När jag blåste snuten!

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
"Heliac" och "Bmw dräparen" förstod precis vad jag menade! Mera sånt så blir det här en kanon tråd plus att min sjukhusvistelse blir näst intill underbar:)
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
När Polisen blåste OSS, vi kom körandes lite för fort i bilen men hann sakta ner när vi såg polisbilen, men då bestämde sig polisen för att stanna oss och sa att en av oss inte hade på sig säkerhetsbeltet... (vilket inte var sant)
och då vägrade min polare att skriva under pappret, men då sa polisen (2 st) att han endå skulle förlora i tingsrätten, så polaren ringde upp polisstionen tror jag det var och dem sa samma sak att polisens ord var "starkare" än våran.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När Polisen blåste OSS, vi kom körandes lite för fort i bilen men hann sakta ner när vi såg polisbilen, men då bestämde sig polisen för att stanna oss och sa att en av oss inte hade på sig säkerhetsbeltet... (vilket inte var sant)
och då vägrade min polare att skriva under pappret, men då sa polisen (2 st) att han endå skulle förlora i tingsrätten, så polaren ringde upp polisstionen tror jag det var och dem sa samma sak att polisens ord var "starkare" än våran.

Jo, två polisers vittnesmål väger tyngre än privatpersoner... Men det kan gå att få igenom det i rätten med lite tur om man är många människor som vittnar mot polisernas ord...
Men man behöver tur och mycket folk...
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
När Polisen blåste OSS, vi kom körandes lite för fort i bilen men hann sakta ner när vi såg polisbilen, men då bestämde sig polisen för att stanna oss och sa att en av oss inte hade på sig säkerhetsbeltet... (vilket inte var sant)
och då vägrade min polare att skriva under pappret, men då sa polisen (2 st) att han endå skulle förlora i tingsrätten, så polaren ringde upp polisstionen tror jag det var och dem sa samma sak att polisens ord var "starkare" än våran.

Hör väl inte riktigt till tråden men när ämnet ändå är uppe måste jag berätta:
När jag ÄGDE polisen!
De var en sommardag för 2-3år sen och jobba som budbilschafför i Gnesta o körde på genom farten ca 30-40 km/h, Plötsligt står de en gris mitt i vägen! Jag sliter på mej bältet trots att han ser mig, Får blåsa och visar körkort och han upplyser om att jag ska få 1500:- i böter för att jag inte hade bälte på mej när jag stannade.(hade fått på mej bältet innan jag stannat)Men jag vägrar och får sätta mej i piketen, vi tjafsar i ca 10 min och de slutar med orden "vi ses i tinget" visst tänker jag och är så jävla förbannad på att polisen inte har bättre saker att göra än att jaga knegande skattebetalare:mad:
Berättar för mitt missöde för arbetskamraterna och en av dom säger: Kör man yrkesmässigtrafik och är i ett område där man gör många stopp behöver man inte använda bälte:) hade inte en aning om den lagen och uppenbarligen inte polismannen ifråga heller? Kollade upp det på internet för säkerhets skull och de stämde. Gissa om de kändes kungligt att kliva in i tinget o veta att jag skulle slippa böter när jag bara hänvisa dom att kolla lagboken lite noggrannare! Finns det minsta lilla tveksamhet ska man inte skriva på för polisen kan oxå ha fel! Sen var de lite surt att behöva ta ledigt från jobbet för att vara i tinget man kan ju få ersättning för det. Dock krävde jag inget för förlorad arbetsinkomst den dagen då jag tycker inte man inte behöver vara lika äckligt girig som staten, staten fick ju förlorarde pengar den dagen iaf pga polismannens inkompetens! Hoppas jag inte förstör tråden fortsätt med: När jag blåste snuten:)
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Hör väl inte riktigt till tråden men när ämnet ändå är uppe måste jag berätta:
När jag ÄGDE polisen!
De var en sommardag för 2-3år sen och jobba som budbilschafför i Gnesta o körde på genom farten ca 30-40 km/h, Plötsligt står de en gris mitt i vägen! Jag sliter på mej bältet trots att han ser mig, Får blåsa och visar körkort och han upplyser om att jag ska få 1500:- i böter för att jag inte hade bälte på mej när jag stannade.(hade fått på mej bältet innan jag stannat)Men jag vägrar och får sätta mej i piketen, vi tjafsar i ca 10 min och de slutar med orden "vi ses i tinget" visst tänker jag och är så jävla förbannad på att polisen inte har bättre saker att göra än att jaga knegande skattebetalare:mad:
Berättar för mitt missöde för arbetskamraterna och en av dom säger: Kör man yrkesmässigtrafik och är i ett område där man gör många stopp behöver man inte använda bälte:) hade inte en aning om den lagen och uppenbarligen inte polismannen ifråga heller? Kollade upp det på internet för säkerhets skull och de stämde. Gissa om de kändes kungligt att kliva in i tinget o veta att jag skulle slippa böter när jag bara hänvisa dom att kolla lagboken lite noggrannare! Finns det minsta lilla tveksamhet ska man inte skriva på för polisen kan oxå ha fel! Sen var de lite surt att behöva ta ledigt från jobbet för att vara i tinget man kan ju få ersättning för det. Dock krävde jag inget för förlorad arbetsinkomst den dagen då jag tycker inte man inte behöver vara lika äckligt girig som staten, staten fick ju förlorarde pengar den dagen iaf pga polismannens inkompetens! Hoppas jag inte förstör tråden fortsätt med: När jag blåste snuten:)

En bekant var med om en lite liknande händelse. Han kom till en korsning med stopp-plikt, och en bil stannade precis framför honom så han stannade också bakom den första bilen. Bilen framför körde, och då körde den här killen också utan att stanna vid linjen.

Polisen stod och lurpassade en bit bort och stoppade honom för bötfällning. Killen erkände och skulle skriva på papperet, men då ser han av en ren slump på papperet att det finns två olika typer av liknande överträdelser med olika bötesbelopp, en då man bryter mot stopp-plikt rakt av och en då man stannar bakom en annan bil och sedan kör utan att stanna vid linjen. Den andra typen som ju var aktuell i det här fallet hade lägre bötesbelopp, minns tyvärr inte summorna men det var inte en obetydlig skillnad.

Han påpekade detta för poliserna men de sa att så hade det inte alls gått till, han skulle sättas dit för den grövre överträdelsen. De tjafsade en stund och till slut fick de plocka fram videoinspelningen för att gemensamt se vad som hade hänt. Killen hade givetvis rätt och fick bara betala för det fel han faktiskt gjort.

Jävla tur att han hade ögonen med sig. Hade han bara skrivit på så hade han fått betala för mycket. Hade han tagit det till rätten hade han med största sannolikhet också fått betala korrekt belopp så återigen, man bör tänka sig noga för innan man erkänner på plats.
 

Smagatusk

Guest
Kör man yrkesmässigtrafik och är i ett område där man gör många stopp behöver man inte använda bälte

Hittar inte den regeln nånstans. Kollat Transportstyrelsen, Trafikverket och NTF.

Länka gärna. Kan vara bra att använda nångång!

Krya på dig
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Den regeln är tyvärr borttagen men fanns tidigare.

Fredrik
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Att dra snuten i Sverige är ju patetiskt, prova att dra snuten i någon bananrebublik istället, dom står ofta redo med hagelsprakaren om någon försöker att smita.

Fast det är kanske inte så vi vill ha det, det är väl bättre att utmana tandlösa krokodiler i jakt på ära och berömmelse.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Så enkelt är det kanske inte alla gånger. Läste denna historia för många många år sedan på ett annat forum men den håller fortfarande.


Två av mina kompsar körde från Sthln hem till Gävle på E4. I Björklinge blir dom upptäckta av en grå SAAB 9000 Turbo (Uppsala civilsnut), som följer efter. Polisen passar på att stoppa dem några mil senare när de står vid en korsning.

Bägge kompisarna backar tillbaka och smiter förbi polisen. Den ene kompisen har en snabbare hoj samt en benägenhet att köra lite vildare, så han laddar på i vätan och kör förbi den andre varpå han svänger av på en annan väg lite senare.

Polisen följer då efter den kvarvarande. Min kompis berättade att snuten var helt vild. Eftersom det är blött så är det väldigt lynnigt att köra hoj, så det polien förlorade på rakorna tog han igen i kurvorna, dessutom gick tydligen bilen riktigt bra.

Hur som helst kommer snuten upp jämnsides i en kurva på en bro och försöker att sätta av min kompis!!!! Kåpan sprack på hojen varpå min polare får hjärtat i halsgropen. Efter det blir han jagad i ca 5 mil av SAABen innan han lyckas hänga av den. Tre andra poliser i Gävletrakten tar upp jakten, men bara en får riktig känning. Detta är i Gävles ytterområden där det är 50 väg!! Min kompis snuddade tre andra bilar förutom civilaren under jakten. Körde över 100 i farthinder och laddade REJÄLT genom stan, varpå en ren chansning i en korsning med dålig sikt, I STAN.

Ja ja, det hela slutade med att han kom undan med en spräckt kåpa och typ 380 i puls. Han räknade ut att han hade kört med snutjag i ca 10 mil.
Hela kvällen cirkulerade polisen, färgade och civila utanför där vi bor (50m från varandra), samt att polisen hade ringt hem till honom.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Så enkelt är det kanske inte alla gånger. Läste denna historia för många många år sedan...
...slutade med att han kom undan med en spräckt kåpa

Fast boten för den icke specificerade eventuella trafikförseelsen
hade väl varit billigare och enklare att ta än att köpa en ny kåpa? :va
Men det gick kanske på olika konton? :rolleyes:

Påminner mig om folk som tappar sin 500 kronors mobil på
t-banespåret och sedan får benen avklippta av Norsborgståget
3 vagnar när de skall plocka upp den. :gnissla
Men som sagt, säkert olika konton där med. :glömdet

Sorry för OT´n

ON´topic: Stencool kille! :banana

/e
 

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
Var jäkligt många kommenterar på sida 1 som var raderade, varför det... Får man inte skriva om sånna historier som ts uppmanar om lr?

Jag har alltid stannat som den lilla flicka man är... Kul tråd att läsa i dock
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Drog ner brallorna på snuten....

Ja, du är väl inte bögporrskådis för skojs skull iallafall :) Själv stannar jag också som en flicka varje gång öfvre makten aka storebror vill bötfälla mig för slangning och fortkörningar runt sthlm, har sammanlagt minst 60 000:- i bötesbelopp redan och det är första året jag kör hoj. Usch vad jag ljuger dåligt. Jag kör iallafall aldrig mer än 10+ km/t mot vad man får, så jag är bra kompis med ordningsmakten. ^^

/Tobbe85
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Var jäkligt många kommenterar på sida 1 som var raderade, varför det... Får man inte skriva om sånna historier som ts uppmanar om lr?

Jag har alltid stannat som den lilla flicka man är... Kul tråd att läsa i dock

Äh det var tydligen massa inlägg (varav 1 var mitt) som inte gick under rubriken "Allmänt Snack > Mc-relaterade Diskussioner" tydligen, så nån gick o whina till en moderator som gick in o "rensade" lite.

Superlöjligt!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Och det där var inte kryddat till max? "-Asså, de hade span i området hela sommaren med helikoptrar och väspärrar". Typ bah.

Hela kvällen cirkulerade polisen, färgade och civila utanför där vi bor (50m från varandra), samt att polisen hade ringt hem till honom.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Var jäkligt många kommenterar på sida 1 som var raderade, varför det... Får man inte skriva om sånna historier som ts uppmanar om lr?

De raderade inläggen höll för hög intellektuell nivå för att platsa i denna tråd. Det var t.ex. bilder på popcorn, läsk och porrskådisar m.m.

Tyvärr så finns det däremot ingen bestämmelse som förbjuder mopedhistorier på forumet. Då de flesta kommentarer/berättelser i tråden, med tanke på konstaterad mognadsgrad, måste vare formulerade av pubertala mopedister så tycker jag dock att borde det stå i trådens rubrik till vilka läsare tråden riktar sig.

.
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fast boten för den icke specificerade eventuella trafikförseelsen
hade väl varit billigare och enklare att ta än att köpa en ny kåpa? :va
Men det gick kanske på olika konton? :rolleyes:

Dagsböter för fortkörningen + indraget kort + ev. förlorat jobb? :va
(bara jag som antar att man inte gör en idiotflykt för 10km/h+)

Tyvärr så finns det däremot ingen bestämmelse som förbjuder mopedhistorier på forumet. Då de flesta kommentarer/berättelser i tråden, med tanke på konstaterad mognadsgrad, måste vare formulerade av pubertala mopedister så tycker jag dock att borde det stå i trådens rubrik till vilka läsare tråden riktar sig.

Kan du inte starta en "När jag körde lagligt"-tråd,
där folk kan berätta sina hisnande historier om när de höll sig inom lagen i trafiken?

Sen kan vi komplettera med en poll där folk får rösta på vilken tråd som stod för mest underhållning? :tummenupp
 
Last edited:

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Dagsböter för fortkörningen + indraget kort + ev. förlorat jobb? :va
Jo, så kan det nog ha varit.

I ena vågskålen.

I andra, en spräckt kåpa och en klar chans att genom snutblåsning
på regnvåta vägar ordna sig en bänkplats i minneslunden. :rolleyes:
Var och en på sitt eget sätt.

Men nog om detta nu, finns det ingen gammal budhojssnubbe
här med smaskiga historier från fornstora dar? :D

/e
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top