Villee skrev:
Hur är det förresten om folk för oljud på natten (tex. helger) och man måste plugga, finns det nattöppna läsesalar nånstans ? Jae nog nattmänniska rätt mycket så skulle va trevligt om det fanns såna.
Väldans vad du oroar dig.
Nattmänniskor är de allra flesta studenter. Typ vakna vi 3 på dagen och gå o lägga sig vid 5 på natten funkar utmärkt !
Vill du plugga så är det inte svårt. Festerna är i köken och inte på rummet, visst vill du plugga en lördagkväll och alla andra har skrivit klart sina tentor så blir det inte knäpptyst på rummet, men det funkar.
De korridorer jag bott på så har det funkat skitbra. De som gnäller är de som envisas med att gå upp klockan 6 på morgonen och gå och lägga sig vid 22, men de gnäller för det mesta även om det inte finns något att gnälla på.
Sedan är det inte så att det krökas jämt, alla som bor här går i skola, och måste plugga ibland. Exempelvis teknologer tentar samtidigt allihop (ca 5000 pers) så då brukar det bli lugnt och skönt i ett par veckor. För att sedan bli ett jävla liv i en vecka.
Sedan har man på de flesta korridorer husfester, då man öppnar en korridor eller ett helt hus för alla och då tar det typ 1 vecka att laga alla prylar, men det är kul som bara den ! Ta det för vad det är...
Drar områdena i Lund lite snabbt.
Sparta: nära LTH och EC. SEr ut som ett fängelse, nyrenoverade kök (viktigt) hyffsat fräcsha rum, mycket ekonomer och teknologer. ca 600 pers kanske?
Delphi - Kämnärs: Ligger ganska nära LTH (och EC), därav mycket teknologer, dålig babefaktor på korren. Ligger lite off, men funkar. Sväljer säkert 2000 (3000?) pers? Finns korridorrum och lägenheter 1-4. Delphi är det största boendet tror jag. Här skall du om du inte gillar fester passa dig för X och Y huset, där kör de hårt. Bottenvåningen har "rejäla!!!!" fester ganska ofta. Bo inte här om du vill plugga mycket. Tror AFB informerar om detta. Annars nya fasader, nyrenoverat område, hyssat fräsha kvartar.
Vildanden, Blekingska nationen: Glöm dem, de är helt off! Ligger i fel tidszon.
Tomegap: Korridorernas korridor, ligger mitt i smeten, fast 4 års kö, så glöm det.
Magasinet: Fina rum, nere i city, fast alldeles för dyrt. Inga teknologer nästan.
Parantesen: Berömt studentboende. Ganska billigt, kul folk, mycket blandat från universitetet, mycket brudar. Delad dusch på ganska många korridorer. Inte så jobbigt som det låter dock. Egen toa o handfat. Lite slitet och har många år på nacken. Många roliga fester, bland annat en rejäl brännbollsturnering en gång om året... Ligger nere i city.
Malmö, Gbg, Lunds nation... "ena snobbiga jävlar". Speciellt Malmö och Gbg drar till sig Stockholmare som heter Douglas och har rosa skjorta och lejonman. Som "eter reker"

Nejdå, inte så farligt, men de är lite snobbiga, gillar man det och svåra brudar så är det ett bra ställen, ligger mitt i smeten, riktigt bra läge. Svårt att få rum.
Smålands: Glöm det, de är (var) uteslutna ur gemenskapen. En massa rödstrumpor och kommunister. Undrar du var det är så är det bara att gå tills du ser Che Guevara genom fönster, då är du rätt. Har du svaga handleder och gillar manlig vänskap, så rekommenderas det nog. Dessutom har de konstiga regler, bland annat får man inte shara porr på deras nätverk (vad är då meningen med det?). Ligger nere i stan.
Bra med Smålands är dock deras öppettider på expen, om man skall fixa gästkort.
VG, Hallands: Systernationer, ligger vid LTH och EC, mycket sådana människor där då. Enligt mig, roliga ställen.
Sydskånska, Krischan och Helsingkrona: Teknolognationer, fast med en hel del bra arrangemang. Salsa klubbar och liknande, drar blandad folk ändå.
Gemensamt för nationerna är att om du bor där, så blir du automatiskt mer involverad (bra eller anus?) i verksamheten. Svårt att inte engagera sig om man bor ovanpå dansgolvet... typ.
Kanske lite stökigare som jag uppfattar det, mestadels beroende på att det är organiserat schemalagt rajraj 2-3 ggr i veckan. Fast hur kul som helst...
Det var väl ställena ur my point of view! Welcome...