När jag blåste snuten!

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Kan börja med att säga att ALLA moral och värderings snackare kan göra sina röster hörda i någon annan tråd!
Jag ligger på sjukan sen 5 dagar tillbaka och blir kvar ett tag till pga komplikationer från en mc-olycka från förra året.
Så nu vill jag fördriva tiden så gott de går och de bästa jag vet är "jag blåste snuten" historier.
Jag är tacksam för detaljerade historier som även innehåller dom känslomässiga,mentala och fysiska ögonblicken i en snut jakt. Tex hur pulsen går upp när man ser mannen i gul väst kliver ut i gatan med handflatan i luften och hur man försöker andas lugnt trots pulshöjningen och försöker tänka klart på hur man ska lösa situationen? Har jag blivit lasrad? kan jag vända? Och hur underbart de känns när kommit hem och tagit av sej superhjälte-dräkten och man kan återgå till vardagen som vanlig "svensson" ;)
Obs har någon bra historia med bil funkar de oxå men i första hand med hojen! Tack på förhand till alla som hjälper mej att fördriva tiden under min sjukhus-vistelse
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Jaha...vilken av gångerna skall man berätta om :D

Kan väl delge en av de lindrigaste frånkörningarna då....

Det var 1998, jag hade en GSXR 1100W med ett Yoshi som kunde väcka döda. Körde ut ur samhället och tömde 1:an, 2:an och halva 3:an genom ett industriområde när jag tyckte mig se polisbilen stå inbackad lite längre fram. Låg kvar på ca 150km/h och passerade polisbilen (50-sträcka). Jodå, dom blinkade ut med en tidig sur 850 kombi. Av framljusen på bilen att döma accelererade dom så hårt det gick. Jag låg kvar på ca 150 och väntade tills dom var ungefär en billängd bak, vägen hade nu mynnat ut i 90-väg. Sen lyfte jag trottlarna och drog ifrån dom. Höll så gott det gick genom några böjar, sedan kommer ett parti med mycket långa rakor. Sträckte ut så mö det gick på rakorna och vände fort som fan. Körde likadant tillbaka och mötte dem varpå de blinkade med helljuset som dårar, dock inget blåljus. Åkte hem och ställde hojen, hörde inget efteråt.
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Här om dagen var jag på väg till jobbet, på kontrollplatsen innan frölunda på söderleden stog det massor av målade bilar, så fort dom kom in i synfältet bytte alla andra till höger körfält och bromsade, jag bytte till vänster och låg kvar i samma hastighet(80ish, 70son).
Dom i höger fält blev invinkade medan jag gled förbi, sug på den snuten ;)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Här om dagen var jag på väg till jobbet, på kontrollplatsen innan frölunda på söderleden stog det massor av målade bilar, så fort dom kom in i synfältet bytte alla andra till höger körfält och bromsade, jag bytte till vänster och låg kvar i samma hastighet(80ish, 70son).
Dom i höger fält blev invinkade medan jag gled förbi, sug på den snuten ;)

Wow. Outlaw. :näsblod
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Mången gång har dom blivit lämnade baköver men den här minns jag mycket väl...
Jag va väl 14-15 år och kommer åkande på en ciao moppe (ja en sån där enpetare som man även kunde trampa me som en cykel) och får se farbror blå stå vid väg kanten och har stoppat en tjej kompis som också åkte moppe, jag åker förbi utan hjälm och skrattar högt åt dom samtidigt som dom får långa fingret..
De blå tyckte inte det va lika kul som jag gjorde och hoppade in i blå bussen snabbt som blixten, jäkla skit tänker jag och åker in på en parkväg med blå männen efter mej typ två meter bakom, efter några hundra meters sick sack körning så dom inte skulle kunna åka om mej o preja ner mej i buskarna så dök det upp en smal liten stig som jag kunde slinka in på och åter igen ge långa fingret och se deras sura fejjor blänga ilsket efter mej, blev dock lite svettig men ett kul minne e det i alla fall :)

Ps:
Tjejkompisen klarade sig undan så bytet för snuten blev noll :tummenupp
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Trodde det skulle bli en till "kommaut-tråd", eller önsketänkandet att tjejer berättar varför de inte fått böter. :kulfördom
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Minns när jag skjutsade en polare på cykel när vi var 15 år. Snuten åkte förbi och blinkade med hellyset och vispade lite blåljus. Vi sket i det och cyklade vidare, varvid snuten vänder nitar framför oss drar ner rutan och börjar skrika:
- HUR GAMMLA ÄR NI?
- Öh, 14.
- VADÅ, LJUGER DU FÖR POLISEN?
- Nej, nu får du lugna ner dig, vad är det vi har gjort? :lillgammal
- VA INI HELVETE, JAG ÅKER FÖRBI OCH DU SKJUTSAR DIN KOMPIS PÅ CYKELN!
- Va, och detta är ett stort lagbrott?
- OM NI HADE VARIT 15 SKULLE JAG SATT DIT ER DIREKT, NU HAR NI FAN TUR!
- Jaja, lugna ner dig.
- NU VILL JAG INTE SE ER SLYNGLAR SKJUTSA VARANDRA IGEN!
- Aja, hej då.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Mötte polisen vid arlanda , höll inte speciellt körkortsvänlig hastighet , dom blinkade och jag vinkade :hej , åkte vidare i samma fart (med ett halvt öga i backspegeln) .... ser en blås/fartkontroll efter rondellen ... vrider av och tuffar igenom relativt lagligt , fick en känsla av att polisen jag mötte varnade för kontrollen :krama ..... så jag blåste snuten på massa bötespengar :yoparty

nog det mest adrenalin pumpande polis relaterade jag vart med om på hojjen :arsele
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Detta är väl ingen direkt ifrån körning men lite kul var det i alla fall. Ska ner till Linköping av någon anledning. Åker på min R1 -06. På väg ut ur Norpan ligger jag väl i kanske 170 när jag helt plötsligt ser en polisbil komma med blåljusen igång på motorvägspåfarten. Fan också nu har de säkert skjutit ifrån någon bro. Funderar på hur mycket soppa jag har och vilka vägar jag känner till neråt. Laddar lite mentalt för jakt. Slår inte av och väntar på vad som ska hända. Reagerar efter några sekunder på att polisbilen faktiskt åker fortare än mig på påfarten. Undrar om de försöker hinna ut framför mig och blocka och skrockar över att det inte kommer gå. Men sen så ser jag att de inte ens tittar på mig. De kommer ut framför mig och håller väl nästan 200 km/h iväg framför mig.

Det var visst inte mig de skulle ha tag på så jag cruisar vidare med en polisbil som röjer vägen åt mig.

Andra gånger har man väl nästan inte märkt om de jagat eller inte. Jag leker inte med dom utan drar bara.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Detta är väl ingen direkt ifrån körning men lite kul var det i alla fall. Ska ner till Linköping av någon anledning. Åker på min R1 -06. På väg ut ur Norpan ligger jag väl i kanske 170 när jag helt plötsligt ser en polisbil komma med blåljusen igång på motorvägspåfarten. Fan också nu har de säkert skjutit ifrån någon bro. Funderar på hur mycket soppa jag har och vilka vägar jag känner till neråt. Laddar lite mentalt för jakt. Slår inte av och väntar på vad som ska hända. Reagerar efter några sekunder på att polisbilen faktiskt åker fortare än mig på påfarten. Undrar om de försöker hinna ut framför mig och blocka och skrockar över att det inte kommer gå. Men sen så ser jag att de inte ens tittar på mig. De kommer ut framför mig och håller väl nästan 200 km/h iväg framför mig.

Det var visst inte mig de skulle ha tag på så jag cruisar vidare med en polisbil som röjer vägen åt mig.

Andra gånger har man väl nästan inte märkt om de jagat eller inte. Jag leker inte med dom utan drar bara.


Ungefär samma sak hände mig på gamla Varbergs vägen i Borås körde 160-170 på bred fin 80 väg körde efter en bmw som jag hängde på ,hade ingen koll i backspeglarna, nu har jag lärt mig att ha bättre koll :) grejen är att jag hade fått körkortet en månad innan detta hände efter hängt på bmw ett bra tag blev det 50 skyltat en bit fram tänkte nu får det vara nog drog av på gasen höll runt 70 på 50 sträckan ,då ser jag polisbilen med blåljus sirener jämte mig fan tänkte jag hur länge har han legat bakom, fick känslan fan nu är det över nu rycker kortet :huvet fast till min förvåning kör dom bara förbi tänkte dom är säkert efter bmw föraren som stannade vid vägkanten ,men dom bara körförbi in på en annan väg var säkert på utryckning fan det var när tänkte jag
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Uppmana till att lura snuten.......... Outlawkungarna :tråkad

Tar gärna en banning.

Mvh Moralkäring
 

BMW Dräparen

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Södertälje
Hoj
Suzuki GSX750
Då jag inte hade hoj eller hojkort vid tillfället så tar jeg en med bil. Detta var -04.
Vi var några kompisar som hade varit uppe på elmia och tittat på bilar en påsk.
På väg hem längs E4:an står det ett gäng polisbilar på en ficka och skjuter på bilar. Detta var mellan Värnmo och Ljungby där det är 2-1 sträcka, strax innan det övergår till motorväg igen.
Hade precis haft ett lyckat rejs mot en Toyota Supra mk3 (den kantiga från slutet av 80 talet).
Hastigheten var väll lite högre än dåvarande tillåtna 90, närmare 200 om jag ska vara ärlig.
Såg dem lite försent och när kamikaze polisen staplar ut i vägen steg paniken i bilen.
Lyckades behålla lugnet något sånär att jag blinkade med helljuset mot honom.
Kompisen i högerstolen klämmer ur sig, håll stumt bara.
Ser att supran står på bromsarna och en bil med diskoljus startar.
Följer kompisens förslag och lägger ner.
Lägger mig på 240 och såg bara en liten prick av polisen.
Lyckligtvis var det ganska tomt på bilar och lastbilar just då så det gick att hålla ganska bra fart på eländet.
När vi kommer ut på fria vägar igen, motorvägen. Lägger ner det sista och låter bilen varva ur.
Efter ett antal mil svänger vi av för att tanka och bara försvinna.
Det funkade och två timmar senare fortsatte vi vidare.

Bilen i fråga är en MB 500E som kompressormatades. Bilen finns fortfarande kvar men inte motorn, tyvärr.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top