Jag tror inte att nättidningen blåljuger och tar sina referenser ur luften.Nättidningen sourze känns ungefär lika pålitlig som wikipedia. Det var intressant läsning men jag skulle vilja se någon mer pålitlig skriva om det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte att nättidningen blåljuger och tar sina referenser ur luften.Nättidningen sourze känns ungefär lika pålitlig som wikipedia. Det var intressant läsning men jag skulle vilja se någon mer pålitlig skriva om det.
Det verkar ju som att vem som helst kan bli medlem och skriva artiklar och det känns som att det hade varit väldigt lätt att länka till de här undersökningarna.Jag tror inte att nättidningen blåljuger och tar sina referenser ur luften.
Detta finner vi tyvärr världen över, i flera olika kulturer och religioner,
ofta i u-länder där mänskliga rättigheter och demokrati är begränsade.
Så när vi vanliga tjejer har en åsikt i en fråga vore det vänligt att inte slänga med ordet "feminist" och bli stämplad som en sådan bara för att på så vis förlöjliga och förminska henns åsikt till banalt och överförstorat feministbabbel.
.....Så att Bush förbjöd stamcellsforskning, arbetade emot homo-äktenskap och att det i en del delstater fortfarande inte anses som "riktig våldtäkt" att våldta sin fru har inget med religion att göra?!
![]()
Absolut, men i varje muslimskt land som finns så är kvinnoförtrycket utbrett, svårt att förbise.
Vet inte vilken kvinna du hjälper genom att förneka det för övrigt, dina kulturarbetarkompisar kanske?
Nu har du missuppfattat mig totalt.
Jag orkar inte läsa hela ditt inlägg men jag noterar att du är upprörd, typiskt kjoltyg.
Hur går det med din antisemitiska propaganda och dina påhopp på medlemmar som inte skaffat tillräckligt rasrena partners förresten?
Lingonvecka i bimbodalen.![]()
Bidde du upprörd nu?![]()
Så, tillbaka till ämnet.
Idag såg jag en somalisk kvinna i slöja som körde bil?!
Förvisso vaktade mannen henne men ändå, kvinna - i bil?
Varsågod!
Hade du gjort samma iaktagande och dragit samma slutsatser om det varit en svensk kvinna som körde bilen och hennes man satt brevid?
Du skriver att det finns olyckliga fall där flickor tvingas bära slöja. En sådan formulering förutsätter att flickor i de flesta fall själva har valt detta påfund. Personligen tror jag snarare att det finns lyckliga fall där flickor själv har valt slöjan.Väldigt många muslimska kvinnor boendes i västvärlden väljer självmant att bära slöja och ser det som en kulturell stolthet att få göra det. Självklart finns det olyckliga fall där flickor tvingas på slöjan, det ska absolut inte glömmas, men dra inte den enkla slutsatsen att alla slöjbärande kvinnor är förtryckta.
Du skriver att det finns olyckliga fall där flickor tvingas bära slöja. En sådan formulering förutsätter att flickor i de flesta fall själva har valt detta påfund. Personligen tror jag snarare att det finns lyckliga fall där flickor själv har valt slöjan.
Inte för så länge sen hade inte alla kvinnor rösträtt i Schweiz,
först år 1990(!) fick kvinnor rösträtt i kantonen Appenzell Innerhoden.
Det sista landet i västeuropa som införskaffade kvinnlig rösträtt var Liechtenstein, det skedde så sent som år 1986!
Det är inte unikt för muslimska länder att systematiskt förtrycka kvinnors rättigheter i samhället, men det är alltid den gruppen man väljer att peka ut. Är de andra grupperna glömda och förlåtna?
Du skriver att det finns olyckliga fall där flickor tvingas bära slöja. En sådan formulering förutsätter att flickor i de flesta fall själva har valt detta påfund. Personligen tror jag snarare att det finns lyckliga fall där flickor själv har valt slöjan.
jag snarare belyser det faktum att detta förtryck inte är något unikt just för den muslimska kulturen utan att detta är ett långt mer och utbrett fenomen och problem som vi tyvärr finner i de flesta olika kulturer/samhällen/religioner världen över.
Inte för så länge sen hade inte alla kvinnor rösträtt i Schweiz,
först år 1990(!) fick kvinnor rösträtt i kantonen Appenzell Innerhoden.
Det sista landet i västeuropa som införskaffade kvinnlig rösträtt var Liechtenstein, det skedde så sent som år 1986!
Att detta ens är möjligt i demokratiska, civiliserade och rika västeuropa är svårt att förstå!
Hur många känner du som frivilligt tar på sig en slöja?
Ja, det kan finnas ett fåtal som valt det själva men det ger dem inte rätten att bära den.
Tycker inte man skall få glida runt i skrud som uppenbart kränker sin omgivning och signalerar intolerans och rasism, i synnerhet inte på arbetsplatser och i offentliga rum.
Som om jag skulel glida i en Ku Klux Klan dress i Kista Galleria, hyfsat provokativt.
Hard_Grit skrev:Hur många känner du som frivilligt tar på sig en slöja?
BoSoZuKu skrev:Själv anser jag männen vara en förtryckt grupp i Sverige faktiskt. Skär i hjärtat varje gång jag ser män med plågad uppsyn gå i ledband till veganfik och IKEA och allt vad det är, allt medan piskan viner i luften över deras böjda huvuden.
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN
När världens största enduro... |