Hur man blir kär...

Mr R skrev:
Det är bara att köpa en KTM 660 -04. Lägg ner 10´ på trim så har du en kanon hoj, du kommer inte att tröttna tror jag iallafall.

Kommer det uppföljning om två veckor?

- Nee det där med supermotadr var inget för mig, skulle nog ha skaffat en Yamaha istället eller nee hmm undrar vad jag skall välja..

Dina trådar är riktigt rolig läsning
Vi får väl se:)
Jag hoppas det känns bättre denna gången :banana

Hörrö, saladman!

Grattis som fan, visst är det skönt att ha fattat ett beslut!! Finally!!

660:in är inte så toksvår att starta, varm är den lättare att starta än när den är kall (5 grader typ), nu på mornarna får jag tex kicka kanske 3 gånger, men det är ju inte så farligt...

Skönt som fan att slippa ett batteri som måste underhållas osv.. Mindre grejer som kan paja, och lägre vikt...

Köp 660:in och du kommer bli fett nöjd...

Zana skrev:
Hörrö, saladman!

Skönt som fan att slippa ett batteri som måste underhållas osv.. Mindre grejer som kan paja, och lägre vikt...

Har du jämfört 625 med elstart med din 660 ang vikten?
Om ja! -> Känner du verkligen nån skillnad?

7000:- för sprillans nya offroadhjul är inte fy skam om du nu får för dig att köra lite is i vinter, jag skulle inte orka egentillverka isdäck till motardfälgarna!

motardnisse skrev:

7000:- för sprillans nya offroadhjul är inte fy skam om du nu får för dig att köra lite is i vinter, jag skulle inte orka egentillverka isdäck till motardfälgarna!
Nä det e inte mycket men jag måste lägga ribban nån stans...när jag börja kolla låg maxbudget på 50kkr...nu ligger den på 80kkr med allt. Ställ och hjälm har jag redan köpt....och det blev fel såklart...så om nån vill byta min hjälm mot en crosshjäls hojjta då till!

M:et skrev:
Hörru velputte, sluta vela och köp hojen nu!

Själv hade jag 30 sekunders betänketid i fredags sen hade jag köpt en 660...
En kompis som tyckte att jag också skulle ha en motard så han inte behöver köra själv ringde upp och beställde en åt mig. Frågade mig med säljaren i örat så det var bara att säga ja eller nej, det blev ja :)
Så nu är hojen betald och hämtas i morgon förmiddag!
Det blev en ny KTM 660 -04 från Lelles :banana
Det är farligt att känna säljaren...

Så är det nån som vill köpa en GSX-R1000 -03 som gått 900 mil för jag ska tydligen köra motard nu :rolleyes:

Hoppas det är kul för jag har inte ens provkört en motard förrut :)

Impulsköp är det enda rätta :D Alla hojar jag har haft har varit mer eller mindre impulsköp allihop..

Frågan är ju om det är dax att köp motard igen, är ju onekligen grymt nöjd med Bladen. Men det vore kul att kunna svina järnet på rörken och att öva riktigt höga wheelies utan att va livrädd för o lägga hojen...

Mingves vill du:
* Åka mer än 10 mil utan att domna bort i arslet
* Köra fortare än 120km/h längre sträckor
* Slippa bry dig om hojen, olja, filter, dra åt skruvar osv
* Kunna skjutsa brudar

Då är motard ingenting för dig :rolleyes:

Men vill du kunna:
* Köra på bakhjulet hur lätt som helst
* Köra som en huligan på gator och torg
* Köra med bredställ på grusvägar
* Hoppa med hojen
* Mecka med hojen för att den ska må bra och du tycker det är kul

Då kommer du nog att trivas med en KTM 660 :D

Mingves skrev:
Nä det e inte mycket men jag måste lägga ribban nån stans...när jag börja kolla låg maxbudget på 50kkr...nu ligger den på 80kkr med allt. Ställ och hjälm har jag redan köpt....och det blev fel såklart...så om nån vill byta min hjälm mot en crosshjäls hojjta då till!

Nu hoppas jag att du inte tar det här som ännu ett klagoinlägg på att du har svårt att bestämma dig men seriöst, varför vill du ha motardställ/crosshjälm etc? Bara för att posera?

Crosstövlar är motiverat om du vet med dig att du kommer köra mycket bana med benen före i svängarna. Crosshjälm vet jag inte riktigt varför man måste ha när man kör motard. Rörligheten i ett motardställ är lite bättre än ett rr-ställ, jag har dock själv kört enbart i rr-ställ och aldrig känt mig begränsad av stället. Jag stuntar iofs nästan inget och har aldrig heller kört på bana. Poängen är att inte haka upp sig för mycket på att du kör motard med rr-ställ, det spelar väldigt lite roll förutom i poseringavseende för gatåka.

Jäklar vad du har svårt att bestämma dig, du kan ju inte ens välja hojtyp. :confused:

Jag tror vi kommer få se sådana här trådar även till hösten, där du har blivit kär i en GW för att det var så ballt med luftspjäll i vindavvisarn och att det går att spela MP3-låtar i bil(?)stereon. Sätter en femma på att du inte har köpt någon båge till veckan.

:va

Hörru velputte, sluta vela och köp hojen nu!

Själv hade jag 30 sekunders betänketid i fredags sen hade jag köpt en 660...
En kompis som tyckte att jag också skulle ha en motard så han inte behöver köra själv ringde upp och beställde en åt mig. Frågade mig med säljaren i örat så det var bara att säga ja eller nej, det blev ja :)
Så nu är hojen betald och hämtas i morgon förmiddag!
Det blev en ny KTM 660 -04 från Lelles :banana
Det är farligt att känna säljaren...

Så är det nån som vill köpa en GSX-R1000 -03 som gått 900 mil för jag ska tydligen köra motard nu :rolleyes:

Hoppas det är kul för jag har inte ens provkört en motard förrut :)

de blir kul!! :tummenupp tycker du inte de så ge det en chans o de växer på dig...jag lovar :tummenupp
jag drömmer ca varanan natt om motard o de går inte en dag utan att jag tänker eller kör motard...
kanske de bara e jag som e störd? :D

motardnisse skrev:

Det var inte direkt vikten som låg som huvudargument... :7peta

Har aldrig kört något annat än 640 (10 meter) och min 660... Drömmer man våta drömmar om en hoj, behöver man inte prova runt massa olika, de e bara till å köpa...

Jag var ju först inne på en bergare som ni alla säkert kommer ihåg, men 660´in är bästa kompromissen...

Coola Ola skrev:
Nu hoppas jag att du inte tar det här som ännu ett klagoinlägg på att du har svårt att bestämma dig men seriöst, varför vill du ha motardställ/crosshjälm etc? Bara för att posera?

Crosstövlar är motiverat om du vet med dig att du kommer köra mycket bana med benen före i svängarna. Crosshjälm vet jag inte riktigt varför man måste ha när man kör motard. Rörligheten i ett motardställ är lite bättre än ett rr-ställ, jag har dock själv kört enbart i rr-ställ och aldrig känt mig begränsad av stället. Jag stuntar iofs nästan inget och har aldrig heller kört på bana. Poängen är att inte haka upp sig för mycket på att du kör motard med rr-ställ, det spelar väldigt lite roll förutom i poseringavseende för gatåka.

Håller med dig!

Använde vanliga integralhjälmen om jag ev skulle köra längre turer alt kanske behöva åka på nån stor väg, sällan jag satte på crosshjälmen om man inte visste att jag skulle ta en kortare tur samt om det var jäkligt varmt.

En gammal barndomsvän som fortfarande motionsåker cross har sina kläder kvar från 80-talet med inslag av rosa, Jo han kör skjortan av de flesta på crossbanan ändå även om han har lagt av med tävlingskörning för många år sedan!

ozeo skrev:
de blir kul!! :tummenupp tycker du inte de så ge det en chans o de växer på dig...jag lovar :tummenupp
jag drömmer ca varanan natt om motard o de går inte en dag utan att jag tänker eller kör motard...
kanske de bara e jag som e störd? :D

Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer bli kul :)
Jag körde streetfighter i slutet på förra sommaren och trivdes hur bra som helst med det så det här kan inte misslyckas känns det som!

Plus att jag behåller nog Gixxern ett par månader så jag kan ta ett par varv runt Roslagen när andan faller på.
Det bästa av 2 världar :banana

Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer bli kul :)
Jag körde streetfighter i slutet på förra sommaren och trivdes hur bra som helst med det så det här kan inte misslyckas känns det som!

Plus att jag behåller nog Gixxern ett par månader så jag kan ta ett par varv runt Roslagen när andan faller på.
Det bästa av 2 världar :banana

När man har råd med det! :(

:tummenupp

Köp inte en hoj du får kicka igång. Skillnaden i fart mellan 625 och 660 är liten. Batteriet i 625 e underhållsfritt. Offroad e verkligen skoj, man får två hojar i en.
Mitt tips e att köpa en beggad 625 sxc med motardkit och få pengar över.

robbah99 skrev:
Köp inte en hoj du får kicka igång. Skillnaden i fart mellan 625 och 660 är liten. Batteriet i 625 e underhållsfritt. Offroad e verkligen skoj, man får två hojar i en.
Mitt tips e att köpa en beggad 625 sxc med motardkit och få pengar över.
Eller varför inte en beggad 625 SMC med offroadkit..... :7peta :)

Ses på tisdag :tummenupp

.

motardnisse skrev:
När man har råd med det! :(

:tummenupp
Det som jag tyckte va bra va att det gick inte supersnabbt och det var ändå kul:) Det var ju farten som skrämde mig lite förra gången :rolleyes:
Att jag vill ha crosshjälm och stövlar e rent posermässigt, men inget krav:) Kommer köra med min diabolic oh SMX plus så länge :yoparty Det e ju snygga grejor!

motardnisse skrev:
Håller med dig!

En gammal barndomsvän som fortfarande motionsåker cross har sina kläder kvar från 80-talet med inslag av rosa, Jo han kör skjortan av de flesta på crossbanan ändå även om han har lagt av med tävlingskörning för många år sedan!

Han jobbar/jobbade möjligtvis inte på Din bil i Täby?

Vad ligger första servicen på för 660n?För den måste väl firma gör map garantin? Förressten hur lång garanti har man?

Fan jag hatar att somna på soffan, vaknade nu helt stel och djävlig....kl0300

//M

Mingves skrev:
Vad ligger första servicen på för 660n?För den måste väl firma gör map garantin? Förressten hur lång garanti har man?

Fan jag hatar att somna på soffan, vaknade nu helt stel och djävlig....kl0300

//M

100mil / 250mil / 500mil osäker om man måste lämna in den på 250mil/servicen

MD skrev:
Han jobbar/jobbade möjligtvis inte på Din bil i Täby?

"OT"

Nopp! Han jobbar numera i frösundavik på elektronik företag som säljer komponenter. Han är uppvuxen i Rimbo likaså jag fast större delen i Uppl väsby!

MackeNo1 skrev:
Impulsköp är det enda rätta :D Alla hojar jag har haft har varit mer eller mindre impulsköp allihop..

Frågan är ju om det är dax att köp motard igen, är ju onekligen grymt nöjd med Bladen. Men det vore kul att kunna svina järnet på rörken och att öva riktigt höga wheelies utan att va livrädd för o lägga hojen...

Mingves vill du:
* Åka mer än 10 mil utan att domna bort i arslet
* Köra fortare än 120km/h längre sträckor
* Slippa bry dig om hojen, olja, filter, dra åt skruvar osv
* Kunna skjutsa brudar

Då är motard ingenting för dig :rolleyes:

Men vill du kunna:
* Köra på bakhjulet hur lätt som helst
* Köra som en huligan på gator och torg
* Köra med bredställ på grusvägar
* Hoppa med hojen
* Mecka med hojen för att den ska må bra och du tycker det är kul

Då kommer du nog att trivas med en KTM 660 :D

Det låter som jag kommer få kul:)
Skjutsa vill man ju ändå inte på en enstånka....det var surt på min Speed4, men det gick och den hade ju ändå 100% mer hästar...

Visst, jag kommer få skruva men det blir hoppas jag inte lika mycket som på husaberg FE400 jag hade för några år sedan...

Nu e jag så taggad, skall kolla med Lelles och Bike thn vad de tar för samma hoj. Sedan så köper jag:)
Hoppas man kan hämta den imorgon:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...