Hjälp med mellanhoj
Tjena hojpolare. Idag kör jag en EXC 125 med crossdäck. Förut tykcte jag det skulle vara en större typ av EXC till 18årsdagen men jag har börjat tänka om. Jag blev mer och mer sugen på supermotard och började fundera på om man skulle ha en EXC med sm-kit eller en Husa sm. Men jag kom fram till att jag nog håller mig till KTM:en ifall det blir enduro istället för sm då Husor med enduro-kit är
Men sedan läste jag tråden om snubben som frågade om supermotard vs någon sportglidare och han fick många förslag på 620/640.
Då började jag läsa vad folk tyckte om dem och fick reda på att det är den bästa vägmotarden för den som INTE vill byta olja vart 5:e timme, vilket lär vara jobbigt om man ska köra gata med motard. Sen fick jag syn på något jag aldrig tänkt på förut... Duke II:an är ju en 640. Och Duken som se så
ut, speciellt i svart. Så nu är jag jävligt sugen på en sådan. Men hurdan är försäkringen på en sån för en som precis fyllt 18 (är inte ens 17 ännu)?
Typ denna om 2 år: http://www.blocket.se/vi/8489522.htm?ca=11_s
Alltså en 05:a år 08 i Täby (utanför stockholm) hel/halv.
Vill hellre ha erfarenhet än försäkringsbolagspriser.
Tack för att ni tagit er tid att läsa detta.
Juste, hur är det med reservdelar till dessa? Lätta/svåra att få fram, billiga/dyra? Vill veta ALLT!!
Hur är det att köra långt med dem? Gasreser de på 4:an? Är de bra wheeliemaskiner? Är de lika tuffa att köra som det ser ut?
Min farsa är för Aprilias nya motard SXV, hur är den gentemot 640?
Tjena hojpolare. Idag kör jag en EXC 125 med crossdäck. Förut tykcte jag det skulle vara en större typ av EXC till 18årsdagen men jag har börjat tänka om. Jag blev mer och mer sugen på supermotard och började fundera på om man skulle ha en EXC med sm-kit eller en Husa sm. Men jag kom fram till att jag nog håller mig till KTM:en ifall det blir enduro istället för sm då Husor med enduro-kit är

Men sedan läste jag tråden om snubben som frågade om supermotard vs någon sportglidare och han fick många förslag på 620/640.
Då började jag läsa vad folk tyckte om dem och fick reda på att det är den bästa vägmotarden för den som INTE vill byta olja vart 5:e timme, vilket lär vara jobbigt om man ska köra gata med motard. Sen fick jag syn på något jag aldrig tänkt på förut... Duke II:an är ju en 640. Och Duken som se så

Typ denna om 2 år: http://www.blocket.se/vi/8489522.htm?ca=11_s



Alltså en 05:a år 08 i Täby (utanför stockholm) hel/halv.
Vill hellre ha erfarenhet än försäkringsbolagspriser.
Tack för att ni tagit er tid att läsa detta.
Juste, hur är det med reservdelar till dessa? Lätta/svåra att få fram, billiga/dyra? Vill veta ALLT!!

Hur är det att köra långt med dem? Gasreser de på 4:an? Är de bra wheeliemaskiner? Är de lika tuffa att köra som det ser ut?
Min farsa är för Aprilias nya motard SXV, hur är den gentemot 640?
Last edited: