Muhammed bilder?

Ukiwaza skrev:
Enkelt fråga blir du fortfarande misshandlat av din flickvän?
Eller var det pojkvän? :D :D :D

Är du ute och dansar igen? vem är det som vevar på vevorgeln den här gången?
monkey.gif

valmers skrev:
Verkar vara dags för vissa muslimer att ta steget från 200-talet till 2000-talet. Kan inte någon upplysa idioterna som kastar sten och bomb/mordhotar att det är en sagofigur som någon ritat en karikatyr av?
Precis.

Var en muslimsk kille (pratade svenska) som intervjuades på nyheterna igår, han sa:
Nr1 = Gud
Nr2 = Muhammed (kanske var dom övriga profetrna oxå)
Nr3 = Mamma & pappa
Ja jävlar...

Man undrar ju om detta är en utbredd uppfattning. Det är ju helt sinnessjukt hur man kan värdera sagofigurer mer än sin familj.

Alla som fortsätter provocera? Vad vill ni uppnå? Jag är bara förvånad över att det går att bli så dum i huvudet....

Jag måste säga att jag blir rädd när jag ser bilderna på TV. Foket där nere i arabländerna verkar helt galna och är fullt kapabla att döda för att en tidning har publicerat bilder på deras profet. Skulle Muhammed verkligen velat att hans folk skulle döda andra människor på grund av några bilder? Jag har svårt att tro det.

Förstår inte dessa människor att deras eget beteende bidrar mer till människors rädsla och förakt mot muslimer än några bilder i en dansk tidning? Om jag var muslim skulle jag skämmas djupt över mitt folks beteende. Det är dags för dessa människor att träda in i 2000-talet och lära sig att man inte kan hota människor till höger och vänster utan påföljder.

Varför inte bara svälja stoltheten och låta detta passera? Hade de istället bara uttryckt sin ilska och eventuellt prövat saken i rätten så hade jag fortfarande haft respekt för dem. Som det är nu så anser jag att muslimerna har gjort bort sig inför hela världen.

Last edited:
pogo skrev:
De är ju hjärntvättade...

Hur reagerar vi själva om det visat sig att någon blottat sig i närheten av en lekpark? (alltså bara blottat sig inte antastat)...

Troligen skulle det bli lynchstämmning.. Därför nakenhet är mer eller mindre tabu särskillt på allmän plats. Kyrkan har lyckats bra i att tabubelägga nakenhet och sexualiteten. Något som historiskt har hyllats. I de första olympiaderna tävlade man naken. Manskroppen ansågs vacker medan den nu är skamlig att visa upp...

Självklart är inte detta något som jag jämnställer med terrorhot men det är bara ett exempel på hur vi själva är "hjärntvättade" så till den grad att vi inte alltid reflekterar över våra egna reaktioner. Även vi har tabun som inte är baserade på logiskt tänkande utan snarare hänger kvar i vår kultur.

Förstår inte varför ni är så oerhört snabba med att idiotförklara folk som har en stark tro?! Sverige har sekulariserats mer än något annat land i världen. Trots att vi icketroende är i minoritet i världen så idiotförklarar ni folk till höger och vänster som är övertygade troende.

För en troende är det verklighet. Är det så svårt att inse och respektera?

Våldsdåd eller terror kommer aldrig accepteras däremot men det är bara avarterna som tar till våld.. De "vanliga" muslimerna säger som ungdommarna i artikeln. att de blir illa berörda, kränkta men att de samtidigt fördömmer våld.

korvgubbe skrev:
Självklart är inte detta något som jag jämnställer med terrorhot men det är bara ett exempel på hur vi själva är "hjärntvättade" så till den grad att vi inte alltid reflekterar över våra egna reaktioner.

Förstår inte varför ni är så oerhört snabba med att idiotförklara folk som har en stark tro?!
Du lyckas alltid få folk att tänka en gång extra! :/

I vilket fall, det var kanske väldigt snabbt av mig att kalla dem hjärntvättade, men du motsäger mig inte heller utan påpekar endast att vi är det också! Jaja...

Jag har inget bättre argument än att min egen åsikt.

korvgubbe skrev:
De "vanliga" muslimerna säger som ungdommarna i artikeln. att de blir illa berörda, kränkta men att de samtidigt fördömmer våld.

Det är klart att de gör, normala människor blir förbannade och sårade när de blir kränkta och de gillar inte våld. Det är den som blir förolämpad och kränkt som avgör när han/hon blir det och ingen annan.

Vilka är ni egentligen att tala om för folk vad som är kränkande för dem och vad som inte är det? Resonemanget påminner om det som används av mobbare i skolan. "Äh, det där var väl inte så farligt, vi skojar ju bara lite..."

Visst ska man kunna acceptera enstaka övertramp efter en ursäkt, men att fortsätta publicera bilder med förevändningen "Att man visar sitt stöd för yttrandefriheten" är bara så urbota dumt. Dessa människor håller på att få yttrandefrihet till något mycket konstigt.

Chris Ash skrev:
Dessa människor håller på att få yttrandefrihet till något mycket konstigt.

Intelligenseliten i de danska nynazistiska rörelserna har dessutom kommit på den brillianta idén att de ska bränna lite koraner på rådhusplatsen i Köpenhamn. Lysande! :tummenupp Polariseringen dras till sin spets och ah17 gnuggar händerna. ...om han inte har fullt upp med att fippla med tändsticksaskarna förstås..

Eftersom jag vill behandla muslimer som alla andra, dvs utan att överpsykläkare (allmänna PK-eliten) talar om för mig att lille Ashmed är ju lite extra känslig så därför är det bäst att du är försiktig när du har med honom att göra.

Vad fan liknar det? Jo detta om något är diskriminering.

ah17 skrev:
Eftersom jag vill behandla muslimer som alla andra, dvs utan att överpsykläkare (allmänna PK-eliten) talar om för mig att lille Ashmed är ju lite extra känslig så därför är det bäst att du är försiktig när du har med honom att göra.

Vad fan liknar det? Jo detta om något är diskriminering.

Har du ingen respekt för vad "alla andra" finner kränkande heller?

Glädjande att du iaf försvarar flaggbränningarna och bojkotterna. De är ju exempel på yttrandefrihet respektive valfrihet.

den danske ambassaden i syria brenner

1139069410085_258.jpg

Chilenska, svenska och danska ambassaderna i lågor.

:corn

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,773522,00.html

" det finns en likhet mellan juden före förintelsen och muslimen i dag. Muslimerna är en folkgrupp som det är accepterat att spotta på eller åtminstone bekymrat prata om.
Hassan Moktari, medlem i moskéns ledning och bosatt i Sverige sedan 34 år tillbaka, berättade att hans elvaåriga dotter kom hem gråtande förra veckan. Några män, vuxna, svenska karlar, hade frågat henne i tunnelbanan:
– Vad gör du i vårt land?
Nael Touqan, ordförande i Palestinska föreningen i Stockholm, berättade om en kvinnlig ledamot i styrelsen. Förra veckan skulle hon åka buss från S:t Eriksplan. Chauffören sa åt henne att backa från dörren. Hon lydde. Chauffören stängde dörren och körde i väg.

För några dagar sedan intervjuade jag Jyllands-Postens chefredaktör. Några smakprov från mejlen som följde:
”Sänd hem bråkstakarna, låt dom bråka i det landet dom kom ifrån, och dra in allt utlandsstöd.”
”Jag tycker att han skulle ha medalj det är inte många som vågar sätta sig upp mot dom där jävla muslimerna.”
”Nu får det fan vara nog, jag och hela nordeuropeiska folket är grovt kränkta och hotade av dessa satans muslimer och terrorister.

"

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma