När slutar ni köra?

tja eftersom det är bra väder idag & ingen snö här uppe i umeå så blir det nog en tur efter jobbet :D

kommer nog försöka köra till o från jobbet så länge det inte är snö eller isgata.

Var fan halv snöstorm imorse. Men jag är positiv, det kommer nog bli litet mer värme innan hojen parkeras för vintern. :tummenupp

Jag tänkte köra hela året. Jag saknar inte R1:an det minsta än så länge.

:yoparty Det verkar rätt ok faktiskt. Ska ner och montera på lite pryttlar från gamla hojen, sen drar jag nog ut på en repa om det inte regnar för mycket. Siktar på grustaget ute på Ekerö.

App app app kom inte hit och lek ligist :rolleyes: det sköter jag här på ön. Visserligen inte i grusgropen men i alla fall.

Jag har året runt försäkring så jag ställer aldrig av den. Och jag har vinterförvaringen i samma garage som jag alltid har hojen. Så jag tar en tur när vädret och väglaget tillåter oavsett när det är på året. Förra året var det väl egentligen bara större delen av december och januari som hojen stod hela tiden.
Men jag får erkänna att jag pendlar inte 7 mil enkel väg till jobbet nu. Frosthalka på morgonen och minusgrader är lite väl spännande med hojen. Men en tur då och då på eftermiddagarna tar jag och det lär fortsätta ett tag till.

Jag ställer in hojen imorgon, använder den som transportfordon mellan hemmet och jobbet och i morse var det lite väl spännande med snö både på hojen och på marken. :näsblod

Ett antal ofrivilliga bakhjulssläpp under acceleration den senaste veckan är kanske också en svag indikation på att det börjar bli kallt.

(har också märkt att motorn när den är kall låter konstigt nu när det är kall ute också, ventiljustering och kamkedje spänning är på G kanske, eller vad tror ni?) :va

Börjar bli lite kallt nu även när det är kanonväder ute. Blir nog till att ta en sista tur för att varmköra hojen innan oljebyte och vinterförvaring nu till helgen :(

Bägge hojarna är påställda året runt så när andan faller på är det bara att lufta. Förhoppningsvis är den nuvarande temperaturen inte bestående. Det senaste på året jag kört var 15 december. Det var samma år som vi hade iskaoset den 1:a november här i hufvudstaden. I eftermiddag/kväll blir det en tur

Varför plåga sig själv? Vi bor i Sverige och inte i Kalifornien även fast en del verkar tro det. 3+ och snöblask, då är hojåkandet inget nöje längre.

Idag blev sista pendlar turen till jobbet i alla fall. Herre djävlar vad halt! :näsblod Då jag alltid kör till jobbet brukar jag sparka lite med stövlarna i backen för att känna om det är halt. Verkade inte så farligt imorse men när jag sedan kommer till påfarten på motorvägen så glider jag rakt igenom kurvan lyckas hålla den på hjulen. Väl uppe på motorvägen släpper bara bakhjulet när jag ska gasa. Stannar och funderar vad fan gör jag nu? Kör sedan på 5:an i 70 på motorvägen :hihi och lägger inte ner en milimeter. Aldrig vart med om att det är så halt :gnissla det dummaste jag vårt på 2 hjul på länge.

//Dafe

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...