Myt????

Förklaring av c-folket

Alla hastigheter utöver de då man fortfarande kan använda stödet är fort för c-folket, alltså kande inte hälsa?

(tolkar c-folket som customfolket, menar du centerpartister eller folk med c-kupa ber jag om ursäkt)

Eftersom jag inte tillhör ngt av ovan nämnda c-folket är för fort så fort att man inte kan hälsa på folk man möter för det är mindre viktigt än spårval o vad som kan påverka ens tänkta färdväg etc..

back in black skrev:
2375171 hrmm, kan det vara den djupt rotade rädslan hos c-folk för att släppa styret???:tungan :tungan

Banane skrev:
2375596 Alla hastigheter utöver de då man fortfarande kan använda stödet är fort för c-folket, alltså kande inte hälsa?

(tolkar c-folket som customfolket, menar du centerpartister eller folk med c-kupa ber jag om ursäkt)

Eftersom jag inte tillhör ngt av ovan nämnda c-folket är för fort så fort att man inte kan hälsa på folk man möter för det är mindre viktigt än spårval o vad som kan påverka ens tänkta färdväg etc..

C=custom i detta fall ja...
Denna grupps motvilja mot att släppa styret nämdes tidigare i tråden och det var det jag spelade på:pannkyss
Givetvis skulle jag inte hälsa heller om jag ansåg att det äventyrade trafiksäkerheten. Det är bara väldigt sällan det händer.Vänsterhanden åker mer eller mindre reflexmässigt ut vid möte. Tycker det är en trevlig tradition att hälsa på andra moppar:)

Japp, så är det! Som du märker har jag en viss motvilja mot att förknippas med customfolket, om det sedan beror på deras vingliga körstil och brist på accelerationsförmåga eller om det beror på att första tunga hojen jag körde var en Virago 1100 :eek :spy
Har även kört några mil på min faders :tomten willdstar o det resulterade i gnistregn i varje kurva, och detta utan att vurpa behövdes!

back in black skrev:
2375698 C=custom i detta fall ja...
Denna grupps motvilja mot att släppa styret nämdes tidigare i tråden och det var det jag spelade på:pannkyss
Givetvis skulle jag inte hälsa heller om jag ansåg att det äventyrade trafiksäkerheten. Det är bara väldigt sällan det händer.Vänsterhanden åker mer eller mindre reflexmässigt ut vid möte. Tycker det är en trevlig tradition att hälsa på andra moppar:)

Ripper skrev:
2364935 Hursomhelst så tycker jag att det är rätt roligt att åka runt o hälsa...

Hmm, nu kommer det fram! Din lilla okynnesvinkare där... men det är klart, det kommer ju passa din nya düschka stil som handen i handsken. :arsele

desmoquattro skrev:
2423368 Hmm, nu kommer det fram! Din lilla okynnesvinkare där... men det är klart, det kommer ju passa din nya düschka stil som handen i handsken. :arsele

Med en upprätt körställning, bogvisir-integral och varselväst så kommer jag att röna stor uppmärksamhet längs vägarna... :) *FLAXA MED ARMARNA*

Flaxa med armarna är väl den internationella symbolen för:

"Hjälp! jag försöker hålla balansen o nu ramlar jag f-n snart"

Detta passar sig väl inte på en tysk (BMW?) hoj, de håller väl nästan balansen själva?

Edit: Stvning

Ripper skrev:
2423732 Med en upprätt körställning, bogvisir-integral och varselväst så kommer jag att röna stor uppmärksamhet längs vägarna... :) *FLAXA MED ARMARNA*

Last edited:
Banane skrev:
2428492
Detta passar sig väl inte på en tysk (BMW?) hoj, de håller väl nästan balansen själva?

Om man nu inte råkar gasa lite för häftigt på tomgång, med en kastparabel som följd.. men annars så får man jobba sig ordentligt för att tappa fattningen. :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8