Någon som kör Yamaha MT-03?

Den är sinnessjukt trött.
10-20 hästar extra för ett par tusen? Jo hejsan.

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Schmiedekolben-XT-660-R-X-Z.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/Zylinderkopfbearbeitung-XT-660.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Nockenwelle-XT-660.html

dom 3 grejerna skal ge i runda slängar 10-14 Hk enligt uppgift..
Dessa i kombination med rör & powercommander ger i runda slängar 20hk
-Vill du va riktigt fräsig så borrar du upp den till 700cc
(hittade inte länken nu men dom har gjort en race 660x å den landa strax under 80hk)

så ja ... :huvet
 
fin hoj med fin försäkringspremie. hade jag inte varit i behov av pengar så hade jag behållit min. man är ju ganska ensam om den med, är ju inte precis en dussin hoj.
 
Finns en firma i USA som du hittar länk till i min undertext. Den firman har bl a ett 800 cc bigborekit som pressar ur 91 hk/67 Nm (!) ur motorn och sedan har du även yakahosu.com som säljer monteringsfärdiga turbosatser för 35 K. (Dahlbäck racing)
76 turbohästar lämnar deras kit med garanti, resten är upp till dig...

Trimma är inte gratis men det kan bli riktigt, riktigt kul!!! :D

BTW!

Det finns många som hävdar att denna hoj är trött men antingen så har de aldrig ägt den, jämför den med en Retta eller så har de aldrig pillrat med ECU´n...

Hojen är löjligt snålt ställd original och det känns utan vidare som om den har typ 25 trötta kusar fram tills dess att man ökar på soppan via ECU´n och slänger på ett 14 drev (en kugg ner).

SEN DJÄVLAR! VILKET VRID!:3freak

När man rejsar med sporthojarna så släpper man gasen innan kurvan UTAN att bromsa, glider igenom kurvan och vrider sedan på rullen igen och har allt bottenvrid med sig ifrån scratch. Vrider du för mycket snurrar bakhjulet för fort så man får se till att inte gasa för tidigt! Sporthojarna får se sig FETT frånåkta när det svänger mycket och de inte kan utnyttja sina pållar! Nerläggsfaktorn är markering fyra ut på en femgradig skala på Metzeler M5 som är det enda däcket som håller hyfsat till hojen.(ca 600 mil) 200 mil på original Pirelli Dragon MT blablabla med konstant släpp talar sitt tydliga språk. (Visst man lärde sig våga på skiten...)

Summan:
Man kan aldrig, aldrig, aldrig jämföra en stånka med en radfyra då stånkan är så mycket bättre trots att den suger på pappret. Jag körde sporthoj sedan jag var 16 och sedan 3 år tillbaka är det stånka som gäller, möjligen parallelltwin eller V2 men radfyran är totalt ointressant numera...
 
Last edited:
Undrar vad man får ge för ett sånt kit!

37 K plus vad det kostar i frakt att skicka motorn T/R.
(Jag har frågat)
Kan låta mycket men sen å andra sidan så är det ett ganska omfattande jobb och inget bonntrim.
Jag tycker att det är värt det iaf!
 
http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Schmiedekolben-XT-660-R-X-Z.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/Zylinderkopfbearbeitung-XT-660.html

http://www.off-the-road.de/de/XT-660/XT-Power/Motortuning/OTR-Nockenwelle-XT-660.html

dom 3 grejerna skal ge i runda slängar 10-14 Hk enligt uppgift..
Dessa i kombination med rör & powercommander ger i runda slängar 20hk
-Vill du va riktigt fräsig så borrar du upp den till 700cc
(hittade inte länken nu men dom har gjort en race 660x å den landa strax under 80hk)

så ja ... :huvet

Ah, fast nu får du ge dig. Ett par tusen..
Vi pratar 8 papp enbart för de där och plus rör och commander och bänk.. 13000?
 
Ah, fast nu får du ge dig. Ett par tusen..
Vi pratar 8 papp enbart för de där och plus rör och commander och bänk.. 13000?
Been there, done that. Hade också en xtx. Gpr dämpare, K&N, och pc3 och då fick man runt 48 friska kusar, på bakhjulet. 48 original i motorn är inte 48 på bakhjulet. När man monterat på grejorna, så har man kanske 48-50. Tycker inte det e värt ca 12-13 tusen. Min åsikt. Annars en härlig hoj att leka på.
 
Ah, fast nu får du ge dig. Ett par tusen..
Vi pratar 8 papp enbart för de där och plus rör och commander och bänk.. 13000?

vi menar olika med "ett par tusen" tror jag..
jag menar typ 8-15 som ett "par tusen" i just den här situationen.

ber om ursäkt för oklart inlägg! :huvet
 
vi menar olika med "ett par tusen" tror jag..
jag menar typ 8-15 som ett "par tusen" i just den här situationen.

ber om ursäkt för oklart inlägg! :huvet

Jo det gör vi nog =)
Dessutom ett ganska stort jobb. Inte "bara" att byta pipa liksom..
 
När man rejsar med sporthojarna så släpper man gasen innan kurvan UTAN att bromsa, glider igenom kurvan och vrider sedan på rullen igen och har allt bottenvrid med sig ifrån scratch. Vrider du för mycket snurrar bakhjulet för fort så man får se till att inte gasa för tidigt!

...ummm...jag vet inte var jag skall börja riktigt. :D

Vi kan ta det från grunden. Gaskontrollen. Har du någonsin reagerat på att en kurva helt plötsligt kändes sådär klockren, det sög iväg kontrollerat och stabilt?

Varför blev det nu så, för att du rullade utan gas genom kurvan, och inte vred för mycket så bakhjulet snurrade för fort - eller för att du gav lite gas hela vägen genom böjen...?

Din belöning för den där juvelen får bli en dag med SMC på en knixkörning a' ett par hundringar. :D
 
Jo det gör vi nog =)
Dessutom ett ganska stort jobb. Inte "bara" att byta pipa liksom..

Poängen med de hela var att du med denna motor kan få upp hästantalet betydligt billigare än dem flesta andra motorer..
Även med en "stor" trimning så blir inte motorn söndertrimmad.. som om du slänger in 14 hästar till i en YZF 450 ..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top