Någon som vill våldta?

Nättidningen sourze känns ungefär lika pålitlig som wikipedia. Det var intressant läsning men jag skulle vilja se någon mer pålitlig skriva om det.
Jag tror inte att nättidningen blåljuger och tar sina referenser ur luften.

Jag tror inte att nättidningen blåljuger och tar sina referenser ur luften.
Det verkar ju som att vem som helst kan bli medlem och skriva artiklar och det känns som att det hade varit väldigt lätt att länka till de här undersökningarna.

Detta finner vi tyvärr världen över, i flera olika kulturer och religioner,
ofta i u-länder där mänskliga rättigheter och demokrati är begränsade.

Absolut, men i varje muslimskt land som finns så är kvinnoförtrycket utbrett, svårt att förbise. Vet inte vilken kvinna du hjälper genom att förneka det för övrigt, dina kulturarbetarkompisar kanske?

Så när vi vanliga tjejer har en åsikt i en fråga vore det vänligt att inte slänga med ordet "feminist" och bli stämplad som en sådan bara för att på så vis förlöjliga och förminska henns åsikt till banalt och överförstorat feministbabbel.

Åh, har kursen i Härskarteknik av Tiina nått även din fakultet?

Last edited:
.....Så att Bush förbjöd stamcellsforskning, arbetade emot homo-äktenskap och att det i en del delstater fortfarande inte anses som "riktig våldtäkt" att våldta sin fru har inget med religion att göra?!
:va

(helt missat detta inlägg (och tröttnat på tråden))

Men iallafall, visst är även det illa, vare sig religionen som styr politiken är kristendom eller islam så är det riktigt illa.

All politik bör ske för samhällets bästa, och anpassas utefter nutid, inte efter några fanatikers fantasybok skriven för över 2000 år sedan.

Absolut, men i varje muslimskt land som finns så är kvinnoförtrycket utbrett, svårt att förbise.
Vet inte vilken kvinna du hjälper genom att förneka det för övrigt, dina kulturarbetarkompisar kanske?

Nu har du missuppfattat mig totalt.
Jag förnekar väl inte någonstans att det pågår ett förtryck av kvinnor i muslimska länder, jag snarare belyser det faktum att detta förtryck inte är något unikt just för den muslimska kulturen utan att detta är ett långt mer och utbrett fenomen och problem som vi tyvärr finner i de flesta olika kulturer/samhällen/religioner världen över.

Inte för så länge sen hade inte alla kvinnor rösträtt i Schweiz,
först år 1990(!) fick kvinnor rösträtt i kantonen Appenzell Innerhoden.
Det sista landet i västeuropa som införskaffade kvinnlig rösträtt var Liechtenstein, det skedde så sent som år 1986!
Att detta ens är möjligt i demokratiska, civiliserade och rika västeuropa är svårt att förstå!

Det är inte unikt för muslimska länder att systematiskt förtrycka kvinnors rättigheter i samhället, men det är alltid den gruppen man väljer att peka ut. Är de andra grupperna glömda och förlåtna?
Varför denna enorma fokusering och dissekering av just Islam?

Ibland får jag känslan av att folk egentligen inte är så engagerade
för kvinnors rättigheter, utan att det istället blir den perfekta täckmanteln för att spy galla över Islam och muslimer.

Att man snarare använder denna allvarliga fråga om kvinnoförtryck som ett slags medel för att ytterligare spä på det redan utbredda hatet och fördomarna gentemot Islam.
Att kvinnoförtrycket används som en bricka i spelet för att ytterligare påvisa hur rutten religionen Islam egentligen är och att påvisa dess ondskefulla natur.

Det är ju för enkelt, det blir ju nästsn löjligt.
Om man nu är SÅ engagerad i kvinnofrågor borde man inte se om sitt eget hus först?
Om man nu brinner så starkt för kvinnofrågor så ska fokus ligga på att diskutera kvinnoförtryck världen över, och inte bara snöa in sig på en enda religion.

Men visst blir det ett ypperligt tillfälle för en muslimhatare att ytterligare samla in minuspoäng emot den muslimska kulturen.
För ingen vågar ju "kritisera" den som propagerar "för" kvinnors rättigheter.

Jag får känslan av att du inte propagerar för kvinnors rättigheter,
utan snarare propagerar emot Islam.
Sluta låtsas vara hjälte och leka Mr Jagslåssförkvinnorsrättigheter
när du i själva verket bara använder denna utsatta grupp som ett medel för att legitimera ditt Islamhat.
Det kanske lurar några, men den schablonen biter inte på mig.

Last edited:
Nu har du missuppfattat mig totalt.

Jag orkar inte läsa hela ditt inlägg men jag noterar att du är upprörd, typiskt kjoltyg.

Hur går det med din antisemitiska propaganda och dina påhopp på medlemmar som inte skaffat tillräckligt rasrena partners förresten?

Jag orkar inte läsa hela ditt inlägg men jag noterar att du är upprörd, typiskt kjoltyg.

Hur går det med din antisemitiska propaganda och dina påhopp på medlemmar som inte skaffat tillräckligt rasrena partners förresten?

Du är ju gulligt förutsägbar. Jag visste att du skulle ta upp det där så fort du fick chansen. Jag till skillnad från dig erkänner när jag gjort något dumt och i detta fall så tog jag bort mitt inlägg och bad om ursäkt för mitt lilla skämt.

Jag går inte omkring med storhetsvansinne och hoppar på folk med otrevliga spydiga inlägg och tar till personliga angrepp så fort jag känner mig hotad och inte kan komma med ett vettigt motargument.
Men jag gläds åt att Herr Tuffing inte ens vågar svara i telefon om det är ett hemligt nummer som ringer, fastän han nog med all säkerhet vet att det är hans egna föräldrar. :lol

men vad ni är otrevliga mot varandra....

Lingonvecka i bimbodalen. :banana

Bidde du upprörd nu? :)
Jag trodde inte det var möjligt att du kunde överträffa dig själv i låga fantasilösa och löjliga kommentarer, men tydligen. :tummenupp
Att ens försöka diskutera med dig när du inte har nåt vettigt att säga är lika givande och roande som att titta på:
[YOUTUBE-ID]XMEMWTh6DE8[/YOUTUBE-ID]

Bidde du upprörd nu? :)

Nej faktiskt inte, tycker du är lite barnslig nu som bara håller på och tjatar så jag föreslår att du skickar (fler) PM om du vill diskutera mina personlighetsdrag så kan den här tråden återgå till att handla om muslimskt förtryck. Hoppas det låter tilltalande! :hej

Så, tillbaka till ämnet. Idag såg jag en somalisk kvinna i slöja som körde bil?! Är det någon som vet hur det gick till? Förvisso vaktade mannen henne men ändå, kvinna - i bil? :confused:

Å andra sidan har jag en gång sett en ensam muslimsk kvinna så man upphör ju aldrig att överraskas hur fort de får sin frihet. :yoparty

Så, tillbaka till ämnet.

Tack! :Bugar
Trodde aldrig du skulle ta ditt förnuft till fånga och jag vill inget annat än att DISKUTERA detta ämne, som du tydligt kan skåda i mina tidigare inlägg
innan jag blev avbruten av dina löjliga påhopp.
Att du sen predikar och försöker läxa upp MIG är hysteriskt motsägesefullt.
:kastasteniglashus

Idag såg jag en somalisk kvinna i slöja som körde bil?!
Förvisso vaktade mannen henne men ändå, kvinna - i bil?

Hade du gjort samma iaktagande och dragit samma slutsatser om det varit en svensk kvinna som körde bilen och hennes man satt brevid?

Väldigt många muslimska kvinnor boendes i västvärlden väljer självmant att bära slöja och ser det som en kulturell stolthet att få göra det.
Självklart finns det olyckliga fall där flickor tvingas på slöjan, det ska absolut inte glömmas, men dra inte den enkla slutsatsen att alla slöjbärande kvinnor är förtryckta.

Väldigt många muslimska kvinnor boendes i västvärlden väljer självmant att bära slöja och ser det som en kulturell stolthet att få göra det. Självklart finns det olyckliga fall där flickor tvingas på slöjan, det ska absolut inte glömmas, men dra inte den enkla slutsatsen att alla slöjbärande kvinnor är förtryckta.
Du skriver att det finns olyckliga fall där flickor tvingas bära slöja. En sådan formulering förutsätter att flickor i de flesta fall själva har valt detta påfund. Personligen tror jag snarare att det finns lyckliga fall där flickor själv har valt slöjan.

Du skriver att det finns olyckliga fall där flickor tvingas bära slöja. En sådan formulering förutsätter att flickor i de flesta fall själva har valt detta påfund. Personligen tror jag snarare att det finns lyckliga fall där flickor själv har valt slöjan.

Ja, det kan finnas ett fåtal som valt det själva men det ger dem inte rätten att bära den. Tycker inte man skall få glida runt i skrud som uppenbart kränker sin omgivning och signalerar intolerans och rasism, i synnerhet inte på arbetsplatser och i offentliga rum. Som om jag skulel glida i en Ku Klux Klan dress i Kista Galleria, hyfsat provokativt.

Det sista landet i västeuropa som införskaffade kvinnlig rösträtt var Liechtenstein, det skedde så sent som år 1986!

Det är inte unikt för muslimska länder att systematiskt förtrycka kvinnors rättigheter i samhället, men det är alltid den gruppen man väljer att peka ut. Är de andra grupperna glömda och förlåtna?

1. Men dem har rösträtt NU. Någonting Muslimerna inte ens är i närheten av då de fortfarande låser in sina kvinns, skär blygdläpparna av dem för att sedan gifta sig med 12åringar och våldta dem.

2. Nämn en annan grupp som ens är i närheten av muslimerna.

Tamejfan, muslimerna får Nazisterna att likna de små harmlösa idioterna i konstfack i jämförelse!

:tummenupp

Hur många känner du som frivilligt tar på sig en slöja?

Såg på TV för ett bra tag sen nåt jävla UFO som varit mobbad hela tiden som konverterade till Islam, det är väl allt.

Samma argument används av idioterna som tycker om att skära av förhuden av bäbisar. De kommer med grundlösa argument om hur bra alla tycker om att inte ha någon förhud blablabla.

Om man håller sig till fakta tror jag att ungefär lika många killar skär förhuden av sig frivilligt vid vuxen ålder som kvinnor skär blygdläpparna av sig och drar på sig en slöja.

Last edited:
jag snarare belyser det faktum att detta förtryck inte är något unikt just för den muslimska kulturen utan att detta är ett långt mer och utbrett fenomen och problem som vi tyvärr finner i de flesta olika kulturer/samhällen/religioner världen över.

Själv anser jag männen vara en förtryckt grupp i Sverige faktiskt. Skär i hjärtat varje gång jag ser män med plågad uppsyn gå i ledband till veganfik och IKEA och allt vad det är, allt medan piskan viner i luften över deras böjda huvuden.

Att detta ens är möjligt i demokratiska, civiliserade och rika västeuropa är svårt att förstå!

Men kan man inte kompromissa lite och införa rösträtt light åt kvinnor, där ni har begränsad möjlighet till påverkan i sk mjuka frågor? I just de frågorna önskar man ju ibland att det är 1920 igen. I alla fall när man ser resultatet av 'era' röster.

:hihi

Nä fy faan!

Bifogat

• Aa.jpg
    Aa.jpg
    10.3 KB · Visningar: 137
Ja, det kan finnas ett fåtal som valt det själva men det ger dem inte rätten att bära den.

Är du på riktigt? Varför skulle inte en muslimsk kvinna ha få ha rätten att bära slöja om hon vill det? På vilket sätt är det kränkande???
Om man vill visa sin kulturella stolthet och vill visa sin religionstillhörighet i sin beklädnad som tex judar gör med kippan eller kristana som bär ett kors i form av ett halsband gör... Varför ska inte muslimer få uttrycka sin tro i klädnad om andra grupper får? Vi har faktiskt religionsfrihet i Sverige sen 1951.

Tycker inte man skall få glida runt i skrud som uppenbart kränker sin omgivning och signalerar intolerans och rasism, i synnerhet inte på arbetsplatser och i offentliga rum.
Som om jag skulel glida i en Ku Klux Klan dress i Kista Galleria, hyfsat provokativt.

På vilket sätt kränker det omgivningen?
Det är väl snarare kränkande att förbjuda kvinnor att bära sin slöja och förneka deras rätt att klä sig som de vill och känner sig bekväma i.
De signaler du nämner (rasism, intolerans) som du tycker slöjan representerar är ju din egn tolkning.
Är väl snarare rasistiskt och höjden av intolerans att diskriminera slöjbärande kvinnor genom att förbjuda dem att bära deras sjal.
Lika förbannad som de flesta skulle bli att bli påtvingade en slöja,
lika förbannad blir jag att man ens överhuvudtaget kan göra det omvända, dvs förbjuda slöjbärandet.
Att jämställa det med en Ku Klux Klan dräkt är irrelevant då den symboliserar ett hat gentemot allt som inte är ariskt och är en vit makt-rörelse som är starkt rasistisk.

Hard_Grit skrev:

Massor! Men det är aldrig dessa kvinnor media intervjuar. Media vinklar och väljer att i stort sätt bara belysa offren i slöjan, inte de som självmant väljer den. Så inte konstigt att man då får en bild av slöjan som ett "förtryck".

Det finns bla en forskare på SU som har studerat slöjbärandet i västeuropa de senaste åren och hon har funnit att det är inte bara blivit "mode" mer än nånsin att bära slöja bland unga muslimska kvinnor, utan många kvinnor som emigrerat till Europa och aldrig tidigare burit slöja i sitt hemland började göra så när de kom till Europa.
Detta var inte pga påtryckningar hemifrån utan för att de ville med stolthet visa sin muslimska tillhörighet.
Är detta kanske en föjld av en dålig integrationspolitik? Att folk använder slöjan som ett redskap för att belysa och kanske t.o.m visa sitt avstånd eller/och stärka sin egna hemkultur i det främmande landet genom att ta på sig slöjan..? Kanske...
Detta är ju en diskussion som förs livlig även inom den muslimska världen, och jag har hört både tjejer för och emot slöjbärandet med båda mycket bra för-och emotargument.

BoSoZuKu skrev:
Själv anser jag männen vara en förtryckt grupp i Sverige faktiskt. Skär i hjärtat varje gång jag ser män med plågad uppsyn gå i ledband till veganfik och IKEA och allt vad det är, allt medan piskan viner i luften över deras böjda huvuden.

Självklart är män också förtryckta och diskriminerade i många avseenden,
ta bara vårdnadstvister tex, nästan alltid mamman som får ungarna vid eventuell tvist. Så jämställdhet är något man aktivt måste jobba för i båda lägren. Klart män blir diskriminerade de också, är nog inte helt enklet att vara dagisfröken och man utan att bli misstänkt för att vara pedofil.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h