Någon som kör Yamaha MT-03?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Den modellspecifika tråden är mer eller mindre stendöd och jag vill gärna ställa några frågor till dig som har erfarenhet av modellen. Svara!

:)
 

Bifogat

  • MT03-med.jpg
    MT03-med.jpg
    120.3 KB · Visningar: 199
  • mt03.jpg
    mt03.jpg
    121.4 KB · Visningar: 290
Last edited:
ser ut att va en svårmeckad hoj med placeringen av fjädringen :va

eller så bara e de att koppla loss och tömma ut
 
Har ingen egen erfarenhet av hojen, men det är väl Yamahas beprövad 660 i den där?
Bara det gör den till ett bra köp enligt mig :)

Design och attityd har den ju massor av! :)
 
Yes jag glider runder på den, har blivit lite över 600 mil:tummenupp.

Det ända jag kan klaga på än så länge är att den skakar som fan, annars är det helt klart en rolig hoj. dock ingen hoj du kör för att nöta motorväg eller dylikt.:)
 
Framlampan är snygg :)


Ok, resten av hojen är helt ok den med. Lite vardagshoj över det hela. Inte snabb, tokrolig eller så, men helt ok till vardags ändå. Perfekt för det där allmänna pendlandet till jobb och det mesta runt omkring. Gillade dock XT660X mer av något konstigt skäl. MT-03:an är ju snyggare.
 
vad jag har fattat så är de samma motor som på XT660X/R

pålitlig och trevlig motor.. på XT:m så går de med ett par tusenlappar (ca10) få en 10-20 häst till

driftsäker motor som fan .. grym lek å pendlar hoj i kombination skulle jag tro (jämför lite med XT:n nu)

men som sagt inte helt 100 på att de e samma motor ...

Yes jag glider runder på den, har blivit lite över 600 mil:tummenupp.

Det ända jag kan klaga på än så länge är att den skakar som fan, annars är det helt klart en rolig hoj. dock ingen hoj du kör för att nöta motorväg eller dylikt.:)

vet ej hur det är på MT-03 men på XT:n så vibrerar den så in i helvete i 130+ om du kör hårdare styre (fatbar) och tar bort vikterna i styrändarna..

inte en susning om den kommentaren va till nån hjälp men de e min erfarenhet iallafall :P
 
Last edited:
vad jag har fattat så är de samma motor som på XT660X/R

pålitlig och trevlig motor.. på XT:m så går de med ett par tusenlappar (ca10) få en 10-20 häst till

driftsäker motor som fan .. grym lek å pendlar hoj i kombination skulle jag tro (jämför lite med XT:n nu)

men som sagt inte helt 100 på att de e samma motor ...



vet ej hur det är på MT-03 men på XT:n så vibrerar den så in i helvete i 130+ om du kör hårdare styre (fatbar) och tar bort vikterna i styrändarna..

inte en susning om den kommentaren va till nån hjälp men de e min erfarenhet iallafall :P

Jo där har du alldeles rätt, håller ju fan på att vibrera bort. Ska nog fan ta och testa det, värt ett försök. Synd på en annars så kul hoj:)
 
Jag körde en MT-50 för lite mer än 20 år sedan, men den såg lite annorlunda ut. Jag tror inte att jag kan bidra med så mycket tyvärr.




;)
 
pm:a VBK här på forumet, han har typ kört 20000 mil med sin innan skrot
 
Last edited:
Jag hade köpt en MT-03:a om jag inte fått ett så bra pris på min nuvarande XT. Försäkringen är avsevärt billigare på MT:n, trots nära nog identisk motor (tror det skiljer någon enstaka hk). MT:n får också lovord i engelska tidningar (för chassit främst).

Men, har du inte kört en ännu, så ta en provtur (eller på valfri XT660), jag kan tänka mig att det blir en stor omställning från radfyra (om det är det du har nu). XT:n, och troligen MT:n är ganska ryckiga i låg fart med jämn gas, dessutom vibrerar de en hel del.

//Mattias
 
Yes jag glider runder på den, har blivit lite över 600 mil:tummenupp.

Det ända jag kan klaga på än så länge är att den skakar som fan, annars är det helt klart en rolig hoj. dock ingen hoj du kör för att nöta motorväg eller dylikt.:)
Skakar oavsett varvtal?

pm:a VBK här på forumet, han har typ kört 20000 mil med sin innan skrot
Tack! Skickat PM till honom.

:hej

...på XT:m så går de med ett par tusenlappar (ca10) få en 10-20 häst till...
Oj! Hur?

:confused:
 
Last edited:
Körde den ett år. Chassit är bra, tyvärr gör det att motorn känns slö. Jag har en SRX-6:a sedan tidigare och när det blev till att köpa nytt (efter div andra hojjar) blev det en MT-03:a. Motorn blev en besvikelse, 20 år av utveckling, 60cc mer, insprutning, 5 ventiler, vätskeskyld och det gav -2hk.... Hade nog velat ha 10hk mer
 
Skakar oavsett varvtal?

Tack! Skickat PM till honom.

:hej

Oj! Hur?

:confused:

Nja skakar gör den, men inte så man stör sig. Det är mer när man ligger motorväg 130+ då skakar det rätt bra. sen som någon annan skrev så går den rätt ryckigt vid lägre hastigheter. Men nu låter det som värsta problem hojen. Jag står ändå fast vid att den är sjukt rolig. Typ "asfalts motard" om man ens får säga så:confused:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top