man kanske inte ska vara så snabb med att uttala sig om huruvida något räknas som regelrätt våldtäkt eller ej.

Det du skriver är helt sant, men vad har det att göra med det vi pratade om??:va Jag har då aldrig nämnt några främlingar som våldtar en random person, vår diskussion har varit begränsad till sexuella partners med vilka man varit intim en jävla massa gånger. Dessutom spelar det ingen roll om det varit en partner eller inte, det finns lagar mot intimt umgänge med personer som inte ens är kapabla att säga nej (drogade, avtuppade med mera, oavsett relation till förövaren). Än värre talar lagen om folk som kliver på TROTS att personen faktiskt sagt nej.

Nej betyder nej, så tycker jag. Vill min tjej inte nulla just ikväll så fine, det är upp till henne. Är hon inte kåt så blir det ju ändå inte särskilt roligt, och då kan man lika gärna vänta till en annan gång.

Du har målat upp en bild av att alla muslimska kvinnor är underordnade och därigenom oförmyndigförklarat och förminskat hela denna grupp och deras åsikter i frågan.
Vem är det som är diskriminerande nu?!

Vi är alla bundna till vår kulturs klädnormer och vi i västerlandet är väl lika mycket "slavar" under ett visst rådande ideal precis som de muslimska kvinnorna.

Du ponnken... hörrö?! DEM ÄR UNDERORDNADE OCH OMYNDIGFÖRKLARADE.. Är det någon hemma eller är de som jag tror dvs. att hissen inte går ända upp?
Reality-check. Vad faN tror du händer om en muslimsk kvinna öppet går ut med att hon hatar slöjan och egentligen är som alla andra cheyer.. ett kåtdjur? Jo hon "tar semester" i Iran... märkligt nog kommer hon aldrig tebax till Sverige igen, Alarmbells are ringing Willie :huvet

Jag tycker du är disckrimmenerande...mot mig.
JAG känner mig DISCKRIMMENEERAD, jag fick inte MVG i Engelska så jag fick inte bli engelskalärare, ska tamejfan vända mig till DO och inkassera 300.000 :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph