Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
När Polisen blåste OSS, vi kom körandes lite för fort i bilen men hann sakta ner när vi såg polisbilen, men då bestämde sig polisen för att stanna oss och sa att en av oss inte hade på sig säkerhetsbeltet... (vilket inte var sant)
och då vägrade min polare att skriva under pappret, men då sa polisen (2 st) att han endå skulle förlora i tingsrätten, så polaren ringde upp polisstionen tror jag det var och dem sa samma sak att polisens ord var "starkare" än våran.
När Polisen blåste OSS, vi kom körandes lite för fort i bilen men hann sakta ner när vi såg polisbilen, men då bestämde sig polisen för att stanna oss och sa att en av oss inte hade på sig säkerhetsbeltet... (vilket inte var sant)
och då vägrade min polare att skriva under pappret, men då sa polisen (2 st) att han endå skulle förlora i tingsrätten, så polaren ringde upp polisstionen tror jag det var och dem sa samma sak att polisens ord var "starkare" än våran.
Hör väl inte riktigt till tråden men när ämnet ändå är uppe måste jag berätta:
När jag ÄGDE polisen!
De var en sommardag för 2-3år sen och jobba som budbilschafför i Gnesta o körde på genom farten ca 30-40 km/h, Plötsligt står de en gris mitt i vägen! Jag sliter på mej bältet trots att han ser mig, Får blåsa och visar körkort och han upplyser om att jag ska få 1500:- i böter för att jag inte hade bälte på mej när jag stannade.(hade fått på mej bältet innan jag stannat)Men jag vägrar och får sätta mej i piketen, vi tjafsar i ca 10 min och de slutar med orden "vi ses i tinget" visst tänker jag och är så jävla förbannad på att polisen inte har bättre saker att göra än att jaga knegande skattebetalare
Berättar för mitt missöde för arbetskamraterna och en av dom säger: Kör man yrkesmässigtrafik och är i ett område där man gör många stopp behöver man inte använda bältehade inte en aning om den lagen och uppenbarligen inte polismannen ifråga heller? Kollade upp det på internet för säkerhets skull och de stämde. Gissa om de kändes kungligt att kliva in i tinget o veta att jag skulle slippa böter när jag bara hänvisa dom att kolla lagboken lite noggrannare! Finns det minsta lilla tveksamhet ska man inte skriva på för polisen kan oxå ha fel! Sen var de lite surt att behöva ta ledigt från jobbet för att vara i tinget man kan ju få ersättning för det. Dock krävde jag inget för förlorad arbetsinkomst den dagen då jag tycker inte man inte behöver vara lika äckligt girig som staten, staten fick ju förlorarde pengar den dagen iaf pga polismannens inkompetens! Hoppas jag inte förstör tråden fortsätt med: När jag blåste snuten
![]()
Kör man yrkesmässigtrafik och är i ett område där man gör många stopp behöver man inte använda bälte
Så enkelt är det kanske inte alla gånger. Läste denna historia för många många år sedan...
...slutade med att han kom undan med en spräckt kåpa
Drog ner brallorna på snuten....
Var jäkligt många kommenterar på sida 1 som var raderade, varför det... Får man inte skriva om sånna historier som ts uppmanar om lr?
Jag har alltid stannat som den lilla flicka man är... Kul tråd att läsa i dock
Hela kvällen cirkulerade polisen, färgade och civila utanför där vi bor (50m från varandra), samt att polisen hade ringt hem till honom.
Var jäkligt många kommenterar på sida 1 som var raderade, varför det... Får man inte skriva om sånna historier som ts uppmanar om lr?
Fast boten för den icke specificerade eventuella trafikförseelsen
hade väl varit billigare och enklare att ta än att köpa en ny kåpa?
Men det gick kanske på olika konton?![]()
Tyvärr så finns det däremot ingen bestämmelse som förbjuder mopedhistorier på forumet. Då de flesta kommentarer/berättelser i tråden, med tanke på konstaterad mognadsgrad, måste vare formulerade av pubertala mopedister så tycker jag dock att borde det stå i trådens rubrik till vilka läsare tråden riktar sig.
Jo, så kan det nog ha varit.Dagsböter för fortkörningen + indraget kort + ev. förlorat jobb?![]()
Men nog om detta nu, finns det ingen gammal budhojssnubbe
här med smaskiga historier från fornstora dar?
/e
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten