Muhammed bilder?

Bingo skrev:
Självmordsbombare på Nordirland är såna som råkat utlösa laddningen innan de själva var i säkerhet
Jasså? Misstag allihopa alltså? Även när man kört bilar med sprängladdningar in i byggnader?

Bingo skrev:
. De i Spanien var av nordafrikanskt ursprung.
Är ETA Nordafrikaner? Jaha, man lär sig alltid något nytt, eller?

Bingo skrev:
De i Georgien/Tjetjenien/Ryssland har varit muslimer.
Jaha, trodde många av dem var Ortodoxa kristna.

JoUh skrev:
Googlar du vidare så ser du att Syrien också är en republik... :D
Egypten likaså. Irak. :rolleyes:
Ja, lite tveksamma är de allt. Men åter till min fråga. Vad är du ute efter, att öka ditt vetande om världen?

Fredr28 skrev:
Jasså? Misstag allihopa alltså? Även när man kört bilar med sprängladdningar in i byggnader?

Är ETA Nordafrikaner? Jaha, man lär sig alltid något nytt, eller?

Eh, det där får du nog ta och reda ut lite. Vad är det för självmordsbombningar du syftar på?

John skrev:

Jodå, jag läste och jag är fortfarande väldigt frågande till just kulturen inom Livets Ord för ingen av de jag pratat med som faktiskt betalar tionde verkar ens fundera över rimligheten i detta.. Jag hårdrar det inte som han gjorde och jag försöker inte få LO att verka som någon Amerikansk TV-kyrka..

Hur öppen är f.ö LO:s redovisning?! Mig veterligen så behöver de väl inte redovisa allt om de inte vill?!

Fredr28 skrev:
Haha, jag syftade givetvis på självmordsbombarna, inte på befolkningen i de länderna.

Eftersom KG Hammar omfamnande Ecce Homo så borde ju StorMUFFIN av Arabien göra detsamma om dessa bilderna. Eller är de inte tillräckligt porriga ännu?

För övrigt så njuter jag av att ha rätt.

Chris Ash skrev:
De tamilska tigrarna är hinduer.

Annars har vi ju både japaner, buddhistmunkar och tyska SS-män på listan över folk som använt livet som vapen.....
Jaja, jag menar inte alls att det bara är muslimer som sysslar med sånt. Företeelsen verkar mer populär i orienten än i västerlandet. Buddhistmunkar och SS-män tycker jag inte riktigt hör hemma här. Munkarna har tuttat på sig själva - inte varit terrorister. SS-männen... Nja, det är lite skillnad på att ta på sig uppdrag med obefintlig chans att överleva och självmordsvarianten. Ska man räkna in sånt så kan man ta exempel från i stort sett vilken arme som helst. Och då blir det lite meningslöst.

ah17 skrev:
För övrigt så njuter jag av att ha rätt.
Det är rättshaveristens privillegium :)

korvgubbe skrev:
Jodå, jag läste och jag är fortfarande väldigt frågande till just kulturen inom Livets Ord för ingen av de jag pratat med som faktiskt betalar tionde verkar ens fundera över rimligheten i detta.. Jag hårdrar det inte som han gjorde och jag försöker inte få LO att verka som någon Amerikansk TV-kyrka..

Hur öppen är f.ö LO:s redovisning?! Mig veterligen så behöver de väl inte redovisa allt om de inte vill?!

Tjaa.. Livets Ord uppmuntrar till att man ska betala tionde. Precis som vilken annan frikyrka som helst. Tiondet och gåvor är ju nästan de enda pengar Livets Ord får in. (de har iofs en del verksamhet, som ett bokförlag mm..)
Inga statliga pengar tas emot alls.

Om man inte funderar över VARFÖR man betalar tionde, så är det ju knappt nån vits med det.

LO's redovisning är inte öppen alls. Om de inte vill att någon ska veta någonting, då behöver de inte säga någonting alls. De är en stiftelse.
Precis som IKEA. De behöver inte heller redovisa öppet.

Orsaken till att jag känner till hur det fungerar, är att jag var medlem i ett par år. Under den tiden betalade jag inte tionde till Livets Ord. Frivilliga gåvor lite titt som tätt, men inte regelbundet.

Nu är varken medlem eller betalande, men jag är fortfarande välkommen. Konstigt, har inte vakterna fått reda på det? :brinnerup

:lol

På tal om förtyckta muslimer, ganska sorgligt att folk glömmer så fort. Minns ingen Bosnien eller Rwanda? Är era hjärnor bara mottagliga för skit?

Vidare har vi Indien och Malaysia där det förekommit in i våra dagar att muslimer torterats och våldtagits för att sedan dränkas i bensin och brännas levande. För att nämna ett par exempel....

Fan kamrater, vad sägs om en omskolningsinrättning för dåliga muslimer så att de blir bra muslimer? Vi kan placera det i Marieholm (en förort till Eslöv) :banana

Bingo skrev:
Ja, lite tveksamma är de allt. Men åter till min fråga. Vad är du ute efter, att öka ditt vetande om världen?
Tja, ja syftade på demokratin i islam och hur det bör tillämpas rent praktiskt med kalifatet och allt...

Bingo skrev:
Jaja, jag menar inte alls att det bara är muslimer som sysslar med sånt. Företeelsen verkar mer populär i orienten än i västerlandet. Buddhistmunkar och SS-män tycker jag inte riktigt hör hemma här. Munkarna har tuttat på sig själva - inte varit terrorister. SS-männen... Nja, det är lite skillnad på att ta på sig uppdrag med obefintlig chans att överleva och självmordsvarianten. Ska man räkna in sånt så kan man ta exempel från i stort sett vilken arme som helst. Och då blir det lite meningslöst.

Det uppfattade jag det inte som heller, dessutom vet jag att du inte är en av dem som rycker allehanda idiotiska påståenden ur arslet.

Finns det verkligen dokumenterade fall på rena självmordsbombningar bland tex de allierade under VK2? Det påstås det men jag har aldrig sett någon komma med väl underbyggda påståenden. Bara i fallet tyskar och japaner där det är ställt bortom allt rimligt tvivel att de förekom.

Grogrunden för den fanatismen verkar inte funnits i väst. Möjligen att sovjetiska soldater utfört något liknande.

Självmordsuppdrag är något annat, det är jag medveten om.

John skrev:
Nu är varken medlem eller betalande, men jag är fortfarande välkommen. Konstigt, har inte vakterna fått reda på det?
:lol

Jag trodde väl knappast att någon skulle stå med en lista med betalande vid porten men jag är ändå nyfiken på attityden och öppenheten.. hur mycket diskuteras detta med att betala in tionde till en stiftelse som inte behöver redovisa ett skit öppet... hur bekväm skulle man kunna känna sig med att säga:
- Näe, jag har inga planer att betala tionde även om jag har det ekonomiska utrymmet med råge..

JoUh skrev:
Tja, ja syftade på demokratin i islam och hur det bör tillämpas rent praktiskt med kalifatet och allt...
Tja, hur det bör tillämpas vete fasen. Begreppet demokrati går tyvärr inte att koppla till religion. Det är två olika storheter. Att det finns ett statistiskt samband säger inte så mycket. Hur många demokratiska länder finns det t ex som har en överväldigande andel svarta i befolkningen? Men att det inte finns så många kan inte tas för intäkt att svart hudfärg är oförenligt med demokrati. Lika lite kan man påstå att demokrati är oförenligt med någon särskild religion. Kan turkarna kombinera sin raki med sin muslimska tro så kan nog de andra kombinera demokrati och religiös tro.

Det finns alla sorter i Allahs hage :D

korvgubbe skrev:
Jag trodde väl knappast att någon skulle stå med en lista med betalande vid porten men jag är ändå nyfiken på attityden och öppenheten.. hur mycket diskuteras detta med att betala in tionde till en stiftelse som inte behöver redovisa ett skit öppet... hur bekväm skulle man kunna känna sig med att säga:
- Näe, jag har inga planer att betala tionde även om jag har det ekonomiska utrymmet med råge..

Behöver är en skillnad mot vad de gör.
De lämnar givetvis inte ut den hela ekonomiska rapporten till medlemmar, givetvis inte. Men, de berättar regelbundet och visar vad pengar har gått till, och vad som är på planeringen.

...men visst, allt det kan ju vara lögn. De har ju trots allt bara 270 anställda, så risken är ju obefintlig att någon skulle tjalla för andra medlemmar och farbror polisen.

Sen hur bekväma andra kan vara med att kunna betala tionde, men inte ha en anledning att inte göra det, det kan jag givetvis inte svara på...

Edit: Attityden till att ge tionde, är att man bör göra det till församlingen man är medlem i. Dvs, Livets Ord uppmuntrar en att INTE ge tionde till LO om man inte är medlem där.
De uppmuntrar att man ska ge tionde till församlingen man är medlem i.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Bara i fallet tyskar och japaner där det är ställt bortom allt rimligt tvivel att de förekom.
Jag har aldrig hört talas om att tyskarna skulle gjort något sådant. Vad är det för fall du tänker på?

Bingo skrev:
Jag har aldrig hört talas om att tyskarna skulle gjort något sådant. Vad är det för fall du tänker på?

Jag hittar inte den första källan nu men jag ska leta upp den. Det rörde sig i alla fall om enheter ur 12.SS-Pzdiv "Hitlerjugend" som utförde självmordsattacker mot allierat pansar vid Caen.

Det sattes även upp en självmordseskader som skulle störta mot ett sovjetiskt brohuvud vid Oder, men den ordern verkställdes aldrig, även om vissa hävdar det.

Mer om tyska "rammjägers" och kamikazeenheter.

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=1221
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=73212&highlight=rammj%E4ger

Där finns lite källhänvisningar och liknande också.

Last edited:
http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/fi103.html

En bemannad V1:a, dom började bli lite som japanerna mot slutet tyskarna. Särskilt när det gällde att slå ut broarna över Oder 1945 utförde Luftwaffe i stort sett självmordsuppdrag. Även om det var med konventionella flygplan.

Anmälan till en självmordsenhet som skulle flyga dessa Fi103 (och levereras till målområdet av KG/200, en tysk specialenhet inom Luftwaffe) tog tydligen emot tusentals anmälningar varav 70 accepterades.

Däremot verkar det inte som om någon attack någonsin genomfördes av denna enhet.

bonny skrev:
Ett litet sista inägg innan jag tar helg. Trots att jag tycker att det var onödigt att publicera bilderna, i alla fall i en nyhetstidning, och att jag förstår, om än inte sympatiserar med, muslimernas reaktion så är det en sak som jag tycker var olycklig.
Jag tycker att det var helt åt he-e att danskarna böjde sig och att deras statsminister ber fromellt om ursäkt. Ok, det är en fin gest men det kan å andra sidan ha negativa konsekvenser för yttrandefriheten framöver. För på ett sätt är det ju en underminering av en rätt jag tycker är rätt och viktig. Precis som att jag sympatiserar med domen mot Pastor Green, om än jag är emot hans uttalande.
Livet är jobbigt och komplicerat ibland. Behöva försvara sådant man inte själv tror på eller tycker är korkat. :huvet

Svar till bonny:Jag vet inte riktigt om jag håller med faktiskt. Förolämpar man någon ber man om ursäkt. Det hör till vanlig hyfs och har ingenting med yttrandefrihet att göra.

Allmänt:För övrigt talas det inte mycket om detta....men det är kanske inte lika intressant som att det står 50 gaphalsar utanför en dansk ambassad i Malaysia...
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,66789088_852__,00.html

Last edited:
Hur fan kan man bli förbannad över en karikatyrteckning? Såna gör ju förfan vanligt folk på gator och torg. Går inte en dag att jag svär över muslimer alltså, synd att det inte går att bojkotta dom!

Back