När jag blåste snuten!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vid ett annat tillfälle marschade 'en kompis' runt 150-160 km/h västerut på E18 i trakterna runt Köping när en svart V70 med extra display på mittkonsollen passerades. Denna volvo höll klart över 110 när den passerades men den tog nu rygg och låg bakom i samma fart i några kilometer. Inga 'extraljus' eller så.

Eftersom efterföljande V70's inte alltid för goda saker med sig så blev det dags att öka tempot lite och se om det inte gick att bli kvitt 'svansen'.

Ner bakom kåpan i 250 ett tag, så lågt att det inte gick att se annat än himlen i backspeglarna, och höll så en skaplig stund. Inte farligt trafikerat på motorvägen men det hände ju ändå ett par tre gånger att två framförvarande fordon i bredd passerades i 'tredje filen' på antingen höger eller vänster sida för att en fyrhjulig svans skulle ha svårare att hänga med.

I trakterna av Arboga blev det dags att vika av E18 då sällskapet inte kändes helt ok på denna väg så det svängdes av mot väg 249 i riktning mot Fellingsbro och den trevliga Käglan-vägen. Avfarten vek av och man befinner sig verkligen inte i höjd med motorvägens nivå när man tar höger på 249'an och borde därför vara utom synhåll. Efter sväng mot Fellingsbro i normalt tempo så slängs en flukt i backspegeln och gissa vad som fyller den - samma svarta V70! :jisses

Hur den har lyckats hänga med och ta samma avfart kändes obegripligt och 'kompisen' började genast vända blickarna mot skyn för att se om en helikopter fanns med i jakten.
Ingen sån syntes till och nu längs kurvig 70-väg skulle bilen verkligen få bekänna färg om den ville hänga med i alla omkörningar.

Nu gick det fullt till Fellingsbro och hela Käglan mot Örebro och V70'n blev ett minne blott... men ett ganska roligt sådant.
Polis eller inte? Vem vet...
 
Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Detta skedde för ett antal år sen.
Jag hade då en orginal Opel Speedster Turbo med gatgodkända R-däck.
Bilen har inte så mycket pulver, bara orginal 200hk o toppar bara 240 MEN den är lätt... 920kg :)

Skulle köra mellan påfarten lilla essingen på E4 norrut till dåvarande bostad i Jakobsberg
En sträcka på 26km
Hade kört den sträckan otaliga gånger tidigare o kört vissa sträckor i rolig hastighet.
Så att köra sträckan på under 10min borde inte vara ett problem, nu skulle säcken bara knytas ihop och ske vid samma tillfälle.

Sagt o gjort, en söndag natt mot måndag i mitten av Augusti skede det.
Ut på Essingeleden i full fart.
Pelle i botten upp till ca 220 (vill ju inte ligga på rödmarkering hela tiden ... men just under är inga problem ;) )

Alltid lite spännande att ligga i 200+ vid karlberg/papmas på E4an, men det gick fint, inga bilar att tänka på just vid detta tillfälle.
Förbi eugeniatunneln i kring 150 och sen varva ur bilen på 5an, 240km/h
släppa lite på gasen ned till 220 igen.

Nåstans just efter järvakrog uppäcker man att det är nått irriterande blått som blinkar i backspegeln.

"FAN! Polisen!
Ja Ja, De får väl ta kortet då jag kommit fram, jag kör ju på tid."

Håller 220 ända bort till avfarten till Sollentuna/Norra Kista.
Ned för avfarten, (Hoppas inga bilar kommer nu är det primära i huvet)
vänster genom korsningen i 100-120
(phew, inga bilar som man behövde ta hänsyn till i korsningen)
Trycker på bort mot kista rondellen, en fin höger ut på rakan förbi BK.
(hmmm märkligt, var tog blåljusen vägen??)
Håller 200+ förbi golfklubben, svänger av mot barkarby flygfällt.
(Nu jä* är det kul! )
Vänster i rondellen vid barkarby handelsplats, kollar snabbt efter farbror blå, ser inga blåljus påväg förbi flygplatsen, phew!
Uppför backen mot veddsta, trodde fan bilen skulle hoppa, men icke.... dock branog hastighet då man flög bromsandes förbi första trafikljusen om fortfarande lyste rött. Höger i nästa korsning, pelle i botten genom några växlar o då är man framme vid korsningen OK-macken & gymnasiet. Vänster.

Full spetta igen.
Nu är det tiden som gäller!
Tar de sista stäckorna i samma galna tempo o in på parkeringen.
PHEW! Hemma

Oj jävlar vilken tid, 8min 54s!

Låter bilen stå på tomgången för att kyla turbon i 3min.
Inga poliser dyker upp! Skönt, men de vändar väl vid lägenheten då.
Går hem till lägenheten, nope inga poliser här heller!
NICE!
Jaha, klockan är mitt i natten, man ska jobba dan efter... så det är väl bara att göra sig i ordning o sova då.
Har ni försökt borsta tänderna med en massa adrennalin o en puls i 180 ? Det var tamef* svårare än att köra :D :D

Jaja man lyckas tillslut o lägger sig i sängen. Hinner väl inte gå mer än 4-5min så ringer det på dörren.
Men inte fan är man dum nog att öppna ;)

Sitter hela dan efteråt på jobbet o bara väntar på att Farbror blå ska dyka upp med bask min o släpa iväg en till en mörk håla.
Det sker inte. (Nähä?? ;) *skratt* )

Efter jobbet så kör man hem o då man kommer till Sollentuna/Kista avfarten så ser man varför Blåljusen försvann ....
LÅNGA bromsspår som slutar i diket.
*ASGARV*
Polisen tänkte nog inte på att det var en extrem sportbil de hakade på.
Utan säkert bara "En fart dåre! Han ska vi ta"
o då man bara ligger i 220 så har de ju inga problem att haka på.
Att det är en exterm sportbil med R-däck visar sig i första korsningen o att då försöka hålla samma hastighet som en 920kg bil med R-däck..... nja... NÄ! Det gick inte riktigt för Frabror blå
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
Kan väl dra en rolig historia me då fast det handlar om bil.

Jag o en kompis satt o stred om vems gamla volvo 740 turbo som var snabbast, jag hade en farmare små trimmad o han en sedan som också va små trimmad. Efter mycket om o men så bestämdes de att vi sku dra ett dragrace som sku avgöra saken.

Så senare samma kväll mötes vi på en lång raka e väl en 1-1.5 km lång. Båda gör sig redo för race kollar en sista gång att inga bilar e på intågande, vid detta skedde ser jag att de står en bil parkerad på en bus hållplats 100m bakom oss. Men tänker inga mera på de, så vi blir av vinkade o så drar vi iväg vi ligger jämsides hela vägen utan först i slute (hastighet ca 200 knyck) som jag drar ifrån med en 2 meter o vinner :banana. Så vi slår av tempot direkt o börjar köra lugnt ytterligare en 700m där det finns en korsning.

De e just före denna korsning som ja märker att de blinkar blått bakom mig :gnissla tänker satan endå o svänger åt sidan o tar fram lappen, ser polarn som drar iväg som ett spjut o då börjar ja tänka varför fan drog inga jag iväg för? Ser då en Volvo 940 me blå ljus i grillen i bakspegeln som svänger in bakom mig o då börjar ja fundera ennu mera för en sådan har inga jag sett här förut :confused:

Sen när konstapeln kommer fram o säger: "De där gick lite fort du" så då hajar ja till när ja vänder mig om o ska titta på han för då är det en annan polare som står där o skrattar han hade tydligen fått tag på blåljus via någe överskots lager o köpt de. Så var endast polarna som sku jävlas me mig gissa om man va fly förbannad efter de, men i efterhand så ha vi alla skratta ganska mycke åt de :krama
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Greppa det här.
En gång asså ba, så brassade jag full speta med trissan, låg som värsta Rossi på vägen liksom. Så märker jag blåa ljuset i backspegeln, vet ni. Men jag ba sär drog på ännu mer liksom, och blåa ljuset försvann yo. Fatta hur grym man va asså.

true dat
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
En vinter när jag övningskörde med 740:n hamnade jag bredvid en polis vid ett rödljus.
Blev lite nervös, så när det slog om gav jag lite väl med grundgas och höger bak spann loss. Jag stannade inte.

True story.
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Greppa det här.
En gång asså ba, så brassade jag full speta med trissan, låg som värsta Rossi på vägen liksom. Så märker jag blåa ljuset i backspegeln, vet ni. Men jag ba sär drog på ännu mer liksom, och blåa ljuset försvann yo. Fatta hur grym man va asså.

true dat

Tönt.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Jag brukar inte leka med snuten, jag drar bara direkt. Tycker det är det mest adrenalinpumpade man kan göra, synd att deras bilar inte hänger på en modern literklubba :D
 

axelsson_vpg

Guest
Mången gång har dom blivit lämnade baköver men den här minns jag mycket väl...
Jag va väl 14-15 år och kommer åkande på en ciao moppe (ja en sån där enpetare som man även kunde trampa me som en cykel) och får se farbror blå stå vid väg kanten och har stoppat en tjej kompis som också åkte moppe, jag åker förbi utan hjälm och skrattar högt åt dom samtidigt som dom får långa fingret..
De blå tyckte inte det va lika kul som jag gjorde och hoppade in i blå bussen snabbt som blixten, jäkla skit tänker jag och åker in på en parkväg med blå männen efter mej typ två meter bakom, efter några hundra meters sick sack körning så dom inte skulle kunna åka om mej o preja ner mej i buskarna så dök det upp en smal liten stig som jag kunde slinka in på och åter igen ge långa fingret och se deras sura fejjor blänga ilsket efter mej, blev dock lite svettig men ett kul minne e det i alla fall :)



Ps:
Tjejkompisen klarade sig undan så bytet för snuten blev noll :tummenupp





HAHAHAHA men nånting jävulskt jävla roligt detta var!! Fan va cleant. :tummenupp

Detta skedde för ett antal år sen.
Jag hade då en orginal Opel Speedster Turbo med gatgodkända R-däck.
Bilen har inte så mycket pulver, bara orginal 200hk o toppar bara 240 MEN den är lätt... 920kg :)

Skulle köra mellan påfarten lilla essingen på E4 norrut till dåvarande bostad i Jakobsberg
En sträcka på 26km
Hade kört den sträckan otaliga gånger tidigare o kört vissa sträckor i rolig hastighet.
Så att köra sträckan på under 10min borde inte vara ett problem, nu skulle säcken bara knytas ihop och ske vid samma tillfälle.

Sagt o gjort, en söndag natt mot måndag i mitten av Augusti skede det.
Ut på Essingeleden i full fart.
Pelle i botten upp till ca 220 (vill ju inte ligga på rödmarkering hela tiden ... men just under är inga problem ;) )

Alltid lite spännande att ligga i 200+ vid karlberg/papmas på E4an, men det gick fint, inga bilar att tänka på just vid detta tillfälle.
Förbi eugeniatunneln i kring 150 och sen varva ur bilen på 5an, 240km/h
släppa lite på gasen ned till 220 igen.

Nåstans just efter järvakrog uppäcker man att det är nått irriterande blått som blinkar i backspegeln.

"FAN! Polisen!
Ja Ja, De får väl ta kortet då jag kommit fram, jag kör ju på tid."

Håller 220 ända bort till avfarten till Sollentuna/Norra Kista.
Ned för avfarten, (Hoppas inga bilar kommer nu är det primära i huvet)
vänster genom korsningen i 100-120
(phew, inga bilar som man behövde ta hänsyn till i korsningen)
Trycker på bort mot kista rondellen, en fin höger ut på rakan förbi BK.
(hmmm märkligt, var tog blåljusen vägen??)
Håller 200+ förbi golfklubben, svänger av mot barkarby flygfällt.
(Nu jä* är det kul! )
Vänster i rondellen vid barkarby handelsplats, kollar snabbt efter farbror blå, ser inga blåljus påväg förbi flygplatsen, phew!
Uppför backen mot veddsta, trodde fan bilen skulle hoppa, men icke.... dock branog hastighet då man flög bromsandes förbi första trafikljusen om fortfarande lyste rött. Höger i nästa korsning, pelle i botten genom några växlar o då är man framme vid korsningen OK-macken & gymnasiet. Vänster.

Full spetta igen.
Nu är det tiden som gäller!
Tar de sista stäckorna i samma galna tempo o in på parkeringen.
PHEW! Hemma

Oj jävlar vilken tid, 8min 54s!

Låter bilen stå på tomgången för att kyla turbon i 3min.
Inga poliser dyker upp! Skönt, men de vändar väl vid lägenheten då.
Går hem till lägenheten, nope inga poliser här heller!
NICE!
Jaha, klockan är mitt i natten, man ska jobba dan efter... så det är väl bara att göra sig i ordning o sova då.
Har ni försökt borsta tänderna med en massa adrennalin o en puls i 180 ? Det var tamef* svårare än att köra :D :D

Jaja man lyckas tillslut o lägger sig i sängen. Hinner väl inte gå mer än 4-5min så ringer det på dörren.
Men inte fan är man dum nog att öppna ;)

Sitter hela dan efteråt på jobbet o bara väntar på att Farbror blå ska dyka upp med bask min o släpa iväg en till en mörk håla.
Det sker inte. (Nähä?? ;) *skratt* )

Efter jobbet så kör man hem o då man kommer till Sollentuna/Kista avfarten så ser man varför Blåljusen försvann ....
LÅNGA bromsspår som slutar i diket.
*ASGARV*
Polisen tänkte nog inte på att det var en extrem sportbil de hakade på.
Utan säkert bara "En fart dåre! Han ska vi ta"
o då man bara ligger i 220 så har de ju inga problem att haka på.
Att det är en exterm sportbil med R-däck visar sig i första korsningen o att då försöka hålla samma hastighet som en 920kg bil med R-däck..... nja... NÄ! Det gick inte riktigt för Frabror blå

hahaha fan va jag älskar sånna här trådar!
 
Last edited:

Stegra

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Gsx R750, DR 650
Jag är lite osäker på vad man kan berätta och inte?
Min hoj gör dock bara precis vad man får köra just där jag då kör så vet inte.

Men preskriberat borde väl 80 90 talet vara? eller ska man berätta ur en "jag har en kompis" perspektiv?

Nåja
En kompis och en "annan kompis" var på väg ut från svea donken till dåtidens mc testbana nämligen kista rakan, där man kollade vad cykeln presterade mot andra cyklar och ibland bilar. Dessa tester pågick olika länge beroende på när tillsynsman kom och dömde ut sträckan som farlig, vilket tog allt från 10 sekunder till flera minuter.
När tillsynsmän kom så blev de bråttom tillbaks till påtåren.

Denna dag var vi höll jag på att säga, menar min kompis och "min kompis" på väg ut från donken med glass å kaffe i handen när nån skriker Kista, och alla kastar sig på hojarna utom "kompisarna" och 3 andra som just köpt burgare.

KM i dricka hett kaffe och toppa med glass mot trycka in hela burgare och paket pommes med halvliter dryck startar, några minuter senare startar "kompisen" och polaren tillsammans med de andra 3 lite lugnt mot kista tillsammans med eftersläntrarna som har skjuts eller inte ändamålsenlig hoj.

Så de glider ut på E4:an i harmoni med 1000+ kubiks sång som ackompanjemang väl medvetna om att de kan vara slut på "testerna" redan efter nån minut, här blir "kompisen" och polaren lätt stressade och håller säkert 75 på 70 vägen med 3 andra nära bakom, efter backen blir de 90 och farten ökar till säkert 94-95, strax efter 90 skylten kommer de ikapp en vit bmw k75 med siren och blåa ljus fram, dåtidens raket, den hade även förare med text på ryggen, kom inte ihåg vad som stod där. Denna BMW mc ligger tätt efter en gsx 1000e som jobbar hårt med att hålla undan för att slippa lyssna på sirenerna och få epilepsi av blinkandet, då dessa troligen kör långsammare än 90 så blir kompisarna tvungna att köra om, dock är de lite trångt så 2 nödgas köra om på insidan och 3 på rätt sida, de 2 på insidan tog mc filen, av bilister kallad vägren, minns inte om de var bussfil där då.

Detta fick föraren av den vita mc:n att upptäcka att han hade glömt blink och tuta på så han svänger av vid Helenelund för att kolla med sina kompisar hur man slår av dessa.

Ute vid Kista rakan är det full test när "kompisarna" kommer fram, det håller i sig i över 10 minuter innan tillsyningsmannen kommer och avbryter testandet p.g.a hög värme i vägen tror jag de var.

Alla glider glatt tillbaks till donken, "min kompis" tänkte bäst att ta av tröjan över stället innan och stoppade den innanför stället, men polaren hade redan åkt.

Tillbaks till donken ser man att killen med vita bmw:n också börjat hänga vid donken nu, med en massa kompisar dessutom, en av dem hade en stor bil med mörka rutor, så flera av de som varit ute och testat kom precis på att de hade bråttom till nåt annat och fortsätter, men de flesta stannar och parkerar.

När "kompisen" parkerar hör han ett skrik, HAN var de och HAN där, polaren och en av de andra 3 blir då uppvaktade av gänget som vita mc:n tillhör, de får sen sitta i varsin bil lääänge och bli uppvaktade av vita bmw;s kompisar, tror de var nåt om att bli medlem i deras klubb för de hade med inbetalning att göra, dock hade ingen av dem råd, så de tackade nej, minnet sviker "kompisen" men har för mig de tog en bra bit över en timme.

Själv stod "kompisen" bakom ett träd och drog upp tröjan och hängde på vädring bakom muren medans bmw ägaren gick runt bland hojarna, och pekade en gång på "kompisens" hoj och pratade med sina kompisar, men de ville aldrig värva "honom" som tur var...

Oj vad långt de blev
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
2 roligaste minnerna.
Ute o lekte med en xr men började skymma ute (inga lampor)så tog vägen genom ett samhälle på väg hem o naturligtvis möter man snuten som hänger på .Jaja körde ganska soft till man kom ut på småvägar där jag drog på, efter ett tag hade jag fått ett ganska bra försprång men naturligtvis får man en lowsider o ligger en bit ut i diket och tänker -fan. Till sin stora förvårning ser man blåljusen komma i kurvan och kör förbi! :banana

Softat med bil i ca 4-5mil med snut efter med blåljusen på i ca 100kmh på 90väg tills man kom till hemmaplan o drog in på en grusväg, tog inte mer än ca 3km så såg man dom inte mer (sierra pinto:rolleyes:)
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Fast boten för den icke specificerade eventuella trafikförseelsen
hade väl varit billigare och enklare att ta än att köpa en ny kåpa? :va
Men det gick kanske på olika konton? :rolleyes:

Påminner mig om folk som tappar sin 500 kronors mobil på
t-banespåret och sedan får benen avklippta av Norsborgståget
3 vagnar när de skall plocka upp den. :gnissla
Men som sagt, säkert olika konton där med. :glömdet

Sorry för OT´n

ON´topic: Stencool kille! :banana

/e


Bästa jag hört är galningen som tappade sin lur från relingen från Finlandfärjan mellan Umeå och Vasa.. Fyllot i fråga hoppade efter.. I november.. :va
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Bästa jag hört är galningen som tappade sin lur från relingen från Finlandfärjan mellan Umeå och Vasa.. Fyllot i fråga hoppade efter.. I november.. :va

den går mellan VASA och Holmsund så förväxla inte ett fyllo från holmsund med oss umÄbor... :banana :hihi :ajjabajja
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Blir tvungen att bidra till tråden då jag hade en liten incident igår. Hade varit hos brorsan och kollat lite på hockeyn och runt 20.30 bestämde jag mej för att åka hemåt och kände mej lite små sugen på att åka fort:) Så jag tog en liten omväg för att få känna lite hastighet på en av raksträckerna här i krokarna. Kommer in på rakan i ca 120 och ser 2 bilar som möter mig o konstaterar att ingen av dom är grisar. När jag är 2-3 sek ifrån att möta bil nr 2 ser jag att jag möter en 3e bil, hastigheten ligger strax över 180 och hinner se att det var en grisbil bakom 2a bilen!(på 70-väg) Helvete släpper av o lägger foten på bromsen och ser i backspegeln att han oxå bromsar och börjar blinka för att vända, Men jag känner att fan de e kört iaf så jag trycker på ist!

Tittar inget mer i backspegeln utan försöker hålla tempot på max och får göra idiotiska bromsningar innan kurvorna för att kunna ta dom. Har ju varit sjukskriven i 5-6v och börjat köra bil för 2v sen så känner mej knappast som ett med bilen, Samtidigt som jag får den första adrenalinkicken på evigheter(Adrenalinkickar tillhör ju knappast vardagen när man e sjukskriven). Och helt plötsligt inte kan åka hem längre utan måste vara säker på att ingen ser vart jag bor:) Efter ca 3-4 km vansinneskörning kommer det en grus väg som jag bestämmer mej för att åka in på, ser ju inga lysen bakom mej. Som orutinerad förare kommer jag alldeles för fort från asfalten till grusvägen och är så nära på att sätta mej i ett dike men tack vare ABS och Antispinn som man i vanliga fall tycker är skit lyckas jag hålla mej på vägen. Håller tempot uppe ca 6-700 m sen släcker jag lysena och går ner på 2an och börjar ta de lugnt ca 30km/h(känner till den vägen väldigt bra). Börjar analysera situationen och kommer fram till att jag är en fri man nu inga lysen bakom mej och de finns nästan ingen möjlighet alls att dom såg min regplåt. Så jag rullar hemåt i väldigt lugnt tempo:) Tar några omvägar för att inte riskera möten på huvudleden:) Väl hemma på parkeringen finns inga överaskningar. Och jag skakade som ett asplöv resten av kvällen.
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Blir tvungen att bidra till tråden då jag hade en liten incident igår. Hade varit hos brorsan och kollat lite på hockeyn och runt 20.30 bestämde jag mej för att åka hemåt och kände mej lite små sugen på att åka fort:) Så jag tog en liten omväg för att få känna lite hastighet på en av raksträckerna här i krokarna. Kommer in på rakan i ca 120 och ser 2 bilar som möter mig o konstaterar att ingen av dom är grisar. När jag är 2-3 sek ifrån att möta bil nr 2 ser jag att jag möter en 3e bil, hastigheten ligger strax över 180 och hinner se att det var en grisbil bakom 2a bilen!(på 70-väg) Helvete släpper av o lägger foten på bromsen och ser i backspegeln att han oxå bromsar och börjar blinka för att vända, Men jag känner att fan de e kört iaf så jag trycker på ist!

Varför då? De hade knappast kunnat fälla dig för något då hastighetsmätning av mötande fordon inte räcker som bevis. Hade du bara släppt gasen hade allt varit lugnt.
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Tur man kör gammel-häck hojar som verkar vara av svalt intresse för polisen, vilket gör att man alltid kan ligga 10-30 km/h snabbare än hastigheterna (om man vill) utan att vara i närheten av att stoppas, bara att heja glatt på dem och köra vidare.

Skulle jag varit polis skulle jag däremot gått igång på de med svartvisir, häftigahuvtröjor på plastraketer. Lär ju vara som flugor på en sockerbit! Nyare hojar ser ju ut att göra 100 km/h enbart när de står stilla.... :p
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Varför då? De hade knappast kunnat fälla dig för något då hastighetsmätning av mötande fordon inte räcker som bevis. Hade du bara släppt gasen hade allt varit lugnt.

Nej de hade ju varit lugnt, men dom hade ju knappast stannat mej för att ge mej beröm:)
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Gudomligt ingripande

Ligger på Essingeleden/Södertäljevägen norr ut mot stan i höjd med kungens kurva i ca. 100 km över laglig fart. Då en polisbil (blå & vit) lägger sig strakts bakom mig. Hojen har igen bakåtsikt via speglarna, så jag rejsar på. Polisen slår då på blåljus & siren varpå Jag svänger av vid påfarten till Västberga rondellen & stannar vid vägrenen, med en känsla av att det var det körkortet.
Nu händer det konstiga först stannar polisen bakom mig, som sig bör men istället för att kliva ut & straffa mig hoppar de snabbt in i bilen & kör med en rivstart därifrån med blåljus & siren på.
Antagligen fick de larm om ett allvarligare brott, än mitt.
Då Jag bor i området brukar vi mötas ibland & den blick de ger mig kan bara tyda på att nästa gång då tar vi dig. Själv så morsar jag bara tillbaka.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Greppa det här.
En gång asså ba, så brassade jag full speta med trissan, låg som värsta Rossi på vägen liksom. Så märker jag blåa ljuset i backspegeln, vet ni. Men jag ba sär drog på ännu mer liksom, och blåa ljuset försvann yo. Fatta hur grym man va asså.

true dat

ha ha ha :yoparty
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Rolig tråd som framkallar skratt och nostalgi..

Har speciellt en jag vill dela med mig av. Nämligen hur polisen drogs två gånger samma dag. Av kompisen Kalle.

Kalle hade införskaffat en mini-moto. Varför vet han inte men mest för att det var en kul grej. En liten china-moto som kanske inte gjorde mer än 40 i medvind.

Kalle var ute och luftade den då och då, inte speciellt ofta dock.
En eftermiddag när han var ute och körde och det var nära hem mötte han plöstligt en annan moped körandes i rätt hög hastighet. Kalle hakar på.

Efter någon minut såg Kalle att den andra mopeden inte var ensam, utan hade sällskap av lagens långa arm. Kalle hade svårt att se men lagens långa arm såg ut att slicka sig runt munnen av förnöjsamhet över att få två moppedårar på kroken.

Efter ett par hundra meter kom de bägge mopederna fram till den korsning som ligger närmast Kalles hus och som tur var körde den andra mopeden rakt fram och Kalle svängde in. Tydligen ville pol-isen åt den andra mopedisten mer för de fortsatte rakt fram.

Kalle körde fram till porten och sprang upp med andan i halsen till lägenheten med minimoton under armen. Han kom undan!

Här kunde berättelsen slutat, men Kalle blev hungrig och bestämde sig för att gå ned till lokala hamburgerhaket för en god 200-grammare.
Hamburgerhaket ligger precis över vägen som Kalle svängde av från för att undkomma lagens långa arm och var således tvungen att gå över den vägen igen för att komma åt den åtråvärda burgaren.

När Kalle så skulle gå över vägen kommer pol-isbilen som tidigare uppvaktat honom körandes. Problemet nu var att Kalle tidigare inte haft hjälm på sig och således lätt kan bli igenkänd.
Detta hade pol-isen tagit till sig och tvärnitade helt sonikt på gatan framför Kalle och en konst-apel sprang ut för att återuppta tidigare sagda uppvaktning.

Kalle, som i vanliga fall inte har något emot flörtar, tyckte dock att konst-apeln var lite för mycket av hankön för Kalles gillande och tog således till apostlahästarna. Så när konst-apeln sprang över vägen tog Kalle den snabba vägen hem. In genom bakdörren i källaren och sen upp snabbt som bara den i lägenheten och hålla sig undan från fönstrena.

Sen fick Kalle sin lugna eftermiddag och efter ett tag vågade han sig ut för den åtråvärda hamburgaren.



Kalle, som numer uppgraderat till ett litet snabbare fordon, kör numera alltid med hjälm och full skyddsmundering. Ofta även med tonat visir för att slippa obedda uppvaktningar i onödan. Även om det oftast går lagligt.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top