Någon som vill våldta?

Du har helt rätt i allt du skriver faktiskt. Men vi drar olika slutsatser.
Du tycker det är negativt med ökad segregation, det gör inte jag.
Jag vill inte integreras med importerad extremism.
Du tycker inte allt islam står för är extremt, det gör jag.

Klart att det jag skriver är rätt! :)
Och ja, vi drar olika slutsatser.
Självklart är det negativit med ökad segregation då det ökar motsättningar och fördomar mellan olika grupper och dessutom så minskar det chansen att integrera människor in i det svenska samhället.
Varför tar man annars emot invandrare?
För att sätta dem ute i trista deprimerande förorter där ingen annan vill bo och låta dem vara utanför det svenska samhället? Tar man inte emot dem för att se till att de ska bli en del av Sverige och det svenska samhället?
Det hoppas jag iaf.

Om man tar in flyktingar och invandrare får man göra det ansvarsfullt, dvs att integrera dem i samhället och första steget är ju att lära sig språket i det land man bor i.

Sverige är ett land som inte endast består av svenskar och det finns flera grupper som bor och arbetar här och betalar skatt liksom andra svenskar. Självklart har inte bara Sverige ansvar gentemot invandrarna utan de som beslutar att komma hit har ju också ett ansvar att anpassa sig till svenska normer och lagar.
Så självfallet är inte barngiftemål lagligt här, inte heller omskärelse eller att kvinnor inte får ärva efter sin make osv.
Svenska lagar skall gälla alla, så väl som "ursvenskar" som "nysvenskar", självfallet.

Men samtidigt så kan man inte förbjuda människor att utöva sin religion, då vi har religionsfrihet och man måste acceptera att det finns andra kulturer och även låta dem få utöva den, så länge den inte bryter mot några svenska lagar.

Jag anser att slöjan (alltså endast den som bärs på huvudet)
inte borde bli olaglig då den inte gör någon skada.
Självfallet motsätter jag mig bärandet av burka eller en sjal som täcker hela ansiktet eller delar av ansiktet då det till stor del minskar/försvårar kommunikationen då man inte kan se ansiktsuttryck som är en stor del av "språket" mellan människor.
Dessa stora svarta/blåa heltäckande burkorna tycker jag inte heller vi ska tillåta på skolor och arbetsplatser då de är omöjligt att se personen bakom tygstycket vilket dessutom försvårar kontakt.

Man får inte jobba på daghem om man strikt vill vara nudist på sin arbetsplats, ingenstans får man nog jobba under de premisserna förresten, men det bettyder inte att nudism är förbjuden.
Inga slöjor på arbetsplatser eller i skolor vore en väldigt bra början.

Problememt med slöjan är ju framför allt och folk ser den som ett klädesplagg, som om kloka människor likt mig skulle bry sig huruvida ngn gick runt i lustiga hattar. Jag stuntar fullkomligt om folk har hatt eller sjal, men när den representerar det den gör - glöm det, inte om jag får bestämma.

Men slöjan är ju ett klädesplagg, och de kvinnor som fostrats i en annan kultur innan de flyttade till Sverige skulle känna sig nakna utan sin slöja.
Precis som jag har fostrats i en klädkultur där det finns normer för vad som anses naket respektive påklätt.

Om jag tex skulle åka ner till något afrikanskt land där kvinnorna gick omkring med små tygstycken runt höfterna och topless skulle jag inte välja att göra detsamma.
I många afrikanska stammar är brösten inte sexuellt laddade, som här i väst, och därför finns det ingen anledning att täcka dem heller.

Även om jag vet detta och respekterar deras kultur skulle det aldrig falla mig in att springa omkring med bar överkropp, utan av den enkla anledningen att jag skulle känna mig både naken och obekväm, då jag levt i en annan kultur där sådan nakenhet förknippats med något sexuellt.
Jag skulle bli både lessen och förbannad om någon snubbe i den afrikanska stammen krävde att jag skulle ta av mig och dessutom förbjöd mig att bära en blus eller topp på överkroppen och tvinga mig att gå topless.
Det skulle kännas mycket kränkande.

Samma sak är det med de muslimska kvinnorna. Håret är mycket sexuellt laddat i den muslimsla världen och om en kvinna känner sig naken utan sin slöja så ska väl ingen jävel komma och slita av henne den och tvinga henne att visa håret om hon känner sig obekväm i den situationen.
Det är respektlöst gentemot dessa kvinnor!

Last edited:
Självklart är det negativit med ökad segregation då det ökar motsättningar och fördomar mellan olika grupper och dessutom så minskar det chansen att integrera människor in i det svenska samhället.
Varför tar man annars emot invandrare?
För att sätta dem ute i trista deprimerande förorter där ingen annan vill bo och låta dem vara utanför det svenska samhället? Tar man inte emot dem för att se till att de ska bli en del av Sverige och det svenska samhället?
Det hoppas jag iaf.

Som sagt, vi drar inte samma slutsatser och vad som är självklart i din värld är uppenbarligen helt vansinnigt i min värld. Segregation är av godo i vissa fall är min absoluta ståndpunkt, din också säkert men du drar gränsen annorlunda. Precis där du drar gränsen är inte att anse självklart faktiskt.

Om man tar in flyktingar och invandrare får man göra det ansvarsfullt, dvs att integrera dem i samhället och första steget är ju att lära sig språket i det land man bor i.

Ja visst, men man integreras tydligen inte så lätt med slöja så ditt resonemang stödjer snarare min ståndpunkt. För övrigt bör man inte ta in "flyktingar" och invandrare hej vilt.

Men samtidigt så kan man inte förbjuda människor att utöva sin religion, då vi har religionsfrihet och man måste acceptera att det finns andra kulturer och även låta dem få utöva den, så länge den inte bryter mot några svenska lagar.

Visst, och vi ska inte förbjuda nazister från att vara nazister heller men om de prompt ska gå i uniform så bör de inte jobba i det offentliga och privata arb givare bör få vägra dem anställning med hänvisning till det förargelseväckande beteendet/utseendet.

Självfallet motsätter jag mig bärandet av burka eller en sjal som täcker hela ansiktet eller delar av ansiktet då det till stor del minskar/försvårar kommunikationen då man inte kan se ansiktsuttryck som är en stor del av "språket" mellan människor.

Dessa stora svarta/blåa heltäckande burkorna tycker jag inte heller vi ska tillåta på skolor och arbetsplatser då de är omöjligt att se personen bakom tygstycket vilket dessutom försvårar kontakt.

Så slöjan gör ingen skada alls och burkan är jättefarlig? Interesting in the deed.

Tycker du förresten att dessa två följande citat av dig harmonerar väl tillsammans?

Håret är mycket sexuellt laddat i den muslimsla världen och om en kvinna känner sig naken utan sin slöja...

dunderhonung skrev:
...utan många kvinnor som emigrerat till Europa och aldrig tidigare burit slöja i sitt hemland började göra så när de kom till Europa.

Tror vi har en liten sockersöt opponent här helt enkelt. Sweet. :)
Jag har också varit ung, jobbig och läcker. Nu är jag gammal, jobbig och jävlig. :fakta

Ja visst, men man integreras tydligen inte så lätt med slöja så ditt resonemang stödjer snarare min ståndpunkt. För övrigt bör man inte ta in "flyktingar" och invandrare hej vilt.

Så slöjan gör ingen skada alls och burkan är jättefarlig? Interesting in the deed.

Tycker du förresten att dessa två följande citat av dig harmonerar väl tillsammans?

Jag tycker inte heller att man bör ta in flyktingar och invandrare "hej vilt",
vilket jag anser Sverige har gjort och man inte kunnat ta hand om alla dessa människor på rätt sätt, vilket har blivit lidande för hela samhället.
Jag är själv kritisk hur integrationspolitiken har skötts i Sverige de senaste 10 åren men är för det inte kritisk emot invandrare eller invandring i sig.

Men man måste också kunna kompromissa, så vad gäller slöjbärandet så tycker jag inte man skall förbjuda huvudsjal, utan mer omfattande och täckande plagg som tex burka. Den bör inte vara tillåten för barn att bära i offentliga skolor då den täcker deras ansikte och ögon.
Nån stans måste det finnas en gräns, men samtidigt så måste man mötas halvvägs och en slöja på huvudet skadar ingen.

Jag visste i samma stund som jag skrev att håret för muslimska kvinnor är utav sexuell laddning att du skulle använda det emot mig. :)
Båda mina cicat är sanna och jag står för dem lika mycket!
Muslimska slöjbärande kvinnor använder slöjan av många olika anledningar var min poäng, som du säkerligen förstod men valde att låtsas "missuppfatta" och spela dum för att därigenom verka smart.

Det finns massa kvinnor som använder slöjan för att de känner sig nakna utan den, det finns kvinnor som använder den i ren stolthet över att vara muslim och det finns massa kvinnor som börjat använda slöjan som en ren modefluga. Frågar du 10 kvinnor får du säker 10 oilka svar.
Vad slöja står för är alltså inte entydigt, utan kan variera helt beroende vilket land eller i vilken muslimsk kultur de fostrats i.

Men jag vet att det inte är någon ide att försöka övertala dig för att du verkar vara en otroligt, ja nästan fanatiskt principfast snubbe.
När du har bestämt dig för en sak, är du orubblig i din tankegång.
Fast jag avundas dig lite, för det måste vara enkelt att gå igenom livet genom att bara se svart och vitt . :hej

Det finns massa kvinnor som använder slöjan för att de känner sig nakna utan den, det finns kvinnor som använder den i ren stolthet över att vara muslim och det finns massa kvinnor som börjat använda slöjan som en ren modefluga.
Och de allra flesta använder slöjan för att undvika att bli nedgrävda till midjan och stenade till döds. Det glömde du visst att nämna.

Det är ju inte tyget eller slöjan i sig som är problemet, det är ju att majoriteten av dessa kvinnor bär den ju inte efter eget val, utan för som Stuff skriver: gör dom det inte så är det enda alternativet en våldsam död.

Problemet är ju att omgivningen i många muslimska länder (och även här i sverige!?) tvingar dessa individer till många saker - hela religionen är nog en av dessa saker, tror det är väldigt få muslimer eller ens kristna för den delen som aktivt tagit ett eget beslut att tro på det dom tror, utan blivit hjärntvättade mer eller mindre av sina föräldrar till att tvingas tro på det dom tror på.

Det värsta är väl att alla blir så otroligt fula med slöja på sig, men det är väl det som är meningen. Då är ju faktiskt burkhan att föredra. :D

Tragiskt med folk som lever i Sverige och som inte är mer bildade än vad rednecks i Texas är...Tycker inte att personer som inte ens besökt den arabiska delen av världen ska säga ett piss i den här frågan...Det lyser om okunskap och fördomar och ni skämmer bara ut er själva....

Det är inte Religioner sinsemellan som skapar problem utan brist på kunskap och respekt gentemot varandras olikheter...sen är det okunskapen och tolkningen inom den egna religionen som också skapar problem....

Last edited:
Samma sak är det med de muslimska kvinnorna. Håret är mycket sexuellt laddat i den muslimsla världen och om en kvinna känner sig naken utan sin slöja så ska väl ingen jävel komma och slita av henne den och tvinga henne att visa håret om hon känner sig obekväm i den situationen.
Det är respektlöst gentemot dessa kvinnor!

Nej, jag tycker vi skaffar en sån där klädpolis som regimen har i Iran. Den finns ju till enbart för kvinnor och flickors eget bästa. För ingen av kvinnorna i Iran vill visa håret, det har man ju hört 100-tals berättelser om från kvinnorna själva. Det är ungefär likställt med att skreva upp murvan på stan i Sverige.

:rolleyes:

Tragiskt med folk som lever i Sverige och som inte är mer bildade än vad rednecks i Texas är...Tycker inte att personer som inte ens besökt den arabiska delen av världen ska säga ett piss i den här frågan...Det lyser om okunskap och fördomar och ni skämmer bara ut er själva....

Det är inte Religioner sinsemellan som skapar problem utan brist på kunskap och respekt gentemot varandras olikheter...sen är det okunskapen och tolkningen inom den egna religionen som också skapar problem....

Så man kan inte fördöma terror-regimer utan att ha besökt dem? :lol
Okej, HItlertyskland var trevligt, jag har inte varit i Hitlers Tyskland så jag utgår ifrån att det var najs där. :banana
Nordkorea är riktigt najs, jag har inte varit där.
Att vara kvinna i Afghani är kanon det med, jag har inte ens varit kvinna i Sverige så vad kan väl jag veta om att vara kvinna i Bergen?

Okej, HItlertyskland var trevligt, jag har inte varit i Hitlers Tyskland så jag utgår ifrån att det var najs där. :banana
Att vara kvinna i Afghani är kanon det med, jag har inte ens varit kvinna i Sverige så vad kan väl jag veta om att vara kvinna i Bergen?

Tydligen inte läskunnig...men det kanske du lär dig första året i skolan mackan så det är kul att du nästan kan ta dig igenom texter och försöka replikera med ett förvirrat svar...

Vart står det att jag är FÖR terror-regimer?!? Jag har varit i burkans förlovade land och visst skiljer sig mycket mellan oss men det är så mycket djupare än religionen...deras präglade livsstil-traditioner-historia...dessa människor lever på många sätt som vi gjorde för 1000 år sedan och det kommer säkert ta 500 år innan man är vart vi är idag och det är tydligen det som folk här i Sverige vill ska ändra sig över en natt...vi tycker att vi lever rätt....dom tycker annorlunda...En högst egen åsikt jag har om Burkan...den är många ggr praktisk pga av värme, damm, blyghet osvosv och kvinnorna bär den ibland även frivilligt pga av olika anledningar...mest för att det finns män som beter sig som svin...men det enda vi västerlänningar vet att detta var den tydligaste symbolen för förtryckta kvinnor under talibantiden etcetc...Jag har även varit i många andra arabländer och jag har också varit trångsynt...ett tydligt exempel---

väldigt många i Sverige reagera på kvinnliga muslimska busschafförer som vill bära slöja i sitt yrke...detta passar inte osv osv....detta tyder på rädsla och okunskap och framförallt...rädsla att vi ska tappa vår svenska indentitet...världen förändras...så du som sitter där med en smårasistisk attityd kommer förmodligen fortsätta med det sålänge du sitter i din trygga vrå i nacka och gnäller över blattarna som bara bråkar eller att vi tar emot förmånga invandrare...va väl med den attityden Hitler själv började med...

Last edited:
Du glömde att stänga av webbkameran

foliehatt.jpg

Du glömde att stänga av webbkameran

foliehatt.jpg

Kul att du speglade bilden:hihi

Vill inte låta bitter eller vara elak mot någon men generellt är vi fan för insnöade...även jag själv!

Tydligen inte läskunnig...men det kanske du lär dig första året i skolan mackan så det är kul att du nästan kan ta dig igenom texter och försöka replikera med ett förvirrat svar...

Vart står det att jag är FÖR terror-regimer?!? Jag har varit i burkans förlovade land och visst skiljer sig mycket mellan oss men det är så mycket djupare än religionen...deras präglade livsstil-traditioner-historia...dessa människor lever på många sätt som vi gjorde för 1000 år sedan och det kommer säkert ta 500 år innan man är vart vi är idag och det är tydligen det som folk här i Sverige vill ska ändra sig över en natt...vi tycker att vi lever rätt....dom tycker annorlunda...En högst egen åsikt jag har om Burkan...den är många ggr praktisk pga av värme, damm, blyghet osvosv men det enda vi västerlänningar vet att detta var den tydligaste symbolen för förtryckta kvinnor under talibantiden etcetc...Jag har även varit i många andra arabländer och jag har också varit trångsynt...ett tydligt exempel---

väldigt många i Sverige reagera på kvinnliga muslimska busschafförer som vill bära slöja i sitt yrke...detta passar inte osv osv....detta tyder på rädsla och okunskap och framförallt...rädsla att vi ska tappa vår svenska indentitet...världen förändras...så du som sitter där med en smårasistisk attityd kommer förmodligen fortsätta med det sålänge du sitter i din trygga vrå i nacka och gnäller över blattarna som bara bråkar eller att vi tar emot förmånga invandrare...va väl med den attityden Hitler själv började med...

Haha, uppläxad av en "?!?!!"-medlem. I bildning dessutom. :rofl
I övrigt var ditt inlägg helt förvirrat, vi hörs, hej då. :hej

Kul att du speglade bilden:hihi

Vill inte låta bitter eller vara elak mot någon men generellt är vi fan för insnöade...även jag själv!

Du är så vilse här så du anar inte.
Diskussionen handlar om huruvida vi tycker att man ska har rätt att ha slöja överallt I SVERIGE.
Vad de gör i sitt skitland i mellanöstern bryr jag mig inte ett dugg om. Om de vill gå omkring med döda spädbarn trädda över skallen i därnere så be my guest. Men här gör vi inte så. Passar det inte så går det bra att bosätta sig i sibirien, finns hur mycket land som helst där, där man kan spatsera med vadfan man vill på huvudet. Varsågoda.

Haha, uppläxad av en "?!?!!"-medlem. I bildning dessutom. :rofl
I övrigt var ditt inlägg helt förvirrat, vi hörs, hej då. :hej

*ler* Kul att min fördom mot dig förverkligades:yoparty

Du är så vilse här så du anar inte.
Diskussionen handlar om huruvida vi tycker att man ska har rätt att ha slöja överallt I SVERIGE.
Vad de gör i sitt skitland i mellanöstern bryr jag mig inte ett dugg om. Om de vill gå omkring med döda spädbarn trädda över skallen i därnere så be my guest. Men här gör vi inte så. Passar det inte så går det bra att bosätta sig i sibirien, finns hur mycket land som helst där, där man kan spatsera med vadfan man vill på huvudet. Varsågoda.

Vill du påstå att den här tråden har hållt sig inom Sveriges landsgränser före mitt inlägg?????

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...