När jag blåste snuten!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är 1978. Jag och en schweizare har åtagit oss att köra var sin Peugeot 504 från München till Iran.
Åt tre turkar från nordvästra Iran. De kör var sin 504 också. Vi ligger normalt i mitten i karavanen med våra bilar för att inte smita nånstans men "chefen" har tänkt göra ett klipp. Några mil innan Iranska gränsen stannar han, Plockar fram en massa prydnadskuddar och kläder ur resväskorna. Nylonstrumpor. nylonskjortor, kavajer och byxor. Allt inhandlat i Tyskland. Och fyller prydnadskuddarna med. Och placerar ut kuddarna i baksätena och på hatthyllan baktill. När vi kommer till Iranska gränsen ber tullarna mig och schweizaren och ta våra grejer och så kan vi stanna utanför. Sedan tar de in bilarna i de stora tullhallarna och tar god tid på sig. Jag går in och kollar efter några timmar och då är allt framplockat och ligger på stora bord. När tullarna är klara med chefen är han alldeles grå i det annars friska ansiktet. Ur form. Så efter kört ett par timmar blir det middag i vägkrog och sedan säger chefen att vi kan köra. Och schweizaren drar upp Peugeotn i 150km/h och jag 100 m efter. Det är vid 22-tiden och helt mörkt. Bara enstaka bilar. Så står det en lastbil vid vägen. Schweizaren blåser förbi och så kliver det fram en soldat med AK. Han ser mot schweizaren och svänger sedan över AKn mot mig men då är det kanske 30 meter kvar och bromsa existerar inte. Jag bara blåser förbi. Några mil längre fram kör schweizaren in på en bensinstation och jag efter. Vi ställer oss och väntar. Efter en halvtimme kommer de tre andra. De hade fastnat i en vägspärr med soldater som verkligen var på hugget. De hade fått frågan om de visste vilka som kört bilarna som kom strax innan. Men de hade svarat att det hade de inte en aning om.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Kan du inte starta en "När jag körde lagligt"-tråd,
där folk kan berätta sina hisnande historier om när de höll sig inom lagen i trafiken?

Sen kan vi komplettera med en poll där folk får rösta på vilken tråd som stod för mest underhållning? :tummenupp

Visst bjuder den här tråden och dess skribenter på underhållning. Vad TS m.fl. inte tycks förstå är dock att det handlar om ofrivillig lyteskomik. Läsarna skrattar inte med skribenterna. Vi garvar ju ÅT dem!

Alternativ rubrik på denna tråd:
"Är det nån mer än jag som i detalj vill redogöra för vilka idioter vi egentligen är?"

Med utgångspunkt ifrån ditt resonemang Xibalba så har jag ett förslag på en ny och minst lika underhållande tråd:
"När jag var ute och fyllkörde senast"
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jo, så kan det nog ha varit.

I ena vågskålen.

I andra, en spräckt kåpa och en klar chans att genom snutblåsning
på regnvåta vägar ordna sig en bänkplats i minneslunden. :rolleyes:
Var och en på sitt eget sätt.

Men nog om detta nu, finns det ingen gammal budhojssnubbe
här med smaskiga historier från fornstora dar? :D

/e

En polare körde bud , han drog la dom ibland:D

En jävla gång fick han dom efter sig på motorväg , slö xt600:yoparty

Mitt i vintern , de var korta vägen genom rondellen, ut på sjöisen och massa skit - fan va ja garva.

En annan av hans bravader dök upp här på sporthoj , nån hade sett han o starta en tråd som hette nått "ghostrider slängd dig i väggen" - jävla full kalabalik i centrala Stockholm när små testestoron stinna poliseponkar gasa omkring utan kontroll:hihi

Vette fan om han e här eller om han gubbat ihop helt:rofl

Ja har en drös men har dratt dom så många gånger så ja orkar inte
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
En gång blev jag stoppad på nykterhetskontroll
När jag satte pipen mot mun och skulle blåsa så håller tjejpolisaspiranten som ser ut att vara i 25-årsåldern nyllet (som var ganska sött iofs) precis bakom utblåshålet på mätapparaten.. Jag lyckades iallafall dra iväg ett ganska bra salivfylld förstablås rätt i plytet på henne, hon såg mäkta förvånad ut!
Hennes äldre kollega sa då lugnt "Kanske är bra att inte ha ansiktet precis bakom utblåset"

Så blåste jag PÅ snuten.. :D
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Det är 1978. Jag och en schweizare har åtagit oss att köra var sin Peugeot 504 från München till Iran.
Åt tre turkar från nordvästra Iran. De kör var sin 504 också. Vi ligger normalt i mitten i karavanen med våra bilar för att inte smita nånstans men "chefen" har tänkt göra ett klipp. CUT.

Smakade dom bra?

...Sårry kunde inte hålla mig.. :glömdet
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Visst bjuder den här tråden och dess skribenter på underhållning. Vad TS m.fl. inte tycks förstå är dock att det handlar om ofrivillig lyteskomik. Läsarna skrattar inte med skribenterna. Vi garvar ju ÅT dem!

Alternativ rubrik på denna tråd:
"Är det nån mer än jag som i detalj vill redogöra för vilka idioter vi egentligen är?"

Med utgångspunkt ifrån ditt resonemang Xibalba så har jag ett förslag på en ny och minst lika underhållande tråd:
"När jag var ute och fyllkörde senast"

Hmm... Om de första inlägget innehåller följande information:

"Kan börja med att säga att ALLA moral och värderings snackare kan göra sina röster hörda i någon annan tråd!"

"Nu vill jag fördriva tiden så gott de går och de bästa jag vet är "jag blåste snuten" historier. "

Så känner du genast att du måste läsa vidare och kräkas över tråden och dess innehåll, hur moget/omoget de än kan vara ?!

Vi väljer väl själva vad vi vill läsa och inte ? :va

Underhållningsvärdet är väl de samma för TS i denna tråd som för de som har skrivit i alla Hamrén trådar...

Har själv inga blåsa snuten historier att bidra med...
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
det blinkade lite blått i backspegeln, vred på rullen, blinkandet försvann lika snabbt som det dykt upp och jag tänkte inte mer på det.

spännande? :va
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
För många, många år sedan var jag ute och körde bil lite planlöst. Hade all tid i världen men orkade inte stanna vid ett rödljus. Varför gör man sånt egentligen? Tittar i backspegeln, långt. långt bort ser jag en polisbil. Fan också, dom måste ha sett att jag körde mot rött. Gasade lite halvmycket, avståndet kändes långt men ser att dom närmar sig snabbt. Får lite halvpanik och gasar för fullt, jag är nästan hemma och känner väl till gatorna. Försöker villa bort dom på smågatorna men dom hänger på några hundra meter efter. Det här går inte längre, byter gata och svänger snabbt in på en boendeparkering mellan husen. Nu har jag superflax, det står en stor vinröd skåpbil parkerad därinne och platsen bakom är ledig. Svänger blixtsnabbt in bakom skåpbilen och stänger av motorn. Hör hur polisbilen kör förbi på gatan. Lämnar bilen, där får jag ju egentligen inte stå men just nu tar jag hellre en P-bot än ett snack med polisen. Går långsamt mot min lägenhet, efter en liten stund möter jag polisbilen. Nu är dom mellan husen och letar, dom fattar inte vart jag tog vägen. Går upp i lägenheten, känner mig lite skärrad. Stryker en skjorta. En del dricker öl när dom är skärrade, jag stryker skjortor, det är det tråkigaste som finns. Efter några timmar när det har blivit mörk gick jag ut för att flytta bilen. Inga poliser, ingen P-bot. Eftersom det var mörkt ute såg jag det inte då men dagen efter såg jag ett handavtryck på huven fram, bilen var lite dammig. Dom måste blivit otroligt förvånade när dom äntligen hittade bilen, det fanns inte speciellt många bilar av den här modellen i Sverige, och kände om motorhuven var varm. Det kan jag intyga att den inte var eftersom motorn satt mitt i bilen.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Visst bjuder den här tråden och dess skribenter på underhållning. Vad TS m.fl. inte tycks förstå är dock att det handlar om ofrivillig lyteskomik. Läsarna skrattar inte med skribenterna. Vi garvar ju ÅT dem!

Alternativ rubrik på denna tråd:
"Är det nån mer än jag som i detalj vill redogöra för vilka idioter vi egentligen är?"

Med utgångspunkt ifrån ditt resonemang Xibalba så har jag ett förslag på en ny och minst lika underhållande tråd:
"När jag var ute och fyllkörde senast"

Alla dina inlägg finns i trådar likt denna, alla dina inlägg spyr galla över hur alla andra är idioter som kör olagligt.

Det kanske behövs lite mer roliga historier och lite mindre moralande, så kanske inte alla ungdomar spenderar kvällarna med att skära sig i armarna emo-styleeh
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Tråden har ju bjudit på lite trevlig och intressant läsning trots att de finns folk som bara vill såga och förstöra tråden men men...
Imorgon är det den stora dagen då jag ska opereras! Kommer inte kunna kolla tråden förrän på fre-lör och då behöver jag läsa ännu fler historier om hur ni blåste snuten:) Moped,cykel samt fyllekörningar kan vi gärna lämna utanför den här tråden. Blir nog kvar på sjukan i 1-2 veckor till så snåla inte på detaljerna;)
Lika bra att förklara en gång till så t.o.m dom som är riktigt tröga förstår!! Snälla dom som inte vill uppmuntra mig och bidra med något relevant låt bli den här tråden!!!
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
När Polisen blåste OSS, vi kom körandes lite för fort i bilen men hann sakta ner när vi såg polisbilen, men då bestämde sig polisen för att stanna oss och sa att en av oss inte hade på sig säkerhetsbeltet... (vilket inte var sant)
och då vägrade min polare att skriva under pappret, men då sa polisen (2 st) att han endå skulle förlora i tingsrätten, så polaren ringde upp polisstionen tror jag det var och dem sa samma sak att polisens ord var "starkare" än våran.

Ja oj vad dem blåste er. chansen att det skulle gå upp i tingsrätten är fan inte stor. Ja om du inte bor i Ockelbo då för vad kan dem ha ett fall per vecka :p
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Åkte ut på en blöt åker efter 3 min snutjag på Gileran för många år sedan. Minuterna innan försökte polisman svinga batongen genom vindrutan och prejja ner mig och vännen i diket gick väll i cirkus 80.

Klarade mig från böter då farbror blå inte ville lera ner sig. Dagen efter när jag och polarn konka ner med 2 stora playwood skivor för att få ut helvetes moppen från åkern stötte vi på samma poliser.

De bad mig hälsa polarna som körde moppen att stanna nästa gång för att de skulle bara fått en muntlig varning :)

Insåg precis att de var en moppe historia och en fyllekörning. Kul ändå :)
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Åkte ut på en blöt åker efter 3 min snutjag på Gileran för många år sedan. Minuterna innan försökte polisman svinga batongen genom vindrutan och prejja ner mig och vännen i diket gick väll i cirkus 80.

Klarade mig från böter då farbror blå inte ville lera ner sig. Dagen efter när jag och polarn konka ner med 2 stora playwood skivor för att få ut helvetes moppen från åkern stötte vi på samma poliser.

De bad mig hälsa polarna som körde moppen att stanna nästa gång för att de skulle bara fått en muntlig varning :)

Insåg precis att de var en moppe historia och en fyllekörning. Kul ändå :)

Hade du glömt kEttIngen hemma så du inte kunde svinga tillbaka?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Tar väl en till då. Ursäkta off topic...då jakten var med bil.

Eller inte bara bil. Ekipaget bestod av en avställd obesiktigad gammal 9000 CD och en släpkärra utan nummerskylt, dock ej stulen. Jag mötte sheriffen på väg in i en rondell när de var på väg ut. Eftersom man bor på liten ort har de inte mycket annat för sig än att hålla ordning på vem som har körförbud etc...Noterade att samtliga bromsljus på polisbilen lyste och att de påbörjade en u-sväng. Som tur var kom en långtradare ivägen i rondellen så jag fick en lucka. Ett par hundra meter längre bort ligger en tapp, där krängde jag in så att kärran gick upp på ett hjul och en massa spånplattor flög av. Genar man bakom tappen så kommer man ut på en bakgata och kan ta ytterligare en gata som går tillbaka till rondellen, paralellt med vägen vi först var på. Krängde tillbaka genom rondellen och ut på landsvägen som leder till mina dåvarande svärföräldrar efter en bit. Åkte botten dit och bytte till tjejens bil, hon var dessutom med i bilen...gissa om hon var förbannad. Ringde till tappen och förklarade att jag skulle komma och städa upp strax (känner han som har tappen mycket väl) men han tyckte jag skulle hålla mig borta, för snutarna hade backat in mellan hyrsläpen och stog där och smög. :D
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Ja oj vad dem blåste er. chansen att det skulle gå upp i tingsrätten är fan inte stor. Ja om du inte bor i Ockelbo då för vad kan dem ha ett fall per vecka :p

Ehhh... Ok? Jag fick vittna i tingsrätten på grund av min kompis granne tog ett HALV steg in i hans lägenhet, och grannen var typ 60-70 år gammal som druckit lite mycket.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
En gång för runt tio år sen var 'en kompis' mer än vanligt förbannad på dåvarande tjejen efter ett av många gräl och kastade sig på Gixxern och drog så mycket det gick från Stockholm mot en kompis i Västerås för att komma bort från ragatan och få ventilera lite.

Har ni kört sporthoj fly förbannade nån gång så kan ni nog tänka er hur det gick. Avancerad lane-splitting hela Haga Norra, passerade rusningstrafiken längs Rotebroleden i vägrenen, stumt längs E18, vek av och tog parallellvägen genom Kungsängen-Bro-Bålsta eftersom E18 är så förbaskat tråkig och nånstans där passerades en polisbil som stod i vägkanten. Den såg tom ut och inga konstaplar syntes till så 'kompisen' fortsatte hålla stumt.

'Kompisen' kom iaf fram till Västerås utan incidenter men nånstans längs vägen lyckades 'han' uppenbarligen dra till sig polisens uppmärksamhet för rätt vad det var ringde sambon förtvivlad och ville veta om han levde.
De bodde nämligen i en lägenhet med två dörrar (man kunde hyra ut ena delen om man ville) och namnen stod på var sin dörr. Ett par konstaplar hade tydligen stått och bankat rätt ihärdigt på 'kompisens' dörr under kvällen vilket ledde till förståeliga reaktioner hos häxan som skrämt/nyfiket gluttade i tittuthålet. Snällt nog öppnade hon inte. Hon visste ändå inte vart han åkt men 'han' tackar Polismyndigheten för att de fick pms-kärringen på andra tankar den dan :tummenupp

'Kompisen' körde hem dan efter (planerat så) och hörde aldrig något mer från PM om den händelsen.
Kärringen fortsatte dock gräla precis som vanligt :rolleyes: Hennes pms började ungefär två veckor innan mensen och varade till två veckor efter :huvet

Det var bara att lägga ner...




....förhållandet alltså. Aldrig hojåkningen!
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top