När slutar ni köra?

Normalt sett aldrig, men..

Just i år ska jag göra diverse reparationer så troligtvis om en vecka eller så. Jag förstår faktiskt inte vad folk snackar om. Jag bytte precis från sommarhandskar till mina tjockare och började precis ha mer än t-shirt under min mcjacka utan foder. :yoparty

Ni som kör landsväg, va e nöjet o plåga sig i +3 grader?

den gammla dängan
"Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder!"
stämmer fortfarande.

Marinoull underställ + extra marinoull tröja+ Allväder ställ med foder + Bra handskar som inte blir kalla = Hur skönt som hellst att köra hoj.

Dock är det som nån sa ... bara att vara försiktigt på gasen.
Det släpper som f*n om man är för hård.
Men tycker att nu är det ett ypperligt tillfälle att nöta bort olaterna med hårdheten på gasen som man lagt sig till med under sommaren. :P

Spelar ingen roll hur mycket jag klär mig så fryser jag häcken av mig på hoj.

Kylan letar in sig på något jävla sätt. Sen är det ju så jobbigt med alla kläder om man ska åka till skolan/jobbet. Så mycket skönare med bil på vintern. Musik, värme... komfort :rolleyes: Eller Mp3 om man åker buss.

Byltar på mig ordentligt och kör i allväder ställ med vinterhandskar så jag fryser inte. Mest halkan som skrämmer mig :skrämd

Samma här. De tär bara att klä på sig. Har ju dessutom handtagsvärme, stor ruta osv som underlättar lite. Halt på mornarna, men nu på eftermiddagen är det ju 8-10C. Strålande. Ska ta en tur nu efter jobbet faktiskt.

Spelar ingen roll hur mycket jag klär mig så fryser jag häcken av mig på hoj.

Kylan letar in sig på något jävla sätt. Sen är det ju så jobbigt med alla kläder om man ska åka till skolan/jobbet. Så mycket skönare med bil på vintern. Musik, värme... komfort :rolleyes: Eller Mp3 om man åker buss.

Förstår inte hur ni kan frysa så. Ok om man blir kall om fingrar eller fötter, men resten? Jag kör i vanligt underställ. Sen goretex-byxor på det. Uppe kör jag underställ, ryggskydd, långärmad tröja, windstopper sen goretexjacka.
Fryser aldrig om kroppen.

Om ni blir kalla är det väl bara att ta på ett lager till? 1-2 täta lager (ala windstopper) gör underverk.

Last edited:
Visst, allting går ju bara man vill. Men varför hålla på och bylta på sig kläder i en halvtimme för att slira runt på hala gator en stund och sen klä av sig hela rasket igen när man är framme? Det finns ju bilar, med fyra hjul, värme och väldigt bra vindskydd.

Körde senast för 20min sedan. Fram och tillbaka till gymmet. Gick som en dans, men man får ju vara försiktig i böjar och kurvor eftersom det är ruggigt svårt att få upp en varm yta på däcken nu, som ni nämnt tidigare.. Så kör på tills snön ligger, eller fortsätt köra då vet ja, bara byta om till dubbar ;)

ställer av idag, för att det är kallt

Visst, allting går ju bara man vill. Men varför hålla på och bylta på sig kläder i en halvtimme för att slira runt på hala gator en stund och sen klä av sig hela rasket igen när man är framme? Det finns ju bilar, med fyra hjul, värme och väldigt bra vindskydd.

Har du missat att det är kul att köra hoj!? Rätt skönt såhär års faktist. Krispigt fräsch luft. Solen står lågt. Man får passa på så länge det funkar!

Helt riktigt att bilar är mycket bekvämare i alla lägen, men det är ju inte alls därför man åker hoj.

Själv har jag många mil kvar av inkörningen av mina nya kolvar innan jag plågar bettan i bänken.:yoparty

Last edited:
Körde i onsdags och blir nog åtminstone en tur imorgon. Det börjar bli lite småkyligt med skinnställ. Vet inte om jag ska ställa in den i år överhuvudtaget. Vore det inte för kylan är det i princip inga som helst problem att köra här nere i Nord-Tyskland. Ska dock försöka hitta en lite lättare busmaskin för vintern också. Förra säsongen ställde jag undan hojen första helgen i november. Var lite kallt en morgon vilket gjorde att jag fegade ur.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show