Myt????

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Efter att ha knattrat runt på H-D nu i sommar o vilt vinkat till alla S-hojar jag mött så måste jag säga att 90% hälsar tillbaka!

Trodde inte någon S-hoj hälsade på H-D o tvärt om.

Glädjande så verkar alla vinka glatt så vinki vink på er alla!

Blondie skrev:
2358301 Efter att ha knattrat runt på H-D nu i sommar o vilt vinkat till alla S-hojar jag mött så måste jag säga att 90% hälsar tillbaka!

HD....vafaan duger inte bladen:D

Blondie skrev:
2358301 Efter att ha knattrat runt på H-D nu i sommar o vilt vinkat till alla S-hojar jag mött så måste jag säga att 90% hälsar tillbaka!

Jag fånvinkar på allt och alla! :) Är förövrigt av och till duktigt sugen på en superglide sport som andra hoj!:rodnar
(vill å andra sidan ha en mortard igen och daytona 675 och en boxer och en hel massa hojar, men någonstans finns en sweetspot för HD också!:))

Måste medge att jag iblad blir lite trött på allt hejande, men ännu oftare tycker jag bara det är en skön påminnelse om att det finns snälla och vänliga människor där ute, som säkert gärna skulle ställa upp om man satt i skiten längs vägarna.
Detta i o f s bara baserat på man båda kör mc... Vilket kan tyckas lite ytligt. menmen man kan inte få allt.

Ibland är det dock lite skrämmande att tänka på att när man hejat på en hoj (alla sorters hojar), så kan man mycket väl heja på ett riktigt pannben! :eek: men det e väl smällar man får ta.

herrejesus vad filosofisk man kan bli av å drick öl och surfa sporthoj samtidigt... måste genast sluta upp med sånt!

Nja, du har nog missuppfattat det hela. De försöker att få dig att hålla i styret med bägge händerna. Det är snarare så att 90% av alla sporthojsförare vet hur svårt det är att köra en skottkärra med bara en hand o är oroliga för att det skall gå illa.

Vinki vink på dig själv :)

Blondie skrev:

Banane skrev:
2358337 Nja, du har nog missuppfattat det hela. De försöker att få dig att hålla i styret med bägge händerna. Det är snarare så att 90% av alla sporthojsförare vet hur svårt det är att köra en skottkärra med bara en hand o är oroliga för att det skall gå illa.

Du måste va en av de sporthojar jag körde om längs landvettersjön:pannkyss

Har funderat litte på detta när jag varit ute och kört i sommar. Jag tycker det värkar som om sporthojare är något duktigare än custom killarna på att vinka. i Tyskland är de flesta väldigt ivriga på att hälsa, tom på autobahn! väldigt trevlig hojkultur! I Schweitz var de också duktiga på att hälsa, ungefär lika som här hemma... Men när jag kom ill frankrike märkte jag en markant skillnad! Där var det svårt att få mötande hojar att vinka. Där var det enbart sporthojar som retunerade vikningar... förutom en mattsvart K5:a som tyckte det var bättre att slanga förbi istället, men det får jag väll ta som en mer avanserad hälsning:)

Personligen är jag rätt trött på alla som ska vinka. Visst, det är lite trevligt sådär och jag gör det själv allt som oftast. Men, det är ju RÄTT många hojar ute på vägarna nu under sommarhalvåret. Det blir rätt mycket viftande hela tiden. Speciellt tjommar som prompt ska vaja med näven på motorväg, motortrafikled eller andra knasiga platser där man verkligen inte "behöver" vinka.

nja har bara kört bil det senaste :huvet

Men eftersom du är så snäll o kallar min hoj för sporthoj så får du köra om mig när som helst! Kom ihåg bara, bägge händerna på styret när du kör om!

Vinka med höger fot efter omkörningen så blinkar jag truckersmässigt med heljuset, det passar sig på en Bandit.

Blondie skrev:
2358401 Du måste va en av de sporthojar jag körde om längs landvettersjön:pannkyss

Ser det som en trevlig gest med vinkarna.
Känns dock lite lustigt med motorvägsvink. Men ibland så bara näven flyger ut, och då känner man fartvinden :D
Skulle då hojen på andra sidan vinka tillbaka, så känns det rätt kul ändå, och även tvärt om.

Jag brukar faktiskt vinka, för det hör till, så är det bara, men har faktiskt gjort bortmig en gång, då jag mötte en orange/svart moppe som kom med fullt spätt, i säkert 90-100. Såg ju ut som en motard, men lät som en motorsåg:död

Det finns ju ett skönt spektra av vinkningsteknik...
Allt från två fingrar lyfta från styret till dom som nästan ställer sig och viftar frenetiskt med båda armarna... :)
Hursomhelst så tycker jag att det är rätt roligt att åka runt o hälsa...

Jag tycker tvärtom, det är nästan bara sporthojar som hälsar. Brukshojarna känner ingen riktig samhörighet. Customhojarna retar sig på sporthojar för vi e såna lagbrytare, HD-folket e lite för "tuffa" för o hälsa...o sånt under 125cc hälsar man inte på. (om det inte räknas att bröta lite extra o lägga en avgasknall 3m framför EU-scootrarna som försöker hänga på i trafiken)

Dock lyfter jag två fingrar från styret så ofta jag kan. Mot alla sorters hojar.

Banane skrev:
2358337 Nja, du har nog missuppfattat det hela. De försöker att få dig att hålla i styret med bägge händerna. Det är snarare så att 90% av alla sporthojsförare vet hur svårt det är att köra en skottkärra med bara en hand o är oroliga för att det skall gå illa.

hahahahaha den va bra du!:D

I år tycker jag det har vart fruktansvärt dåligt med vinkande från alla glidares sida och då framförallt H-D gubbsen....

Nu hälsar jag bara på dom om jag får en inpuls för det är ingen som hejar tillbaks..... men självklart får alla SHåkare en liten vink! :hej

Miss_Orchidee skrev:
2371514 I år tycker jag det har vart fruktansvärt dåligt med vinkande från alla glidares sida och då framförallt H-D gubbsen....

Nu hälsar jag bara på dom om jag får en inpuls för det är ingen som hejar tillbaks..... men självklart får alla SHåkare en liten vink! :hej

Jag har aldrig fått en vink av dig... :(

Så är det, har förklarat varför några inlägg längre upp..

Jag vinkar när jag kan, om det går fort kan man ju inte vinka heller för den delen..

Miss_Orchidee skrev:
2371514 I år tycker jag det har vart fruktansvärt dåligt med vinkande från alla glidares sida och då framförallt H-D gubbsen....

Banane skrev:
2371708
Jag vinkar när jag kan, om det går fort kan man ju inte vinka heller för den delen..
:va :confused:
Hälsar istort sett alltid.
Tycker det är många som inte hälsar tillbaks bara...
C-folket är ju klart sämst, men det är även många sporthojar som inte hälsar
Iofs kan det vara så att dom bara lyfter två fingrar från styret. Då är det lite svårt att se om man kommer i full fart runt en böj...

om det går fort är jag för koncentrerad på det jag håller på med för att hälsa menade jag

back in black skrev:
2374332 :va :confused:
Hälsar istort sett alltid.
Tycker det är många som inte hälsar tillbaks bara...
C-folket är ju klart sämst, men det är även många sporthojar som inte hälsar
Iofs kan det vara så att dom bara lyfter två fingrar från styret. Då är det lite svårt att se om man kommer i full fart runt en böj...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8