När slutar ni köra?

Min är avställd men jag tar nog fan en liten sväng snart.

Vadå sluta för året? Är det plusgrader och varken snö eller is på vägen, ja då kan hojen mycket väl tas ut på en liten runda oavsett månad. Har hänt tidigare år, kommer att hända i vinter igen!

Sådär. Hemkommen efter en fantastisk tur. Det var ju kalasväder, +12C och sol. Lite kringelikrokar norr om stan, sen en burgare i Vaxholm. Det var faktiskt en del hojar ute. Såg en del sportisar och några kromslädar, men mest brukshojar.

Imorrn skall visst vädret bli sådär. Inte så kallt, men regn, så jag tror jag ska ut i skogen och grisa ner nya hojen riktigt ordentligt. Dax för den att bekänna färg nu. Har ju ändå haft den mer än en vecka.

När det är is (eller risk för is) eller snö på asfalten.

Min är avställd sedan 1 oktober och inlåst på vinterförvar, saknar den redan!!=) Jag har turen att kunna annullera försäkringen och det behövdes då den har gjort mig urfattig!! Men det var det värt...=)

Slutade köra för en vecka sen. Varför? Jävligt enkelt för det är snorkallt!

Ja, jag bor i stockholm men kyla är inte för mig.

Sista svängen blev nog idag. Är väl en halvmeter snö här snart.

Sista rundan idag för mig med. Det hade väl gått att köra ett tag till, med andra handskar. Men det är inte jätteroligt när man fryser. Nu får hojen påbörja sin långa vila i garaget. Den är dock året-runt-försäkrad, så man vet ju inte om suget kanske faller på nån solig vinterdag ;)

Samma här, kommer kanske måsta sälja den som renoveringsprojekt, urk! :mad:
Annars låter jag min stå typ nov-mars

men vilken härlig känsla det är att hämta ut den i april! :tummenupp

Trist. Vad är det för fel på din då?

Visst man har lite abstinens under vintern, men som du säger så är det riktigt gött att ta ut den i vår :tummenupp

22 mil idag, på dagen gick det så fint så med handtagsvärmare men nu på natten så var det kallt om tummen trots allt. Var förbi Lelles en sväng men ingen lycka i handsksökandet där inte.

Så.. inte ännu =)

Körde en "fulkörning" idag, tvätta och bytte olja=) kommer sakna henne nu....=(
'
PS. (igår) =)

Om drygt två veckor drar jag till Spanien på en Fireblade. 350 mil enkel väg från Stockholm (350 mil blir det då jag kör genom danmark istället för att ta färjan till tyskland). Fan va kallt och kul det kommer att bli:)

Hade vart nice om man slapp se snö på vägen.. Har haft damp hela sommaren då man kört så otroligt lite hoj, senaste ordentliga körningen var nämligen i slutet av april (om man inte räknar med två 15 minuters pass på Gelleråsen). Nu blir det en rejäl långtur:tomten

Svaret på trådrubriken är: Aldrig.

Däremot gör jag uppehåll då och då.
Ex.vis för vintern...

pjah.... de är för tillfälllet 7minus här... dock ingen snö. så ja gör väll ett uppehåll om typ 2 veckor och börjar igen vid februari när sjöarna, isvägarna och skoterspåren är i rätt skick..

Det är väl nu säsongen är på väg att börja, på med isdäcken och sladda satan. :yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show